Rygning imens man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Low skriver:

Hej. Jeg har tænkte på hvordan man nemmest kunne stoppe med at ryge? Jeg ved godt folk siger at det bedste er at holde en kold tyrker men det kan jeg. Hvordan stoppede i? Røg i mindre? Røg i bare normalt? eller hvordan har i taklet jeres rygning?

Jeg spørg fordi jeg lige er blevet gravid og kunne godt tænke mig at stoppe da jeg vil give mit barn det bedste opvækst

Jeg stoppede ved at give de 1000kr for en tur til hypnotisør og det virkede supergodt!

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Livsmor

stefaniewa skriver:

Jeg er godt klar over jeg nåske træder nogle over tæerne, men min ærlige mening er, at det er et spørgsmål om vilje - viljen til at sætte sig selv til side og give det lille liv den bedste start på livet... det er så relativt kort tid det handler om, og så utroligt stor skade man kan pådrage sit barn, hvis man ikke holder op!! Alt andet er i min verden utroligt egoistisk! Stopper her inden jeg går helt i selvsving!

Nb. jeg har selv været ryger, så jeg er såmend ikke nogen hellig ko

Kunne ikke skrive det bedre selv. Man kan hvad man vil, jeg stoppede dagen jeg testede positiv, og havde røget i ca. 18 år.

Anmeld

16. oktober 2009

Low

Jeg har lige røget en morgen smøg men jeg vil prøve at tage mig sammen i dag. Så må vi se hvordan det går

Anmeld

16. oktober 2009

Sujan

Gå på apoteket. Jeg har røget i mange år, men besluttede at stoppe da vi gerne vil prøve at blive gravide. Svaneapoteket giver et gratis rygestopkursus som er virkelig godt.

Man får så nikotin produkter til 3 dage efter eget valg så man kan finde ud af hvad der virker for en selv. Jeg synes det var rigtig godt fordi man snakker med andre. Man er flere om det og derfor har man motivation til at holde det. Man får også målt nogle ting i blodet så man virkelig kan se forskellen.

Synes det er et rigtig godt kursus hvor man får rigtige mange gode værktøjer til at holde op.

Sussi som har været røgfri i 5 1/2 måned.

Anmeld

24. oktober 2009

Low

Nu har jeg ikke røget i 3-4 dage og har faktisk slet ikke lyst til at ryge

Anmeld

18. december 2009

CS

Jeg stoppede fluks da jeg fandt ud af at jeg ventede mig. Tanken om at mit lille barn, ville få kramper hver gang jeg tog et sug i en cigaret, det var nok til at jeg kunne give slip. Super at du ikke har røget, første skridt i den rigtige retning

Anmeld

18. december 2009

siw84

stefaniewa skriver:

Jeg er godt klar over jeg nåske træder nogle over tæerne, men min ærlige mening er, at det er et spørgsmål om vilje - viljen til at sætte sig selv til side og give det lille liv den bedste start på livet... det er så relativt kort tid det handler om, og så utroligt stor skade man kan pådrage sit barn, hvis man ikke holder op!! Alt andet er i min verden utroligt egoistisk! Stopper her inden jeg går helt i selvsving!

Nb. jeg har selv været ryger, så jeg er såmend ikke nogen hellig ko

kunne ikke sige det meget bedre selv dog stoppede jeg fra den ene dag til den anden uden plaster eller noget flere år før jeg blev gravid, men ved at røg jeg da jeg blev gravid ville jeg også stoppe med det samme uden at blinke.. det er det mindste man skylder sit ufødte barn.. ser på det som at man også sagtens kan holde sig fra alcohol i de måneder..

siw 29+6

Anmeld

18. december 2009

siw84

Low skriver:

Nu har jeg ikke røget i 3-4 dage og har faktisk slet ikke lyst til at ryge

super flot.. hold den gode stil

Anmeld

18. december 2009

Vidunderligeunger

kold tyrker - for tænk hvilke skader det kan gi den lille guldklump - det var nok til mig... selvom jeg røg 25 om dagen inden og absolut ik troede jeg kunne..

mangler dem hver dag, men det er ikke mit behov der kommer først længere!!!

Anmeld

18. december 2009

betjenten

Har lige læst bogen "Endelig ikke-ryger, for kvinder" og den virker fanme!!!

Man mister mærkeligt nok lysten.... Men det skal jeg da bestemt ikke klage over

Held og lykke til alle jer der kæmper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.