Jeg føler mig dunket i hovedet af alle de der beskeder med at de da selvfølgelig ville tage barnet med. Som om at det er helt unaturligt og for dårligt at jeg ikke vil have ham med.
Som hun skriver hende jeg citerer. Så er man vant til at undvære som dele forældre og 7 dage er ingenting at være væk fra hinanden. Det har han været vandt til siden han var halvandet år gammel.
Jeg tænker vitterlig ikke det er at dunke i hovedet- vi er alle forskellige. Jeg kender deleforældre som tager på ferie uden børn og også nogle der ikke gør det uden børn og det samme med ikke dele forældre.
Vi har også alle forskellige holdninger til ferie, jeg møder en del som kigger på mig som sindsyg fordi jeg tager mine børn med til storbyer, det er jo ikke i deres interesse og de vil alligevel glemme. Når jeg taler om at tage mine drenge (8 og 11) til Berlin, så får jeg bemærkninger som: det er for din egen skyld, de ville hellere Lalandia. Og når jeg så svarer jamen de har såmænd været i Rom da de var 1 år, så må vi erkende vi er forskellige.... Jeg tænker fx ikke over om mine børn kan huske en ferie, for ferie for mig er den tid sammen, og den følelse af 24 timer sammen uden Wi-Fi, fjernsyn og opvask er jeg sikker på de aldrig glemmer. Min økonomi er ikke til ferier alene og til ferier sammen med mine børn og derfor vælger jeg ferier med børn, havde jeg nu økonomi til begge ting kan det da være jeg ville gøre begge ting. Du har fået en økonomisk mulighed for en ferie uden børn, du ville ikke have taget den ferie uden den blev betalt, og derfor handler det vel i bund og grund kun om, hvorvidt du kan undvære (og din søn) kan undvære i 3 uger, og måske også om hvor mange feriedage du har tilbage (mine feriedage er øremærket børnene fordi jeg føler jeg har for få, igen der er må forskellig og jeg er ikke en bedre mor end dem der vælger at bruge en uges ferie uden børn bare forskellige).
Så ingen dunken....
Anmeld
Citér