Rygning imens man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

Rikkemor89

Da min kæreste & jeg snakkede om a vi gerne vil have barn sammen, var jeg ryger & da der ikk var sket noget i lang tid tænkte jeg på a det måske var smøgernes skyld, så jeg smed de sidste 5 ud & jeg har ikk røget siden (:

Det skal oss sige a hvis man ryger imens man er gravid kan man få et barn med adhd :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

wamse

Jeg har røget i 17 år, og holdt op for 4 år siden nu. Jeg smed alle fra den ene dag til den anden. Jeg brugte nikotintyggegummi. Gå på apoteket, de kan helt 100% hjælpe dig, for de ved ALT om hvad der kan hjælpe dig. Held og lykke med det, det kan godt lade sig gøre at vinde over smøgerne

Anmeld

14. oktober 2009

Mor.sander

ThulinJust skriver:

Da min kæreste & jeg snakkede om a vi gerne vil have barn sammen, var jeg ryger & da der ikk var sket noget i lang tid tænkte jeg på a det måske var smøgernes skyld, så jeg smed de sidste 5 ud & jeg har ikk røget siden (:

Det skal oss sige a hvis man ryger imens man er gravid kan man få et barn med adhd :/

Skal lige siges at 82% tilfælde af ADHD skyldes arvelighed!

Anmeld

14. oktober 2009

DortheSimonsen

Hvad er ADHD egentlig?

Anmeld

14. oktober 2009

Mor.sander

DortheSimonsen skriver:

Hvad er ADHD egentlig?

ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet.
ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet
ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

Tidligere blev diagnosen DAMP brugt herhjemme. DAMP er en nordisk diagnosebetegnelse, som står for Deficits in Attention, Motor control and Perception.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse. 

Kilde: http://www.adhd.dk/index.php?id=8

Anmeld

14. oktober 2009

DortheSimonsen

Mor.sander skriver:

ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet.
ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet
ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

Tidligere blev diagnosen DAMP brugt herhjemme. DAMP er en nordisk diagnosebetegnelse, som står for Deficits in Attention, Motor control and Perception.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse. 

Kilde: http://www.adhd.dk/index.php?id=8

Tak for svar.

Så blev jeg det klogere

Anmeld

14. oktober 2009

Mor.sander

DortheSimonsen skriver:

Tak for svar.

Så blev jeg det klogere

Jamen det var da så lidt

Anmeld

14. oktober 2009

Alína Hólm

jeg stoppede bare, jeg tænkte bare på min søn. og har ikke tænkt mig at begynde igen

Anmeld

14. oktober 2009

Low

ADHD er også kaldt DAMP.

Anmeld

14. oktober 2009

Mor.sander

Low skriver:

ADHD er også kaldt DAMP.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.