Skoleprojekt. Hvor for jordemoder oplysninger fra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.028 visninger
41 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer herinde på baby.dk

vi er 3 studerende der har fået til opgave at få noget viden indenfor jordemødre. Vi har flere spørgsmål, men de kommer løbene en af gangen. 

Vores første spørgsmål lyder således: 

- Hvor/hvem for jordemoderen patienten/den gravides oplysninger fra? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer herinde på baby.dk

vi er 3 studerende der har fået til opgave at få noget viden indenfor jordemødre. Vi har flere spørgsmål, men de kommer løbene en af gangen. 

Vores første spørgsmål lyder således: 

- Hvor/hvem for jordemoderen patienten/den gravides oplysninger fra? 

Fra hendes journaler i hospitalets database som alle læger har adgang til. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Rosa-Sophia

Jeg ville tænke  at det var gennem egen læge, hvis patienten ikke tidligere har været tilknyttet sygehuset. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fra hendes journaler i hospitalets database som alle læger har adgang til. 

Hej anonym. 

Tak for dit svar. 

Hvordan kan det være, at du tror hun selv indhenter frem for hvad hun for fra lægen? 

Og hvad tror du at jordemoderen kigger efter i journalerne? 

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sophia skriver:

Jeg ville tænke  at det var gennem egen læge, hvis patienten ikke tidligere har været tilknyttet sygehuset. 

Hej Rosa-Sophia. 

Tak for svaret! 

Hvad mener du med, hvis ikke patienten tidligere har været tilknyttet hospitalet? På forhånd tak

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej anonym. 

Tak for dit svar. 

Hvordan kan det være, at du tror hun selv indhenter frem for hvad hun for fra lægen? 

Og hvad tror du at jordemoderen kigger efter i journalerne? 

Lægen lavet en vandrejournal som man tager med til sin jordmoder. 

Jordmoderen går ind i systemet og søger på kvindens cpr nr og læser hvad der står om hende. Det er ikke hvad lægen sender. Det ligger i databaserne som lægerne har adgang til. 

Hun kigger efter evt sygdomsforløb af betydning. F.eks noget der kan have betydning for fødslen. Men i og med jeg ikke er jordmoder kan jeg ikke fortælle præcis hvad hun kigge efter

Anmeld Citér

16. november 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Hej Rosa-Sophia. 

Tak for svaret! 

Hvad mener du med, hvis ikke patienten tidligere har været tilknyttet hospitalet? På forhånd tak

Jeg går ud fra ,at hvis man har født tidligere/fået fertilitetsbehandling /abort eller lignende på samme hospital må man være oprettet i deres system på en måde. Hvis du er førstegangsfødende tænker jeg, at jordemoderen må få sine oplysninger gennem lægen. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym

Skoleprojekt eller en der er “bange” for hvad jordmoderen evt finder i journalen 

Anmeld Citér

16. november 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg fik at vide, at deres systemer ikke arbejdede sammen i min første graviditet, så det derfor man har vandrejournal med??? Aner ikke om det passer dog.

Men hun sagde bare, at det var ret træls.  

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Skoleprojekt eller en der er “bange” for hvad jordmoderen evt finder i journalen 

Det er godt nok en latterlig kommentar ! Vi sidder 3 studerende og skal svarer på forskellige spørgsmål på et forløb vi har fået. Vi har også andre spørgsmål så bare rolig søde du

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.