Tegn på autisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har hørt om flere som har fået set deres børn af en PPR psykolog, og fået at vide at de ikke har autisme. For så senere at blive udredt på et hospital med psykiatere og psykologer med udviklingsforstyrrelser som speciale - hvor de så fik en diagnose. PPR psykologer er i min optik ikke gode nok til det ofte ...

Få en udredning på et et hospital.. her er der flere fagfolk inden over vurderingen. 

Blot for at sætte det i perspektiv i forhold til en PPR psykolog der blot ser et barn i BH. ... på Glostrup var vores søn dagsindlagt (8-13) i tre uger med kognitive test osv. Herefter var der et teamet på 5-7 fagfolk der debatterede hvad konklusionen/ en evt diagnose var.

Jeg ville ikke stole på en vurdering blot i BH. 

Vores søn har aspergers. 

Næsten altid bliver billedet tydeligere med alderen. Et barn, man tidligt dømte 'særligt sensitiv' og introvert, ser man måske først i 7-8-9 års alderen har autistiske vanskeligheder...

Mvh hende i hospitalspsykiatrien

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

tweety2060

er Din dreng en der er sart på sanser? 

Lyde, lugt, larm, tøj, mærker? 

Hvordan er kontakten mellem dig og ham? Far og ham? Bedsteforældre? 

Hvordan er øjenkontakten? 

Tager han initiativ til socialt aktiviteter? 

Hvordan er hans sprog? 

Man behøver ikke være autist fordi han sætter ting på rækker, ikke tåler store forsamlinger, eller spiser maden på en bestemt måde... noget kan være forbigående andet kan være på en mere følelsesmæssigt baggrund....

hbis I er bekymret ville jeg dele bekymringen med bhpersonalet, og bede PPR om hjælp. 

Eller ret henvendelse til egen læge som kan henvise til psykiatrisk udredning i småbarnsteam... 

pøj pøj ������

Anmeld Citér

6. juli 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Tusind tak!!!!!! - Tænker vi også vil ha en udregning i BH når han starter - bare få at det afklaret

I skal bare være klar over, at man ikke altid kan se autismen så tidligt. Så bliver barnet 'frikendt', kan billedet godt ændre sig senere. Hvis barnet får diagnosen, er diagnosen sikker nok - men en frikendelse er ikke altid sikker...

Så gå efter PPR's vejledning.

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

I skal bare være klar over, at man ikke altid kan se autismen så tidligt. Så bliver barnet 'frikendt', kan billedet godt ændre sig senere. Hvis barnet får diagnosen, er diagnosen sikker nok - men en frikendelse er ikke altid sikker...

Så gå efter PPR's vejledning.

Det er helt korrekt. Netop også derfor min søn følges i Bh videre selvom han er “frikendt” for nu.  Men PPR så ihvertfald intet unormalt ved min dreng. Hjemme er han også helt anderledes end han var i Vs

men hvor om alting er så får man noget ro af at få at vide at ens barn ikke er unormalt men at der holdes øje med om adfærden udvikler sig eller forbliver den samme 

Anmeld Citér

6. juli 2018

tweety2060

Anonym skriver:

Jeg har hørt om flere som har fået set deres børn af en PPR psykolog, og fået at vide at de ikke har autisme. For så senere at blive udredt på et hospital med psykiatere og psykologer med udviklingsforstyrrelser som speciale - hvor de så fik en diagnose. PPR psykologer er i min optik ikke gode nok til det ofte ...

Få en udredning på et et hospital.. her er der flere fagfolk inden over vurderingen. 

Blot for at sætte det i perspektiv i forhold til en PPR psykolog der blot ser et barn i BH. ... på Glostrup var vores søn dagsindlagt (8-13) i tre uger med kognitive test osv. Herefter var der et teamet på 5-7 fagfolk der debatterede hvad konklusionen/ en evt diagnose var.

Vores søn har aspergers. 

Og der er den hvor PPR tænker at barnes vanskeligheder skal forståes på baggrund af autisme men udredning på børnepsyk viser at det er udviklings forsinkelse og ikke autisme. 

- eller den hvor PPR har ret i deres antagelse.. og barnets vanskeligheder skyldes xxx, men vigtigst er barnet og forældrene får hjælp fremadrettet ... 

alle tilfælde findes 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

er Din dreng en der er sart på sanser? 

Lyde, lugt, larm, tøj, mærker? 

Hvordan er kontakten mellem dig og ham? Far og ham? Bedsteforældre? 

Hvordan er øjenkontakten? 

Tager han initiativ til socialt aktiviteter? 

Hvordan er hans sprog? 

Man behøver ikke være autist fordi han sætter ting på rækker, ikke tåler store forsamlinger, eller spiser maden på en bestemt måde... noget kan være forbigående andet kan være på en mere følelsesmæssigt baggrund....

hbis I er bekymret ville jeg dele bekymringen med bhpersonalet, og bede PPR om hjælp. 

Eller ret henvendelse til egen læge som kan henvise til psykiatrisk udredning i småbarnsteam... 

pøj pøj ������

Meget sensitive over lugt - vi må ikke snakke med ham om morgenen tæt på før vi har børstet tænder. - kan ikke lide ny konsistente spiser primært det samme hele tiden 

er heldigvis meget kontakt søgende elsker sin familie meget. 

Godt spørge - tager kontakt til andre engang imellem -

øjnekontakt er gode 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym

Det der gav os en aha oplevelse var, at vi fik tilknyttet en ergoterapeut. Hun lave en sensory profile. Her er der flere områder man kan slå ud på i forhold til om ens sanseintegration er “normal”. Vores søn slog markant ud på alle områder. Dvs. Han oplever verdenen, lyde, mennesker, nej osv tifold forstærket. Det gør, at han trækker sig, når det bliver for meget, kan få nedsmeltninger og er meget følsom. 

Jeg googlede det og fandt ud af at se tit og ofte hænger sammen med autisme eller ADHD. Efter det krævede jeg en udredning. Det er et godt pejlemærke... ikke alle der slår ud har en udviklingsforstyrrelse... men mange med en udviklingsforstyrrelse har en udfordret sanseintegration (nervesystemet fungerer anderledes)

Anmeld Citér

6. juli 2018

300515

http://sansemotorik.dk/det-sarte-taktile-sansesystem

Jeg synes i skal starte her og prøve at undersøge om der evt kan gøres noget indenfor det sansemotoriske, der kan hjælpe jeres barn. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vores søn har aspergers. 

Min søn blev observeret og testet ved ppr inden skolestart, hvor de sagde han intet fejlede og han blev sendt i skole uden støtte. 4 måneder senere gik jeg igennem egen læge og fik henvisning til børne psyk - min søn fik derefter diagnosen infantil autist. Børnepsyk har set den test ppr lavede og konkludere ham rask ud fra - psyk siger han tydelig er autist ud fra den test ppr lavede. Så ja de er simpelthen ikke gode nok ved ppr! 

Anmeld Citér

6. juli 2018

dorthemus

Det er en mistanke både hans far og jeg har.

vores søn er lige blevet 3 år - er en mild og søde dreng, men har ramte 3 års aldrenen 

Tegn på austime som vi ser det:

trække sig om børn larmer for meget eller er for vilde - vil så hellere sidde for sig selv

Biler osv skal være i en lige linje, om vi flytter på det skriger han hysterisk

Spytter altid er stykke af hans mad ud der har en mærkelig konsistent - Lige meget hvad han spiser er der altid et stykke der er så frygteligt det skal spyttes ud 

Mærkelig vaner : Vil okay svømme i en svømmehalle, men IKKE gå på våde fliser i badelandet selvom han er våd så skriger han

- der er andre ting men har glemte det mu opdateret måske senere

Ekstra info:

Dagplejemoren siger ingen grund til bekymring han er et barn der hviler utroligt meget i sig selv. - Og trækker sig bare om det bliver for meget......

Farmanden er lidt speciel og vilde nok slå ud på mild autisme om han tog en grundig test. 

-  hvad tænker i? Bare normalt barn? - Jeg ved ikke hvorfor vi har sådan en mistanke og haft den så længe ....  

har sagt det til vores læge og hans oplever ham Ikke sådan da han søger øjne kontakt osv.

Min datter blev udredt for autisme og ADHD da hun var fem år og gik i børnehave.

udfra det beskrevne er der flere ting der kunne tyde på en autisme spektrumsforstyrrelse, som det hedder nu.

lyt til din mavefornemmelse og hold fast i den. En forælders intuition slår sjældent fejl.

pøj pøj med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.