Jeg har forelsket mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rosa skriver:

i navnet

Tindra.

som betyder "tindre" (glitre / glimte, tindrende som stjerner) på dansk. For mig er det det smukkeste svenske ord som findes op eftersom min datter er halvt svensk synes jeg det ville være vidunderligt at give hende en smuk arv fra sit andet moderland.

MEN så stejler hendes pappa... Det har han nemlig en fornemmelse af at hans ekskæreste for 12 år tilbage har kaldt hendes datter og SÅ skal vores lille hjertegryn ihvertfald ikke hedde det. Det skal lige siges at han INGEN kontakt har til eksen ud over at han et par gange om året ses med hendes lillebror og dennes familie med kone og børn.  

Jeg kan selvfølgelig ikke trumfe et navn igennem som han ikke kan forholde sig til - men jeg tror virkelig den stårt og falder med om eksens barn hedder det, hvilket han forhører sig om næste weekend når han skal hjem på besøg. Derudover tror jeg godt han kan lide selve navnet. Så please piger - kryds fingre for mig og det navn - det virker helt forfærdeligt at føle så stærkt for et navn og så være nødt til at opgive det på det grundlag

Kh

Rosa

Ps. tanker om selve navnet modtages også gerne

Jeg syntes det er et SUPER SMUKT navn. Men jeg vil også sige, at man skal sku have en god følelse med navnet. Jeg syntes så at det er en underlig begrundelse han har for at afvise det og det burde kunne klares med kvindelist, fordi jeg jo ved at kvinder er MESTRE i at få trumfet deres vilje igennem, hvor manden tror at det er hans egen idé hehe!!!

Hvis historien var at han virkelig bare syntes at navnet fra frygteligt og der lå frygtelige energier i navnet, så var det anderledes. Jeg stemmer ALTID for at et navn skal have positive energier og det må man da sige at det navn i hvertfald udstråler.

Held og lykke med kvindelistene... Så må du sige, hvis du har brug for fif's

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

LauraLW

Jeg er lidt blandet med navnet...

Tænker så måske om det ikke ville være godt som et mellemnavn?

Ellers held og lykke Kender ALT til det. Jeg vill nemlig meget gerne have at min evt. søn skulle heder Konrad. ELSKER det navn! Men thomas, som ellers er meget medgørlig, stejler fuldstændigt da han forbinder det til en gammel dum lærer. Og jeg har prøvet prøvet prøvet med ALT; men det er no go. Han giver sig simplethen ikke. I starten gjorde det faktisk lidt ondt, for det var bare det rigtige navn for min søn, men har nu accepteret at det kommer han ikke til at hedde.

Laura

Anmeld

15. oktober 2009

dorthemus

LauraLW skriver:

Jeg er lidt blandet med navnet...

Tænker så måske om det ikke ville være godt som et mellemnavn?

Ellers held og lykke Kender ALT til det. Jeg vill nemlig meget gerne have at min evt. søn skulle heder Konrad. ELSKER det navn! Men thomas, som ellers er meget medgørlig, stejler fuldstændigt da han forbinder det til en gammel dum lærer. Og jeg har prøvet prøvet prøvet med ALT; men det er no go. Han giver sig simplethen ikke. I starten gjorde det faktisk lidt ondt, for det var bare det rigtige navn for min søn, men har nu accepteret at det kommer han ikke til at hedde.

Laura

Jeg VIDSTE at der var en mening med at skulle være alene med mit barn....så bestemmer jeg suverænt hvad han/hun skal hedde..hehe

Spøg til side, jeg kender kun alt for godt, at skulle diskutere potentielle yndligs navne med en kæreste. Mit favorit pigenavn har jeg ALDRIG kunnet sælge til en kæreste...men det blir jo ikke noget problem nu, hvis altså jeg skal have en lille datter 

Anmeld

15. oktober 2009

dorthemus

Hej Rosa

Det er bestemt et fint navn med masser af positive energier, men det er lidt for tuttenuttet til min smag...men som du selv siger så skal hun nok få masser af power fra sin mor og resten af kvinderne i din familie. Og så er der balance i regnskabet

Pøj pøj med udfaldet

Knus Dorthe

Anmeld

15. oktober 2009

oo

Rosa skriver:

Du hedder selv Tjuhl - hvad ved du??!!!

Hehe, nej du har da ret, det er måske lidt et dukkenavn - men nu er der ikke a snowballs chance in hell for at MIN datter bliver en lille forsagt pyntegenstand!!!   Vi er renavlede fuldblods-POWERkvinder i min slægt!!! Jeg har bare altid selv følt at mit eget navn (Monica - udtalt på bondejydsk - MO-nica) var for "hårdt"... Det samme har min mor (Randi) og har altid ønsket mig et mere blødt og feminint navn... Den rødstrømpede personlighed og power vælter jo ud så snart jeg åbner munden   men tusind tak for indput!! Mere?

Kh

Rosa

mææææh! jeg hedder et ypperhemmeligt navn der starter med T til fornavn og Juhl til efternavn

jamen, det er jo lige det jeg tænker, at hun kommer til at blive en POWERtøs, men skal hun så ikke også have et POWERnavn? aj, jeg akn se at der er flere der syntes det er et smukt navn - og det syntes jeg også selv i teorien. uanset hvad vil hun jo stråle som en stjerne for jer

Anmeld

15. oktober 2009

oo

Kaufie skriver:

Haha - sådan har jeg det med det franske Poubelle..... som betyder skraldespand.....

Jeg synes Tindra er er flot navn, som man nok vil studse lidt over første gang man hører det - men efter at have kigget og smagt lidt på det er det slet ikke så fremmedartet endda.

ah! jeg har hermed besluttet mig for at jeg skal have tvillingetøser der skal hedder Cellardoor og Poubelle

Anmeld

15. oktober 2009

N&J

Jeg syntes faktisk det er et rigtigt smukt navn, som også ville kunne bruges når hun bliver gammel nok til at søge efter arbejde (det var der en der fortalte mig at man skulle tænke over..) Jeg havde selv tænkt på Makya, som skulle betyde ørnejægeren, hvis jeg fik en dreng. Min egen datter hedder jo Nikita og det har jeg i flere år gerne ville have en pige der hed og da hendes far forærede mig serien La femme nikita inden vi fandt ud af jeg var gravid, så virkede det som et tegn for mig.. (der skulle så heller ikke så meget til.) men både min mor og far og veninder brød sig ikke specielt om navnet til at begynde med, men syntes det er helt fantastisk nu.. så Tindra er et smukt navn, men det tager nok lidt tid før menneskerne omkring en vænner sig til det..  

Knuz fra Jane

Anmeld

15. oktober 2009

prettybutterfly

Jeg syntes navnet Tindra er VILDT sødt!! På en måde kan jeg dog godt forstå din kæreste. Min eks-kæreste var vild med navnet Emil og sagde han ville kalde sin søn det, derfor "HADER" jeg det navn, og selvom jeg ik aner om han sidenhen har fået en Emil vil jeg altid "HADE" det navn.

Held og lykke med at blive enige!
Knuser fra Mona

Anmeld

15. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tusind tak for indput alle sammen - dejligt med blandede meninger

Det er lidt sjovt for jeg tror når man selv er vokset op med et meget tuttenuttet navn så bliver man måske lidt hurtigere træt af den slags navne? Jeg har som skrevet ovenfor altid selv følt at jeg havde et forfærdeligt navn, som var alt for hårdt og uelegant, så MIN lille pige skal have et lidt mere tøset navn - men ikke så tøset som f.eks. Felicia eller Sabina som i mine øjne er "lyserødt med glimmer"-navne Hvad tænker I om det?

Anmeld

15. oktober 2009

oo

Rosa skriver:

Tusind tak for indput alle sammen - dejligt med blandede meninger

Det er lidt sjovt for jeg tror når man selv er vokset op med et meget tuttenuttet navn så bliver man måske lidt hurtigere træt af den slags navne? Jeg har som skrevet ovenfor altid selv følt at jeg havde et forfærdeligt navn, som var alt for hårdt og uelegant, så MIN lille pige skal have et lidt mere tøset navn - men ikke så tøset som f.eks. Felicia eller Sabina som i mine øjne er "lyserødt med glimmer"-navne Hvad tænker I om det?

der er jeg så heeeelt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.