Anonym skriver:
Du skriver mange kloge ting. Men jeg har for fanden sagt det! At jeg føler mindreværd når han gør det- og vi aftale at det kun skete når jan var alene hjemme. Men han gjorde det i morges mens jeg lå i sengen og var dårlig.
han har fået det afvide 1 milliard gange, alligevel har han flere gange brudt mine grænser. Og set eneste han siger er undskyld. Synes jeg har gået i mod min egen princip længe nu. Men idioten fer jo ligeglad siden han gør det så åbentlys.
Hvis det ikke er idioti - ved jeg ik hvad det er. Fatter ik han er så empati forladt, at han gang på gang gør mig ked af det
Ærligt... jeg bliver nød til at skrive det igen; træk vejret helt ned i maven, tag eventuelt en lille ferie hos din mor, hvor du bliver forkælet.
Lige nu er du sur, du har glemt hvorfor det var du blev forelsket og ønskede børn med netop den idiot - tro mig med et forhold på over 20 år har jeg haft utallige perioder hvor jeg også glemte hvorfor jeg lige præcis valgte den idiot at være forælder med.
Mit råd til alle nybagte forældre er (med mindre der er nogle virkelig voldsomme grunde fx misbrug, vold både fysisk og psykisk osv): træf ingen store beslutninger det første år med baby, det første år er en rutchebanetur, hvor man i den ene periode er helt oppe og ringe, skyerne er ikke bare lyserøde de er pinke, og vupti så er man helt nede i kulkælderen, ja faktisk forgården til helvede. Det ene øjeblik er man parat til at blive skilt og ikke bare skilt men søge fuld forældremyndighed og det næste er man parat til at flytte ud på en øde ø sammen og kun ligge hinanden og baby i øjnene døgnet rundt. Havde jeg reageret på alle mine op og nedture, ja så var vi gået fra hinanden hver måned, og imellem havde vi flyttet til diverse lande og startet et nyt fantastisk liv.
Så ro ro ro ro, du er lige blevet mor, han er lige blevet far og I skal finde hinanden som kærester og sexpartnere i de roller også - det sker ikke på et splitsekund, og ja din partner har så overskredet en af dine grænser, det er så ikke min grænse - lå jeg halvsovende i sengen og han valgt at stå stille op og onanere med lukket dør, ja så er det jo sådan, men der vi jo forskellige. Men en ting er sikkert sexlivet forandrer sig når man bliver forældre, og en ting er med en lille baby bare vent når I har et skolebarn eller en teenager der går seng senere end jer... så igen ro ro ro, tal, tal, tal og find hinanden og voks i de nye roller I har fået...
og synes du han er så stor en idiot, jamen så skal du vel ikke Hve nogens tilladelse til at gå - bare husk han er i dit liv for altid for I har valgt at være fælles om en fantastisk vigtig opgave nemlig at guide, opdrage og støtte et lille unikt menneske og det kræver modenhed, kommunikation, fællesskab og samarbejde