Anonym skriver:
Hvis det fungerede herhjemme tror jeg MÅSKE også det ville være noget vi gjorde os i - men min mand ønsker det ikke. Han ønsker at om natten skal vi putte tæt, pille, kysse, småsnakke osv - og det går bare ikke med et barn som skal ligge imellem os.
Men jeg er da glad for ikke at være den eneste, der ikke heeelt forstår det. Jeg ved ikke om man kan kalde det "barnets behov" og "pga. tryghed" hvis barnet ikke har kendt til andet - hvis mit barn en dag kommer og er pylret, ked, bange eller lign så skulle h*n da også være hos mig - men hver nat..? :-)
Vi har oplevet det som noget nær naturstridigt at lade børnene sove i egen seng, fra de var ganske små. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være barnets behov at blive isoleret fra flokken - nu nyder jeg så også selv at ligge tæt med min mand og kan slet ikke forstå, det lille barn ikke skal have den nærhed og tryghed også. Jeg kan til dels sætte mig ind i, det er bøvlet, hvis barnet er meget uroligt om natten, men når det er til glæde for alle parter, kan jeg slet ikke se, hvordan det kan være et issue, andre behøver at forstå.
Vores hunde søger også “flokken”, altså min mand og mig, i sengen om natten. Det får de lov til - andre hundeejere kan slet ikke have det, og fair nok, vi er forskellige. Jeg nævner det blot for at understrege, at det for alle andre pattedyr også er naturligt at sove sammen i flokken - og vi skal ikke mange år tilbage, før der ikke var en seng pr. menneske i hjemmene. Så reelt er det relativt nyt, at vi som art isolerer de små i egne senge og værelser, og folk fik jo altså langt flere børn tidligere, så det har næppe været en hindring for sex. Vi har da også selv fået tre børn trods samsovning.
Anmeld
Citér