Forhør dig med far om i kan lave en alternativ løsning op til og efter ferien, såfremt han altså vil være med til at tage din uge.
Jeg har selv rejst med min kæreste mens ungerne var hos far. Jeg ved godt at mange fuldtids forældre er ved at stille træskoene hvis de skal gøre noget rart uden deres børn, men som deleforældre får man altså et lidt andet syn på det, eftersom man er vant til at undvære og barnet er vant til at være alene med den anden forældre.
Jeg har selv været på ferie i 14 dage uden mine børn. Det var ganske enkelt ikke en tur mine børn kunne have klaret fysisk og det vi skulle var slet ikke i deres interesse. Vi var inviteret af nogen venner. Mine unger blev passet 5 dage hos mormor og morfar og så var de resten af tiden hos far. Jeg mærkede intet da jeg kom hjem! Det var fuldstændig som enhver anden fredag hvor de lige havde haft en uge med far. Dagene hos mine forældre havde de holdt ferie og været på ture og kigget på de billeder vi sendte hjem så de kunne følge lidt med. Ingen afsavn mens de var der, bare glade feriebørn.
For nyligt har vi haft byttet uger pga arbejde/ ferieproblemer i uge 42, så vi tog 2 uger hver for at det gik op. Igen, intet problem.
Min mindste er knapt 4 i øvrigt.
Anmeld
Citér