Jeg har forelsket mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
37 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

i navnet

Tindra.

som betyder "tindre" (glitre / glimte, tindrende som stjerner) på dansk. For mig er det det smukkeste svenske ord som findes op eftersom min datter er halvt svensk synes jeg det ville være vidunderligt at give hende en smuk arv fra sit andet moderland.

MEN så stejler hendes pappa... Det har han nemlig en fornemmelse af at hans ekskæreste for 12 år tilbage har kaldt hendes datter og SÅ skal vores lille hjertegryn ihvertfald ikke hedde det. Det skal lige siges at han INGEN kontakt har til eksen ud over at han et par gange om året ses med hendes lillebror og dennes familie med kone og børn.  

Jeg kan selvfølgelig ikke trumfe et navn igennem som han ikke kan forholde sig til - men jeg tror virkelig den stårt og falder med om eksens barn hedder det, hvilket han forhører sig om næste weekend når han skal hjem på besøg. Derudover tror jeg godt han kan lide selve navnet. Så please piger - kryds fingre for mig og det navn - det virker helt forfærdeligt at føle så stærkt for et navn og så være nødt til at opgive det på det grundlag

Kh

Rosa

Ps. tanker om selve navnet modtages også gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

oo

Nu kommer feministen jo op i mig - og hun er rabiat!

Jeg syntes at ordet Tindra er utrolig smukt, men som navn syntes jeg det udsender nogle forkerte associationer. en pige er ikke en pyntegenstand eller en juvel der glitrer, hun er et menneske jo! og hun skulle gerne vokse op og blive en ligeså stærk kvinde som hendes mor, og så...ja, så ville jeg nok give hende et navn med styrke og gods i

men sådan er jeg jo! og som sådan er det et smukt ord, så jeg kan udmærket forstå du er faldet for det som navn!

Anmeld

15. oktober 2009

oo

Tjuhl skriver:

Jeg syntes at ordet Tindra er utrolig smukt, men som navn syntes jeg det udsender nogle forkerte associationer. en pige er ikke en pyntegenstand eller en juvel der glitrer, hun er et menneske jo! og hun skulle gerne vokse op og blive en ligeså stærk kvinde som hendes mor, og så...ja, så ville jeg nok give hende et navn med styrke og gods i

men sådan er jeg jo! og som sådan er det et smukt ord, så jeg kan udmærket forstå du er faldet for det som navn!

by the way, så har jeg været forelsket i det engelske ord "Cellardoor" i mange år, så jeg forstår virkelig godt det med lyden i et ord! men altså...."kælderdør" er måske ikke det fedeste navn

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

Du hedder selv Tjuhl - hvad ved du??!!!

Hehe, nej du har da ret, det er måske lidt et dukkenavn - men nu er der ikke a snowballs chance in hell for at MIN datter bliver en lille forsagt pyntegenstand!!!   Vi er renavlede fuldblods-POWERkvinder i min slægt!!! Jeg har bare altid selv følt at mit eget navn (Monica - udtalt på bondejydsk - MO-nica) var for "hårdt"... Det samme har min mor (Randi) og har altid ønsket mig et mere blødt og feminint navn... Den rødstrømpede personlighed og power vælter jo ud så snart jeg åbner munden   men tusind tak for indput!! Mere?

Kh

Rosa

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

by the way, så har jeg været forelsket i det engelske ord "Cellardoor" i mange år, så jeg forstår virkelig godt det med lyden i et ord! men altså...."kælderdør" er måske ikke det fedeste navn

ihh - må jeg ikke nok bruge det??

Anmeld

15. oktober 2009

memuffin

sikke dog er super smukt navn...kan godt forså du gerne vil kalde din datter det...  for at eksens datter ikke hedder det...

Anmeld

15. oktober 2009

Pia.

Jeg er ikke så vild med navnet, men dejligt du har fundet et navn som bare lige er jer - det er jo skønt...

Har du set gnotterne (grimme bamse agtige mennesker der bror i en grotte) der er en af dem som hedder noget hen af det navn, så gnotterne var min første tanke...

Knus Pia - med tre børn med MEGET danske alm. navne *S* - Det vil nogen jo finde kedeligt, men ikke mig...

Anmeld

15. oktober 2009

Vingummien

Rosa skriver:

i navnet

Tindra.

som betyder "tindre" (glitre / glimte, tindrende som stjerner) på dansk. For mig er det det smukkeste svenske ord som findes op eftersom min datter er halvt svensk synes jeg det ville være vidunderligt at give hende en smuk arv fra sit andet moderland.

MEN så stejler hendes pappa... Det har han nemlig en fornemmelse af at hans ekskæreste for 12 år tilbage har kaldt hendes datter og SÅ skal vores lille hjertegryn ihvertfald ikke hedde det. Det skal lige siges at han INGEN kontakt har til eksen ud over at han et par gange om året ses med hendes lillebror og dennes familie med kone og børn.  

Jeg kan selvfølgelig ikke trumfe et navn igennem som han ikke kan forholde sig til - men jeg tror virkelig den stårt og falder med om eksens barn hedder det, hvilket han forhører sig om næste weekend når han skal hjem på besøg. Derudover tror jeg godt han kan lide selve navnet. Så please piger - kryds fingre for mig og det navn - det virker helt forfærdeligt at føle så stærkt for et navn og så være nødt til at opgive det på det grundlag

Kh

Rosa

Ps. tanker om selve navnet modtages også gerne

Smukt smukt navn. Håber at hun ikke har givet hendes datter det navn ellers får vi hende til at ændre det for jeres skal hedde det

Men hvis nu det ender så galt. Kan han så helller ikke acceptere det som et mellemnavn evt?

Anmeld

15. oktober 2009

Kaufie

Tjuhl skriver:

Haha - sådan har jeg det med det franske Poubelle..... som betyder skraldespand.....

Jeg synes Tindra er er flot navn, som man nok vil studse lidt over første gang man hører det - men efter at have kigget og smagt lidt på det er det slet ikke så fremmedartet endda.

Anmeld

15. oktober 2009

Cris

Hej Rosa! Du ved allerede at du venter en lille pige?! Er det ikke meget tidligt til at vide? Jeg var bare meget overrasket!  Men det er kun godt! Navnet Tindra lyder godt, men måske bedre når det bliver udtalt på svensk end på dansk    Men jeg må også sige, at det lyder lidt for meget som en dukkepige meeeeen mon ikke, at man vænner sig til navnet? Jeg er også måske lidt kedelig til at vælge navne og heldigvis er vi alle forskellige.

Men jeg håber, at I snart finder ud af det, hvad eks-kærestens pige hedder, så I kan med en god følelse sige ja eller nej til navnet!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.