Skoleprojekt. Hvor for jordemoder oplysninger fra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej med jer herinde på baby.dk

vi er 3 studerende der har fået til opgave at få noget viden indenfor jordemødre. Vi har flere spørgsmål, men de kommer løbene en af gangen. 

Vores første spørgsmål lyder således: 

- Hvor/hvem for jordemoderen patienten/den gravides oplysninger fra? 

Havde det ikke været smart at stille det spørgsmål til en jordmoder, så I er sikre på at I får det helt rigtige svar? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er godt nok en latterlig kommentar ! Vi sidder 3 studerende og skal svarer på forskellige spørgsmål på et forløb vi har fået. Vi har også andre spørgsmål så bare rolig søde du

Jeg fejlkonkluderede nok ud fra at du ikke lød særlig gammel, og sammenholdt med at jeg ikke kunne se i hvilket skoleprojekt det spørgsmål ville være relevant, ja så var det altså min konklusion. Nåh ja, og så at du er anonym pga et skoleprojekt.

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Havde det ikke været smart at stille det spørgsmål til en jordmoder, så I er sikre på at I får det helt rigtige svar? 

Vi har skrevet til en jordemoder, afventer svar. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg fejlkonkluderede nok ud fra at du ikke lød særlig gammel, og sammenholdt med at jeg ikke kunne se i hvilket skoleprojekt det spørgsmål ville være relevant, ja så var det altså min konklusion. Nåh ja, og så at du er anonym pga et skoleprojekt.

Hvordan kan du dømme på en tekst hvor gamle vi er? 

Vi studere på absalon i Roskilde. 

Ja, vi er anonyme pga vi låner vores klassekammerats konto. 

Er der mere du vil vide? 

Anmeld Citér

16. november 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Det er gået for dig, at du selv skriver som anonym? 

Anmeld Citér

16. november 2018

KASS

Anonym skriver:

Er der mere du vil vide? 

Fordi sproget er ungt og spørgsmålene ikke stemmer overens med at være studerende. 

Men hvis I går på Absalon, er I vel folkeskoleelever og ikke studerende?

Egen læge sender en vandrejournal til hospitalet med informationer om den gravide. Ellers kan jordemoderen i systemet se, hvad den gravide har haft af kontakt med pågældende hospital eller region. Og hvis den gravide skriver under på en samtykkeerklæring, kan der indhentes informationer om hende andre steder fra.

Anmeld Citér

16. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
KASS skriver:

Fordi sproget er ungt og spørgsmålene ikke stemmer overens med at være studerende. 

Men hvis I går på Absalon, er I vel folkeskoleelever og ikke studerende?

Egen læge sender en vandrejournal til hospitalet med informationer om den gravide. Ellers kan jordemoderen i systemet se, hvad den gravide har haft af kontakt med pågældende hospital eller region. Og hvis den gravide skriver under på en samtykkeerklæring, kan der indhentes informationer om hende andre steder fra.

Men ja jeg er enig i at sproget virker ungt

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men ja jeg er enig i at sproget virker ungt

Undskyld at vi ikke har gjort os selv opmærksomme på, at man åbenbart skal skrive voksent for at blive taget i betrækning herinde. Synes du ik selv det lyder meget dømmende? 

Anmeld Citér

16. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Er der mere du vil vide? 

Som de andre siger, jeres sprog lyder ungt og ikke godt sat sammen. Virker ikke gennemtænkt. 

Det er pænt at præsentere sig 

Så at skrive: 
Vi er tre studerende fra Professionshøjskolen Abasalon, der har fået opgaven at skrive omkring at være jordmoder, og derfor håber I at i vil svare på nogle spørgsmål, som kan hjælpe os med den her opgave, da vi stadigvæk venter på svar fra en jordmoder. 

Hilsen ......(Jeres navne) 

vi er 3 studerende der har fået til opgave at få noget viden indenfor jordemødre. Den her sætning får mig også til at tænke folkeskole elever, desværre. Det virker sådan lidt, vi ved ikke hvad vi ellers skal gøre, så vi skriver på en babyhjemmeside.. (I burde måske have fundet en side for jordmoderstuderende, men ja det er også fint nok at skrive herinde og hører lidt mødre. ) 

Og hvis I alligevel skal være ano for at bruge jeres venindes profil, så lav en selv(den kan jo bare slettes bagefter) Det virker bare lidt mere troværdigt, når den ikke er skrevet som ano(i mine øjne) , og ja jeg ved godt at mange profiler herinde er ret anonyme, men det er anderledes... 

Det er ikke for at være ond

Anmeld Citér

16. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Undskyld at vi ikke har gjort os selv opmærksomme på, at man åbenbart skal skrive voksent for at blive taget i betrækning herinde. Synes du ik selv det lyder meget dømmende? 

Det er jo en "voksen" side. 

Og nej, jeg synes ikke det er fordømmende. Jeg gider da ikke svarer på noget, hvor de siger; ej kan i ikke lige svare på vores lille skema/spørgmål. 
Jeg svarer på noget, hvis jeg synes det lyder fornuftigt, og nogen der går op i det, de arbejder på. 

Jeg ville ALDRIG sætte sådan et oplæg ind på en side, på en vigtig opgave jeg skulle lave til skolen. Jeg ville lave et godt oplæg, så folk ikke fik mistanke om det kunne være falsk eller rigtigt.. (Da der er mange falske herinde eller folk der spørg om noget for at få noget ud af det, som at sælge noget ved at spørge om det er godt. eller fordi man ikke tør spørge, så spørg man på en anden måde) 

Skriver i også sådan til jordmoderen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.