Jeg har forelsket mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2009

TbCp

LauraLW skriver:

Jeg er lidt blandet med navnet...

Tænker så måske om det ikke ville være godt som et mellemnavn?

Ellers held og lykke Kender ALT til det. Jeg vill nemlig meget gerne have at min evt. søn skulle heder Konrad. ELSKER det navn! Men thomas, som ellers er meget medgørlig, stejler fuldstændigt da han forbinder det til en gammel dum lærer. Og jeg har prøvet prøvet prøvet med ALT; men det er no go. Han giver sig simplethen ikke. I starten gjorde det faktisk lidt ondt, for det var bare det rigtige navn for min søn, men har nu accepteret at det kommer han ikke til at hedde.

Laura

Ajjj hvordan kan han da ikke falde for Konrad?!!

Jeg er nok lidt farvet af at have passet to af jordens dejligste knægte hvor af den ene hed Konrad.
Jeg synes det er et fantastisk navn som sagtens kan bruges til et lille barn men også passer fint til en voksen mand... Kong Konrad! Se det lyder godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

NaFe

Heeeeeelt vild med det navn....gud vor er det bare smukt...

Anmeld

15. oktober 2009

mor_sabina

Rosa skriver:

Tusind tak for indput alle sammen - dejligt med blandede meninger

Det er lidt sjovt for jeg tror når man selv er vokset op med et meget tuttenuttet navn så bliver man måske lidt hurtigere træt af den slags navne? Jeg har som skrevet ovenfor altid selv følt at jeg havde et forfærdeligt navn, som var alt for hårdt og uelegant, så MIN lille pige skal have et lidt mere tøset navn - men ikke så tøset som f.eks. Felicia eller Sabina som i mine øjne er "lyserødt med glimmer"-navne Hvad tænker I om det?

Hi hi Sjovt at du opfatterdet som piget og pink Det har jeg aldrig tænkt på og det er så langt fra mig. Det er jo bare vidubderligt at vi er så forskellige ik Jeg elsker specielle navne så go crazy:p

Anmeld

15. oktober 2009

LauraLW

TbCp skriver:

Ajjj hvordan kan han da ikke falde for Konrad?!!

Jeg er nok lidt farvet af at have passet to af jordens dejligste knægte hvor af den ene hed Konrad.
Jeg synes det er et fantastisk navn som sagtens kan bruges til et lille barn men også passer fint til en voksen mand... Kong Konrad! Se det lyder godt

I know! Forstår det virkelig heller ikke!!! For mig er det stadig helt perfekt, og troede at jeg med lidt kvindelist etc kunne overtale ham, men lige præcis her, er han ikke til at hugge og stikke i... Det er egentlig ret ærgerligt, men synes jo også at sådan noget som et navn bestemt skal være en fælles beslutning.

Anmeld

16. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Hi hi Sjovt at du opfatterdet som piget og pink Det har jeg aldrig tænkt på og det er så langt fra mig. Det er jo bare vidubderligt at vi er så forskellige ik Jeg elsker specielle navne så go crazy

Jeg tror det hænger sammen med de mennesker jeg har mødt som hed de navne, som har været rigtige candyfloss-piger Det er jo personen som smitter af på navnet og ikke omvendt.

Kh

Rosa

Anmeld

16. oktober 2009

mor_sabina

Rosa skriver:

Jeg tror det hænger sammen med de mennesker jeg har mødt som hed de navne, som har været rigtige candyfloss-piger Det er jo personen som smitter af på navnet og ikke omvendt.

Kh

Rosa

Hvor heldigt Tror ellers det ville klæde mig med glimmer

Anmeld

17. oktober 2009

aviâja

Det er sgu´ spooky  har lige slukket DVD´afspilleren. Har set Donnie Darko. Dem der kender filmen kender sikkert betydingen ordet "Cellar Door" har i filmen. Her er et citat fra filmen: " This famous linguist once said that of all the phrases in the English language, of all the endless combinations of words in all of history, that Cellar Door is the most beautiful."

Den pågældende linguist er iøvrigt J.R.R Tolkien  

The  English compound  cellar door ( /ˈselədɔ:/) plays a certain role in discussions of  phonoaesthetics; a widely repeated claim first put forward by  J. R. R. Tolkien in his essay  English and Welsh (1955) holds that its sound is intrinsically beautiful.

Spooky. Ligesom filmen.

Anmeld

17. oktober 2009

oo

aviâja skriver:

Det er sgu´ spooky  har lige slukket DVD´afspilleren. Har set Donnie Darko. Dem der kender filmen kender sikkert betydingen ordet "Cellar Door" har i filmen. Her er et citat fra filmen: " This famous linguist once said that of all the phrases in the English language, of all the endless combinations of words in all of history, that Cellar Door is the most beautiful."

Den pågældende linguist er iøvrigt J.R.R Tolkien  

The  English compound  cellar door ( /ˈselədɔ:/) plays a certain role in discussions of  phonoaesthetics; a widely repeated claim first put forward by  J. R. R. Tolkien in his essay  English and Welsh (1955) holds that its sound is intrinsically beautiful.

Spooky. Ligesom filmen.

hehe, ja jeg fik også min kærlighed til ordet efter jeg havde set donnie darko for maaaaaaange år siden

Anmeld

24. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nå, jeg kan lige opdatere og fortælle at min dejlige mand ringede hjem fra Sverige i går og fortalte at navnet var "ledigt"  og dermed vores

Så nu ser det ud som om listen ser sådan ud  herhjemme (for mig er det kun nr. 1 og 2 der gælder   )

1.Tindra

2. Kajsa / Cajsa

3. Synnøve

Jeg glæder mig til at se om jeg har ændret mening eller det hænger ved. Lige nu synes jeg det er det smukkeste pigenavn i verden og kan slet ikke forestille mig at kalde min datter andet - men det kan jo ændre sig endnu...

Anmeld

24. oktober 2009

Becks

Rosa skriver:

Tusind tak for indput alle sammen - dejligt med blandede meninger

Det er lidt sjovt for jeg tror når man selv er vokset op med et meget tuttenuttet navn så bliver man måske lidt hurtigere træt af den slags navne? Jeg har som skrevet ovenfor altid selv følt at jeg havde et forfærdeligt navn, som var alt for hårdt og uelegant, så MIN lille pige skal have et lidt mere tøset navn - men ikke så tøset som f.eks. Felicia eller Sabina som i mine øjne er "lyserødt med glimmer"-navne Hvad tænker I om det?

Hej soede... Jeg synes det er et smukt navn..

Men jeg kan ikke lade vaere med og sammensaette Rosa Tindra og saa jeres efternavn, synes jeg lyser super smukt. ved godt det er dit kaelenavn fra din far, men synes det lyder wow

Knus Beck, som selv blev kaldt for Rosa af sin far hihi og som gerne ville have Rosa som mellemnavn til min fremtidige datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.