Sansemotoriske spiseproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

ønskebørn74

Slemt ramt ? Hvad er den mere præcise definition af det ? Spiser han slet ikke ?

Jo, men han er født for tidligt og sensitiv i den svære ende. Han er mundsensitiv og nye ting er svære for ham. Han kaster op hvis konsistens og smag ikke falder i hans smag.

Hans tvillingebror er også sensitiv og har reflux. Så der er mange ting han har svært ved at spise og han skal spise ved alle måltider for ikke at få det skidt. Han kan ikke tåle den mest brugte medicin, så vi må bruge mildere midler til ham og det kræver en stor indsats af ham og hans bror når det kommer til mad.

Men de tager fint på nu og har gjort det i 1 års tid nu. Vi har måttet ændre mange ting, for at nå hertil. Begge børn er i special tilbud og kan ikke klare en almindelig børnehave. Jeg arbejder deltids, så de kan have korte dage i børnehaven.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2018

Sprit25

Kurt_H skriver:

Hvad er problemet ? Nuggets med fritter er da én "ret" som mange børn spiser. Pasta kan jo kombineres med "rå" ærter, gulerødder e.l.

Hvordan spiser man lasagne uden kødsovs, når hovedbestanddelen er kødsovs og pastapladerne er blandet ind imellem ?

For mig at se, så er et af "problemerne" ikke dit barns "kræsne" tendenser... men den madkultur som I tillader hende at dyrke.

Havde det været min datter/søn, så ville jeg lære dem et par "uvaner" som man senere kan pille af dem... bla. grov mos "boller i karry med risene", finskær lasagnen så pastaen er sværere at spise solo... Overordnet set virker det som om problemet hedder "sovs"... hvilket er en "almindelig" børneting som har sin periode... Sovs kan være en kaloriebombe som man senere kan få mange andre problemer med, så "cut" ned på sovsen og lad hende "nøjes" pastaen/risene og kødet. Nogle børn kan se det som et uoverskuelig måltid, hvis sovsen skal spises. Sovs bliver hurtigst koldt og smager ofte meget anderledes som kold.

Tro mig det har vi også prøvet. Så spiser hun bare intet. 

Vi siger aldrig at noget skal spises da jeg selv har lidt af spiseproblemer som barn. 

Problemet er hun kun spiser det hun kender. Intet andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.