Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg synes squ egentlig, at det er ligegyldigt hvad kommunen potentielt kunne tænke om din mands fravær. Det er da for pigens skyld, der som folk skriver er langt vigtigere end hans arbejde, at han skal være til stede.

Hm, selvfølgelig er det principielt ligegyldigt, hvad den enkelte sagsbehandler, lærer, psykolog etc. tænker om farens fravær, men det kan jo komme til at spille ind på vurderingen af, hvad der skal gøres for pigen og tegne et negativt billede af forældrenes ressourcer og prioriteringer. I den forstand er det slet ikke ligegyldigt, og det kan medvirke til at give et billede af, at forældrene ikke anerkender situationens alvor og ikke er i stand til at samarbejde med de relevante fagpersoner om at hjælpe pigen bedst muligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2018

Rosa-Sophia

Mor og meget mere skriver:

Hm, selvfølgelig er det principielt ligegyldigt, hvad den enkelte sagsbehandler, lærer, psykolog etc. tænker om farens fravær, men det kan jo komme til at spille ind på vurderingen af, hvad der skal gøres for pigen og tegne et negativt billede af forældrenes ressourcer og prioriteringer. I den forstand er det slet ikke ligegyldigt, og det kan medvirke til at give et billede af, at forældrene ikke anerkender situationens alvor og ikke er i stand til at samarbejde med de relevante fagpersoner om at hjælpe pigen bedst muligt. 

Ja det er der selvfølgelig noget om. Det havde jeg ikke tænkt på. Men det lyder ikke alt for godt, hvis fars største bekymring er at få fri fra arbejde og familien ser mødet som en anledning til at forsvare sig. 

Anmeld Citér

29. september 2018

Tommelise

Jeg tænker også - din datter har lavet "noget skidt" - og det synes du forhåbentlig ikke, er ok eller en bagatel.

Du skal ikke forsvare din datters handling, hvis den er forkert.

Men sammen med fagfolk skal du og din mand finde ud af, hvad det her handler om og hvordan I forhindrer, at din datter kommer længere ud ad et forkert spor. 

Hvordan er hendes selvværd ? - trives hun ? - har hun de "forkerte" kammerater ?

Det handler ikke om "familien mod fagfolkene"

Jeg siger bestemt heller ikke, at du tænker sådan, for det ved jeg ikke.

Men jeg synes, det er lidt bekymrende, at dit første spørgsmål er "Behøver min mand at komme med ? " - det indikerer, at du ikke tager det så alvorligt, som du burde. 

Anmeld Citér

29. september 2018

HBV

Jeg har fulgt tråden og kan ik lade være med at tænke om det er fordi ts ik vil have sin mand med ? At det er derfor hun spørger herinde, om det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

29. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
HBV skriver:

Jeg har fulgt tråden og kan ik lade være med at tænke om det er fordi ts ik vil have sin mand med ? At det er derfor hun spørger herinde, om det er nødvendigt. 

Jeg har tænkt det samme

Anmeld Citér

1. oktober 2018

Kløver

Jeg stemmer i kor. Det er vigtigt i begge er med, uanset hvad emnet er. I er fælles om at være forældre og fælles om at “investere” i jeres barns fremtid. Tænker det er meget vigtigt i viser både kommunen, jer selv og pigen, at i kan klare det her som en familie 

Tænker om der er en grund til at du vil tage den selv ? Måske sammenkædet med hvad jeres datter har lavet ? 

Anmeld Citér

1. oktober 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Ja men sådan er vilkårne for ham. Sidste år blev han opereret i benet og skulle sygemeldes i 14 dage. Han var på arbejde efter 3 dage. Men han er glad for sit job ellers havde han sagt op for længst. 

Der er ingen, der er uundværlige, heller ikke din mand.

Det kan ikke passe, at han ikke kan deltage et par timer, hvis din mand geografisk set er meget langt væk, så må han deltage på videomøde.

Du er meget lidt fokuseret på en løsningsmodel og meget fokuseret på at forsvare og beskytte, selvom I er på vej i en dårlig retning.

Lyt og lær.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.