Jeg kan ikke styre min økonomi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.539 visninger
45 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg er 31 år. Har kæreste som jeg bor sammen med og så har vi 2 børn. 

Jeg har løjet over for min kæreste om mine konstante minusser på min konto. Jeg kan simpelthen ikke holde på mine penge og det til trods for at jeg aldrig køber nyt tøj, går til frisør eller tager ud at spise. Alle mine penge går til mad og husholdning og bilen som også er benzin da det er mig der kører i den. 

Min kæreste har virkelig prøvet alt for at hjælpe mig, men intet virker. Jeg siger til mig selv hver d. 1 på lønningsdagen at nu er det en ny begyndelse men nej.. 

Jeg sætter penge af ind mad og husholdning, benzin og diverse. Rester ryger ind på min opsparingskonto, men lige så snart jeg ikke har flere penge tager jeg af min opsparing. 

Jeg har brugt mine fødselsdagspenge og julegavepenge til at kunne købe mad for. Jeg har allerede 900 kr i minus på min konto  Og der er altså mange dage til d. 31!

Min mor kan ikke hjælpe mig med penge og ej heller min kæreste da han skal have penge til indskud til at lease en bil. 

Jeg er så flov og skammer mig!! Tænk at jeg er 31 år mor til 2 og så kan jeg ikke engang tage ansvar og tage mig sammen. Min kæreste siger at jeg handler uøkonomisk hvilket nok er rigtigt. Han vil dog overtage det at handle da han ingen problemer har med sin økonomi og han kan bedre styre det med at handle på tilbud osv. 

Men jeg vil bare høre hvad gør I andre for at kunne styre jeres penge?? Og er der andre herinde der har været i samme situation som jeg??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vi har en madpung. Der i ligger vi 4000 om måneden, og hvis jeg passer godt på, laver madplaner og kun handler en gang om ugen så kan det sagtens holde. også med et lille overskud. Vi er 2 voksne, og 2 blebørn, den ene dog ikke med ble fuld tid og den anden får et par flasker i døgnet. Kan virkelig anbefale mad for fattigrøve, prøv at Google. Så har jeg 1000 til benzin og 1000 til diverse, resten bliver sat væk. 

For mig er der gået sport i den, jeg var så træt af at bruge mine penge på tank stationer og andet møj. Så nu bliver der sparet godt op i stedet, det er sku lækkert. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Bellabum

Du må jo specifikt gå ind og se på hvor du er uøkonomisk/kan spare.

Hvor meget bruger i på benzin? Køre i meget uden grund?

Hvor meget på mad? Er det realistisk?

Der findes en app som hedder spiir, hvor den går ind og bliver sammenkoblet med din netbank og så netop fortæller på hvilke kategorier man bruger penge. Man kan så også sætte mål for hvor meget man vil bruge, så man har et overblik

Anmeld Citér

22. januar 2019

asphodel

Skriv ned hvad du bruger penge på hver eneste gang du køber noget. Det kan godt være at du ikke føler at du bruger særlig mange penge på tøj og frisør, men NOGET bruger du jo pengene på, så du bliver nødt til at finde ud af hvad. Du kan ikke ændre dine indkøbsvaner før du ved hvad de er. Og så lav ugentlige madplaner, indkøbslister og køb kun det ind, som I mangler.

Da jeg var fattig studerende skrev jeg alle mine indkøb ned i en notesbog, og nu har min mand og jeg et fælles regneark, hvor vi skriver alt ind, inklusive forbrug på underholdning, bil, medicin, telefon, forsikringer og så videre. Så kan vi hele tiden se hvor meget vi har brugt og hvornår og tit regne ud hvorfor.

Du skal stoppe med at tage penge fra din opsparing. I stedet skal du lave et reelt budget og se om du måske sætter for mange penge ind på din opsparing til at starte med. Lad i første omgang vær med at lytte til hvor meget ANDRE bruger og find i stedet ud af hvor mange penge DU bruger. Og så kan du finde de poster, som du kan skære ned på.

Anmeld Citér

22. januar 2019

Cvbn

Få dig et mastercard el lign, som ikke kan overtrækkes i stedet for dankort. I starten er det mega hårdt og frustrerende, men ret hurtigt vænner man sig til at sætte tæring efter næring og kun bruge de penge man har frem for bare at køre løs med overtræk.

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Omg jeg er 31 år og jeg Har også 2 børn og er nøjagtig i det samme båd! Lidt grinerne

jeg har accepteret jeg kan ikke styre mig så nu har jeg været inden på nemkonto.dk og nu får min kæreste pengene så overføre han det ekstra tilbage til mig - Uffatelig pinligt og jeg skammer mig så meget, men jeg kan ikke styre mig

skal også til banken snart og få et masterkort

Jeg er også minus allerede 

Anmeld Citér

22. januar 2019

serinasmor

Ved du, hvad du bruger dine penge på?

Er det mad eller fis og ballade ? 

Har du prøvet at gemme bonner i en hel måned for så at lave en "status" på hvad pengene reelt er gået til. Man kan godt blive overrasket - det blev vi.

Anmeld Citér

22. januar 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg er 31 år. Har kæreste som jeg bor sammen med og så har vi 2 børn. 

Jeg har løjet over for min kæreste om mine konstante minusser på min konto. Jeg kan simpelthen ikke holde på mine penge og det til trods for at jeg aldrig køber nyt tøj, går til frisør eller tager ud at spise. Alle mine penge går til mad og husholdning og bilen som også er benzin da det er mig der kører i den. 

Min kæreste har virkelig prøvet alt for at hjælpe mig, men intet virker. Jeg siger til mig selv hver d. 1 på lønningsdagen at nu er det en ny begyndelse men nej.. 

Jeg sætter penge af ind mad og husholdning, benzin og diverse. Rester ryger ind på min opsparingskonto, men lige så snart jeg ikke har flere penge tager jeg af min opsparing. 

Jeg har brugt mine fødselsdagspenge og julegavepenge til at kunne købe mad for. Jeg har allerede 900 kr i minus på min konto  Og der er altså mange dage til d. 31!

Min mor kan ikke hjælpe mig med penge og ej heller min kæreste da han skal have penge til indskud til at lease en bil. 

Jeg er så flov og skammer mig!! Tænk at jeg er 31 år mor til 2 og så kan jeg ikke engang tage ansvar og tage mig sammen. Min kæreste siger at jeg handler uøkonomisk hvilket nok er rigtigt. Han vil dog overtage det at handle da han ingen problemer har med sin økonomi og han kan bedre styre det med at handle på tilbud osv. 

Men jeg vil bare høre hvad gør I andre for at kunne styre jeres penge?? Og er der andre herinde der har været i samme situation som jeg??

hæv kontanter og tag kun det med du må bruge når du skal ud at handle. Så kommer du ikke til købe mere end du har. Og lad kort blive hjemme. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Omg jeg er 31 år og jeg Har også 2 børn og er nøjagtig i det samme båd! Lidt grinerne

jeg har accepteret jeg kan ikke styre mig så nu har jeg været inden på nemkonto.dk og nu får min kæreste pengene så overføre han det ekstra tilbage til mig - Uffatelig pinligt og jeg skammer mig så meget, men jeg kan ikke styre mig

skal også til banken snart og få et masterkort

Jeg er også minus allerede 

Ej hvor pudsigt!!! Min kæreste har også selv engang foreslået at han fik alle mine penge overført til sig og så kunne jeg få efter behov. Men det er for stort et arbejde for ham, og så lærer jeg det jo heller aldrig. 

Måske jeg også bare sku kontakte banken og bede om et kort som jeg ikke kan trække i minus. Det er jo en ond cirkel man ikke kan komme ud af!! Har banken sagt noget til dig?? 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ved du, hvad du bruger dine penge på?

Er det mad eller fis og ballade ? 

Har du prøvet at gemme bonner i en hel måned for så at lave en "status" på hvad pengene reelt er gået til. Man kan godt blive overrasket - det blev vi.

Det er til mad og husholdning. Samt benzin.

Jeg bruger ca 1000-1200 kr på benzin.

Så har vi aftalt at sætte 2500 kr ind Per Mand hver måned til en madkonto, men da jeg står for handlen har jeg allerede brugt dem!! Min kæreste siger at vi sagtens kan leve for mindre penge i måneden, men jeg tvivler. 

Vi køber dog nok også lidt for meget færdigmad og junk. Vi forsøger at lave madplan, men ikke altid det lykkedes og så ved vi ikke hvad vi skal spise og så bliver det take away...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.