Hejsa,
Jeg har ikke prøvet selv at have børn med dette problem. Men min søster var sådan som barn. Hun var ekstrem sensitiv ift., hvad der kom i hendes mund. Hun nægtede at smage på noget. Hun levede af toastbrød med honning eller lys pålægschokolade og Kellogs Cornflakes. Hun spiste også rugbrød med hamberyg. Rugbrødet skulle være helt uden kerner.
Det stod på i maaaaaange år, og det var en kæmpe frustration for alle. Både min søster, som vidste hun "var bøvlet" mine forældre som var dybt bekymrede. Når vi blev inviteret til fødselsdage/fester havde alle andre familiemedlemmer jo også en mening, og det var noget pjat osv. Mine forældre synes jeg ikke var så gode til at få sagt, den er lukket her og sådan er det, og så skulle de have smurt toastbrød hjemmefra til hende, så hun ikke sad og var sulten, når værterne ikke ville vise hensynet.
De var ved lægen med problemet, og han sagde, jeg er sikker på, at det holder op på et tidspunkt. Bare giv hende det, som hun vil have.
Det gjorde de.
I dag er min søster 35 og spiser stort set alt og er meget eksperimenterende med mad. Det eneste hun stadig ikke kan med er kerner i brød. Så det er bondebrød og lyst brød. Men ellers kaster hun sig ud i hvad som helst.
Om du kan bruge det til noget ved jeg ikke
Christina
Anmeld
Citér