Ved ikk hvordan vi skal klare den :’(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hov fik ikke lige svaret mht faren. Nej han kan ikke betale for tøjet. Men det er så det mindste problem. Har oceaner af aflagt tøj han har fået af fra hans ældre fætter der er 7 år ældre end ham. Plus jeg får af min mors kollega hver gang hun rydder ud. 

Har selv tænkt tanken om at lade ham være hos hans far så jeg bliver deltidsforælder. Men tanken giver mig kvalme og tårer i øjnene. Det kan jeg simpelthen ikke. Vi er så tæt knyttede at der vil påvirke ham også. Og hvis han skal være der mere så vil hans far forlange børnebidrag som han betalte i starten inden 7/7 (1200 kr pr mdr) så det vil jo bare give ekstra udgift. Og så tror jeg faktisk slet ikk hans far vil gå med til det. Han var ville ikke engang tage ham et par ekstra dage da jeg lå syg for et par måneder siden med influenza og knap 40 i feber. For så havde han jo ikke haft weekend i 2 uger alene for st citerer ham ordret 

Nej det kan jeg godt se ikke er en løsning så Det var heller ikke permanent jeg mente, men blot midlertidigt til du har styr på situationen og så du ikke havde for mange udgifter i forhold til hvis du er dig selv det meste af tiden. Men jo SSA kan arbejde er et fag hvor du passer og støtter borgere, men ikke nødvendigvis ændre mennesker. Men hvis din psyke ikke kan holde til det er det selvfølgelig ikke det rette valg. Får du hjælp til din udfordrede psyke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er det nu. Brutto er før eller efter skat? 

Brutto er før skat. Og vi kan desværre ikke hjælpe med hvad det vil give efter skat, da vi ikke kender dit fradrag og din trækprocent. Men selvom du måske går lidt ned i indtægt ved at komme på SU, så skal du som nævnt huske at du vil få den fulde boligstøtte, da der ikke er noget loft og hvis du ikke ved hvad du vil uddanne dig til lige nu, så tag en HF, det er et super godt fundament at bygge videre på. 

Eller kontakt en iddannelsesvejleder ��

Anmeld Citér

10. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hvordan er det nu. Brutto er før eller efter skat? 

Brutto er før skat. Et skud fra hoften ville være at du ville have mellem 8-9000 udbetalt efter skat

Anmeld Citér

10. april 2018

Rockertand

God-mor skriver:

Brutto er før skat. Et skud fra hoften ville være at du ville have mellem 8-9000 udbetalt efter skat

- og så er der boligstøtte, og hvis hun så tager lån, så ser det vist ret godt ud lige pludseligt.

TS: Vi ved godt, at du er helt nede at ligge - men hvis du vil videre og ud af situationen, så er uddannelse vejen frem.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Nej det kan jeg godt se ikke er en løsning så Det var heller ikke permanent jeg mente, men blot midlertidigt til du har styr på situationen og så du ikke havde for mange udgifter i forhold til hvis du er dig selv det meste af tiden. Men jo SSA kan arbejde er et fag hvor du passer og støtter borgere, men ikke nødvendigvis ændre mennesker. Men hvis din psyke ikke kan holde til det er det selvfølgelig ikke det rette valg. Får du hjælp til din udfordrede psyke?

Nej jeg får ikke hjælp til psyken mere. Det er der nu heller ikke behov for. Jeg har det godt mentalt nu ovenpå min stress og depression. Denne situation er bare så uoverskuelig lige nu og det tærer selvfølgelig på mig. 

Mht ssa så er jeg generelt bare ikke god til den slags job. Har altid taget hatten af for folk der er i det. Min moster er ssa’er og de jobs hun har været ude på i den forbindelse der har jeg været ved at kaste op eller næsten begyndt at græde. Der må jeg bare erkende det ikke lige er mig. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Brutto er før skat. Og vi kan desværre ikke hjælpe med hvad det vil give efter skat, da vi ikke kender dit fradrag og din trækprocent. Men selvom du måske går lidt ned i indtægt ved at komme på SU, så skal du som nævnt huske at du vil få den fulde boligstøtte, da der ikke er noget loft og hvis du ikke ved hvad du vil uddanne dig til lige nu, så tag en HF, det er et super godt fundament at bygge videre på. 

Eller kontakt en iddannelsesvejleder ��

Nej ved godt i ikke kan hjælp med netto lønnen. Kunne bare ikke huske hvad der var brutto og hvad der var netto. Bytter altid om på det  

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

- og så er der boligstøtte, og hvis hun så tager lån, så ser det vist ret godt ud lige pludseligt.

TS: Vi ved godt, at du er helt nede at ligge - men hvis du vil videre og ud af situationen, så er uddannelse vejen frem.

Jeg sætter bestemt også kæmpe stor pris på alle jeres råd og vejledninger. Det varmer utrolig meget at læse jeres indlæg. Var meget bange for at jeg ville blive mødt af dømmende og hårde kommentarer. Men det er jeg slet ikke. Så det har ihvertfald hjulpet lidt på humøret. 

Om det bliver job eller uddannelse der bliver vejen frem. Det ved jeg ikke endnu. Har det noget stramt med at skulle tage et su lån. Når jeg i forvejen har en gæld der er så stor som den er. Men en ting er sikkert. Jeg skal have kontaktet mødrehjælpen til råd og vejledning og så skal jeg ud af systemet så jeg får en støtte indkomst end Kh. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej det har jeg aldrig hørt om? 

Har generelt aldrig været så langt nede økonomisk som jeg er nu hvor jeg har brug for seriøs hjælp. De få gange hvor økonomien har drillet har jeg bare kunnet skære i nogle udgifter en måned eller to også været ovenpå igen. Denne gang er det bare ikke nok 

Happyhelper.dk kunne være en måde for dig at få et rengøringsjob. Prøv at se på hjemmesiden.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Happyhelper.dk kunne være en måde for dig at få et rengøringsjob. Prøv at se på hjemmesiden.

Det vil jeg gøre. Tak  

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

En udbetaling på 13-15.000. Det var hvad jeg fik som butiksassistent og da jeg var på dagpenge. Der kørte det hele gnidningsfrit. Dengang var jeg så også ryger. Så lidt mindre i dag ville også kunne gøre det da jeg er stoppet med at ryge. 

Bor på Vestegnen 

Det er nogenlunde hvad du vil få udbetalt på SU (min veninde får 18.000 med SU lån og boligsikring) og der er ikke noget der hedder loft (kun om hvor meget du må tjene ved siden af) 

SU lån af en af de bedste man kan tage da der er lave renter på og de starter først når man er færdig uddannet, og kan slet ikke sammenlignes med kviklån hvor åop nogen gange ligger over 200%

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.