Smølfine123 skriver:
Hej 
Med udgangspunkt i nogle andre debatter kom jeg til at tænke følgende ... er vores generation blevet mere nervøse/sarte..?
Der er jævnligt nogen som skriver om deres baby tager skade fordi de nyser hårdt eller fordi naboen ryger. Eller om man har ødelagt sit barns tillidsforhold til andre mennesker fordi man i forskrækkelse giver et klask over låret. En anden skrev om man gør skade ved at lade et barn falde i søvn selv.. efter at barnet selv pludre og så døser hen.
Vi er jo mange der fx har oplevet som barn at køre i en bil med rygere eller til fester. Her kunne luften være tæt.. jeg kan stadigvæk næsten mærke røgen i næsen.
Det er jo ikke fordi af jeg siver vi alle skal ryge og køre med børn uden seler som man gjorde i 80’erne.... men det er som om at der ikke skal særlig meget til før end at man føler sig som en dårlig mor..? Er vi blevet for sarte/ nervøse?
Tror det er en kombi.
Feks det med rygning og lign, er jo en god udvikling sundhedsmæssigt, at vi ved at det er skadeligt.
Men tror helt sikkert også vi/nogen er meget sarte
Jeg ser mig selv som ret afslappet, men kender da mange, hvor man tænker “slap dog af, barnet dør sgu da ikke” fordi folk kategorisk nægter at barnet må smage sukker inden de 2 år, KUN må lege med økologisk trælegetøj eller lign...
Man må selvfølgelig selv om hvor meget man går op i de forskellige ting, men efter min mening, er mange lidt sarte 
Anmeld
Citér