Rygning imens man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg tænkte bare på det lille liv i min mave hver gang jeg fik lyst til en smøg. Super effektivt, har ikke røget en eneste gang under nogen af mine graviditeter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Nybagt mor

Jeg røg en cigerat hver dag i 3 dage efter jeg havde fundet ud af at jeg var gravid. Den delte jeg så op i 3x2 sug - så jeg følte jeg røg lidt igennem hele dagen.

Da de 3 dage jeg havde sat for mig selv som max, var gået - ja så havde jeg ingen problemer med at stoppe. Hverken psykisk eller fysisk.

Det sværeste var for mig at træffe beslutningen, havde længe gerne villet stoppe, dog uden at gøre noget ved det. Men hvor er det nemt når man først for alvor har truffet beslutningen, og har altid vidst at jeg ikke ville ryge mens jeg var gravid!

Skrevet af en der VIRKELIG elskede sine cigeratter, men som aldrig kunne finde på at ryge igen - heller ikke efter graviditeten

Så prøv at vende det til at du faktisk gør noget rigtig godt for dig og den lille i maven ved at stoppe

Christine, 38+3

Anmeld

14. oktober 2009

Low

Sikke mange gode råd i alle er kommet med. Jeg er helt sikker på jeg kan bruge dem. Det er jo bare med at komme i gang

Anmeld

14. oktober 2009

N&J

Jeg tror meget det handler om den er en vane at ryge eller om det er nikotinen man kræver, for selvom jeg elskede mine smøger, så kunne jeg med lethed ryge ned på to om dagen når jeg var ude ved mine gran nevøer, så for mig handlede det om hyggen og vanen, derfor var det vigtigt for mig at have nogle smøger i huset (havde min far også da han stoppede fra den ene dag til den anden efter at have røget i ca. 40 år) og jeg stoppede med et væddemål og så havde jeg et armbånd med store perler med alle steder, og da jeg var ude og drikke med arbejdskollegaerne 3 dage efter mit stop sad jeg bare og "pillede ved mine perler" mens vi drak (det var da man stadig måtte ryge indenfor) men er man total nikotinafhængig så må man jo tage lidt hjælpemiddler til brug, men er faktisk sikker på at din jordmoder skal tilbyde rygestop kursus eller ihvertfald har mulighed for at tilbyde dig det.

Håber virkelig at det lykkes for dig, da der jo er en anden at tænke på..

Knuz fra Jane, der har været røgfri i snart 4 år.. yeah

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Her var det nemt, jeg fik sp meget kvalme at jeg ikke kunne ryge hehe

Anmeld

14. oktober 2009

Mira0911

Low skriver:

Hej. Jeg har tænkte på hvordan man nemmest kunne stoppe med at ryge? Jeg ved godt folk siger at det bedste er at holde en kold tyrker men det kan jeg. Hvordan stoppede i? Røg i mindre? Røg i bare normalt? eller hvordan har i taklet jeres rygning?

Jeg spørg fordi jeg lige er blevet gravid og kunne godt tænke mig at stoppe da jeg vil give mit barn det bedste opvækst

Da jeg blev gravid, røg jeg også, lige indtil kvalmen overtog det, så kunne jeg slet ikke ryge...

Jeg røg så ikke resten af graviditeten...

Men ryger den dag idag...

Du skal gøre det du føler bedst for dig, for at stoppe med ryge...

Held og lykke med det, og lille bebser...

Anmeld

15. oktober 2009

stefaniewa

Jeg er godt klar over jeg nåske træder nogle over tæerne, men min ærlige mening er, at det er et spørgsmål om vilje - viljen til at sætte sig selv til side og give det lille liv den bedste start på livet... det er så relativt kort tid det handler om, og så utroligt stor skade man kan pådrage sit barn, hvis man ikke holder op!! Alt andet er i min verden utroligt egoistisk! Stopper her inden jeg går helt i selvsving!

Nb. jeg har selv været ryger, så jeg er såmend ikke nogen hellig ko

Anmeld

15. oktober 2009

sarahb

jeg stoppede bare, det er ikk så svært synes jeg .. det er ikk abstinenserne der er svære overhoved det er vanen.. men den må man så bryde med noget andet, mit var IS!!!
Men jeg ville og vil absolut ikk byde mit barn røg... !! så jeg stoppede, og hvor der er VILJE ER DER VEJ!!
jeg ryger stadig ikk og kommer ikk til det, og min søn er 1 år her d.1

Anmeld

15. oktober 2009

Mor til L&S

Jeg røg også da jeg opdagede at jeg var gravid - elskede mine cigaretter og havde røget i 8 år. Men tog en kold tyrker - stoppede med det samme. Ville ALDRIG udsætte mit barn for det.

Jette 16+2

Anmeld

15. oktober 2009

Ansemusen

Nu var jeg selv kun hyggeryger, så det har været no problem her. Men for faste rygere ved jeg at det kan være rigtig svært! Jeg synes dog ikke det er fair overfor sit barn at ryge mens man er gravid, så jeg er glad for at du er villig til at stoppe og søger hjælp  Så jeg har selvfølgelig ingen gode råd mht. selve måden at stoppe på. Men jeg synes du skal prøve at fokusere på HVOR dårligt dit barn har det inden i maven HVER gang du ryger! Se nogle film omkring det hvis du kan finde det, læs en masse om det og lov dig selv, at hvis du ryger SKAL du tænke på det imens. At du ikke skal have lov til at skubbe det væk og nyde en smøg. På den måde kunne jeg forestille mig at lysten ville forsvinde mere eller mindre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.