Inspireret af dit indlæg, fandt jeg denne side:
https://www.alt.dk/boern/10-trin-forsta-din-babys-far
Jeg må indrømme at jeg er chokeret. Hvordan kan det være, at ligestillingen fuldstændig forsvinder, når det omhandler børn (og især babyer)?
Denne artikel, der er skrevet af en familierådgiver, får kvinderne til at lyde som kontrollerende hyæner og mændene bliver degraderet som tumper, der ikke kan tænke en selvstændig tanke.
De råd der kommer, går mest ud på vi kvinder skal “nyde” symbiosen og at barnet har sådan et stort behov for os, samt en forklaring omkring urinstinkter samt biologi. Vi må endelig huske, at vi ikke må fortælle vores mænd når de gør noget forkert, og vi skal være stolte når de kan udtrykke dybsindige ting som at “jeg ved ikke hvordan jeg bonder med mit barn”. Når faderen så vælger at se tv med barnet i skødet, så skal det ses som en sund reaktion, for “han inddrager jo barnet i det han laver”, og vi små acceptere at der kan gå 2 minutter før han registrerer at barnet græder, og så må vi gå ud, og lade ham opdage det ulykkelige barn selv.
Undskyld for total OT trådstarter, men jeg blev lige overrasket over tendensen i artiklen.
Mit råd til dig er at sætte foden ned. Han skal ikke “hjælpe” dig, men deltage i pligterne om barnet på lige fod som dig. Få evt hjælp af en psykolog til ikke at være en pleaser.
Jeg ønsker dig alt muligt godt fremover!
Anmeld
Citér