Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg har været til sådan et møde for to år siden, og min søn, der dengang var 6 år blev passet. Man snakker jo trods alt en del om barnets trivsel og udvikling, på mit møde blev det blandt andet aftalt at min søn skulle have en ppr indsats. Jeg tænker ikke, at det ville have været hensigtsmæssigt at sidde og høre en gruppe voksne tale om én på den måde. Heller ikke selv om udgangspunktet er for at man skal få det godt. 

Men det handler ikke om et lillebarn ? Det er en stor teenager. Tror du ikke hun skal ind og forsvare sig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Men det handler ikke om et lillebarn ? Det er en stor teenager. Tror du ikke hun skal ind og forsvare sig?

Okay, men tror du så ikke, at der bliver en "børnesamtale",  hvor dem fra kommunen taler med hende alene? Og hvad mener du med at forsvare sig? 

Anmeld Citér

28. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Okay, men tror du så ikke, at der bliver en "børnesamtale",  hvor dem fra kommunen taler med hende alene? Og hvad mener du med at forsvare sig? 

Hun har lavet noget skidt. Og nu er lærerne bekrymret for hendes udvikling. Jeg fik besked fra læren at hun nu har sendt en underretning til

komunnen. Hvad tror der sker så? Vi har aldrig prøvet det her før.

Anmeld Citér

28. september 2018

Rosa-Sophia

Hun har lavet noget skidt. Og nu er lærerne bekrymret for hendes udvikling. Jeg fik besked fra læren at hun nu har sendt en underretning til

Jeg ved det ikke. Men formålet med underretningen er temmelig sikkert ikke at straffe hende, men at hjælpe hende tilbage på rette spor. Og jeg tænker, at det vil være godt, at du og din mand er samarbejdsvillige omkring at hjælpe hende og modtage hjælp. 

Anmeld Citér

28. september 2018

Sprit25

I skal lære at prioriterer rigtigt. Det her er din datter, der er på vej ud af et sidespor og I er meget bekymret for forsvarstaler og arbejde? 

Nej din datter skal IKKE med ind, men det skal din mand!

Anmeld Citér

28. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hun er ikke myndig, der er lavet en underretning ud fra bekymring for hende, og nu skal hendes voksne, det vil sige bl.a. jer forældre, mødes og tale om, hvad I ser, og hvad I kan gøre. Det er ikke her, hun skal deltage, men det skal din mand, da han er en del af den indsats, der skal gøres fremadrettet. 

Anmeld Citér

28. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg kan egentlig ikke lide, at du bruger ordene "hun skal ind og forsvare sig".

Hvis hun har lavet noget skidt, så handler det jo om, at finde ud af, hvad der skal til for at hjælpe hende tilbage på sporet.

Og her er det vigtigt, at du og sin mand samarbejder.

Det er svært at forstå, at din mands arbejde er vigtigere end jeres datter. 

Anmeld Citér

28. september 2018

mpr

Anonym skriver:

Hvad sker der hvis min mand ikke kan pga. arbejde ? han har nogle skræve tidspunkter han arbejder i. Er det så nok med at jeg som mor møder op? 

Han skal dukke op, for jeres eget bedste, ellers kan kommunen tage det som om I ikke tager det seriøst. 

Anmeld Citér

28. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Kære TS. 

Tag en dyb indånding, og slap helt af. 

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter, men hun er i hvert fald under 18, og derfor er i de voksne, der skal støtte jeres datter. I skal lytte til begge fortællinger, men hun skal IKKE forsvare sig. I skal snakke med lærer(og hvis der kommer andre) og finde en løsning, for skolen og jeres datter. 

Din mand skal snakke med sin chef og forklare ham vigtigheden i det, hvis han er bare lidt menneske, tror jeg ikke at han er så hård som du får ham til at lyde. Og hvis din mand siger det nu, kan chefen have en i back up, når I skal af sted, for ja det er en indkaldelse af jer BEGGE TO. Ikke kun dig. Jeres datter er vigtig, hendes fremtid er vigtig. 

Så sæt jer ned og tal stille og roligt om det. 

Anmeld Citér

28. september 2018

Rosa-Sophia

Jeg synes squ egentlig, at det er ligegyldigt hvad kommunen potentielt kunne tænke om din mands fravær. Det er da for pigens skyld, der som folk skriver er langt vigtigere end hans arbejde, at han skal være til stede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.