Ved ikk hvordan vi skal klare den :’(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Kender du Happyhelper.dk?

Nej det har jeg aldrig hørt om? 

Har generelt aldrig været så langt nede økonomisk som jeg er nu hvor jeg har brug for seriøs hjælp. De få gange hvor økonomien har drillet har jeg bare kunnet skære i nogle udgifter en måned eller to også været ovenpå igen. Denne gang er det bare ikke nok 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Det er ikke en mulighed at finde noget billigere. Denne lejlighed har jeg venter på i 3 år. Boede hos min mor indtil da. Både under graviditet og min søns 2 første leveår. (Kommunen ville ikke hjælpe med bolig). Det er ikke bare lige sådan at få en lejlighed. 

Får ikke noget fra min søns far da vi har 7/7 ordning. Så det er jeg ikke berettiget. Men får alle ekstra tilskud jeg kan få som enlig. Har en Hg og har søgt mange elevpladser også så jeg kan få uddannelse. Er altid blevet frarådet på det kraftigste at tage su lån fra alle jeg kender der har haft gjort det. Det samme med Quicklån - hvorfor jeg heller aldrig har rørt sådan nogen. 

Har kun er banklån ja. På 80.000 kr som jeg betaler af på. Der er skåret i min kontanthjælp pga 225 timers reglen som jeg er ramt af. Så får kun lige knap 10K udbetalt som enlig.

Ved heller ikk lige hvilken uddannelse jeg skulle tage bortset fra det :/ 

Det kan jeg ikke forstå bliver på det kraftigste frarådet, det er selvfølgelig ikke drømmescenariet, men noget nogle bliver nødt til hvis de skal have sig en god uddannelse med en god løn i sidste ende. Men det er op til den enkelte selvfølgelig. Men syntes ikke det kan sidestilles med en kviklån, da der er tårnhøje renter på i modsætning til et SU lån. Kan din søns far ikke i en periode betale for jeres søns tøj, sko osv. til du kommer på fode igen og måske have ham mere mens økonomien er så stram? 

Hvad med SSA uddannelsen? Der kan du mulgvis få en voksen elevløn den er vist på 17 tusind + så vidt jeg ved. Der er vist mangel på dem så du har også gode jobmuligheder bagefter

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det kan jeg ikke forstå bliver på det kraftigste frarådet, det er selvfølgelig ikke drømmescenariet, men noget nogle bliver nødt til hvis de skal have sig en god uddannelse med en god løn i sidste ende. Men det er op til den enkelte selvfølgelig. Men syntes ikke det kan sidestilles med en kviklån, da der er tårnhøje renter på i modsætning til et SU lån. Kan din søns far ikke i en periode betale for jeres søns tøj, sko osv. til du kommer på fode igen og måske have ham mere mens økonomien er så stram? 

Hvad med SSA uddannelsen? Der kan du mulgvis få en voksen elevløn den er vist på 17 tusind + så vidt jeg ved. Der er vist mangel på dem så du har også gode jobmuligheder bagefter

Får bare altid at vide. “Lad være. Man betaler af i evigheder” og “man kan ikk betale det hele ud på en gang” osv. Har kun fået negative ting at vide omkring det. Der var nu heller ikke for at sidestille det i den forstand. Mere bare en fortælling om at det er frarådet. 

SSA? Er det ikke sådan en plejehjemsmedarbejder? Det har jeg ikke psyke til nemlig. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Rockertand

Er der nogen, der ved, hvad TS kan få på SU med det hele? Bare på basis-fradrag.

Hun skal have 13-15.000 ud hver måned.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Øv for en træls situation du står i

Men jeg må melde mig i koret af dem der anbefaler dig en uddannelse; som enlig forsørger vil du kunne få ca 12000kr før skat i SU, og deruover har du mulighed får lån på omkring 4000kr om måneden. Dvs en indtægt før skal på lige knap 16000kr, og læg dertil, at der som SU modtager IKKE er loft over boligstøtte på samme måde som der er på kh�� Og jeg ved godt at studielån ikke er verdens fedeste ide, men det er trods alt bedre end at sulte. Og hvis du forhøre dig lidt omkring i de økonomiske kredse, så er der generelt enighed om at studielån er det mest fornuftige lån (4% i rente under studie og 1% i rente i afbetalingsperioden). Det fås ikke billigere. Jeg er en af dem der står med en masssiv studiegæld +300000kr, men det skammer jeg mig ikke over, da min uddannelse klart har været det værd. Og det har da ikke forhindret os i at låne til både hus og bil ��

Prøv at se om du ikke kan få et møde med en uddannelsesvejleder i din kommune. Evt som supplement til din jobkonsulent. Eller bed din sagsbehandler undersøge mulighederne for dig.

Eller spørg om kurser så dine jobmuligheder øges. Ex rengøringskurser gennem AMU, eller et truckcertifakat eller et eller andet andet�� 

Når du ikke har andet uddannelse end en hg, er selv en HF en mulighed, og hvis det virker uoverskueligt, kan jeg fortælle, at du som forsøger er SU berettiget ved 16 timers undervisning om ugen ��

og jeg ved godt, at intet at dette hjælper dig lige nu, men det kunne være en plan fremadrettet. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Hov fik ikke lige svaret mht faren. Nej han kan ikke betale for tøjet. Men det er så det mindste problem. Har oceaner af aflagt tøj han har fået af fra hans ældre fætter der er 7 år ældre end ham. Plus jeg får af min mors kollega hver gang hun rydder ud. 

Har selv tænkt tanken om at lade ham være hos hans far så jeg bliver deltidsforælder. Men tanken giver mig kvalme og tårer i øjnene. Det kan jeg simpelthen ikke. Vi er så tæt knyttede at der vil påvirke ham også. Og hvis han skal være der mere så vil hans far forlange børnebidrag som han betalte i starten inden 7/7 (1200 kr pr mdr) så det vil jo bare give ekstra udgift. Og så tror jeg faktisk slet ikk hans far vil gå med til det. Han var ville ikke engang tage ham et par ekstra dage da jeg lå syg for et par måneder siden med influenza og knap 40 i feber. For så havde han jo ikke haft weekend i 2 uger alene for st citerer ham ordret 

Anmeld Citér

10. april 2018

migxher

Jeg stemmer i koret i forhold til uddannelse. Det giver mere udbetalt nu og her og udsigt til job i det lange løb. Jeg tror desuden  sagtens at du kan klare dig uden SU lån. Vi har levet 2 voksne begge på SU med 2 små børn, uden SU lån. Ja vi levet ikke det vilde luksus liv, men vi manglet bestemt heller ikke noget. Det gav jo friplads i institution og fuld boligstøtte, og det gør altså meget. Og ellers kan du jo tage SU lån ved behov, der er jo ingen der siger at du skal tage fuld SU lån under hele uddannelsen.

Har du bil du kan sælge eller evt flytte i noget mindre og billigere. ?? 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg stemmer i koret i forhold til uddannelse. Det giver mere udbetalt nu og her og udsigt til job i det lange løb. Jeg tror desuden  sagtens at du kan klare dig uden SU lån. Vi har levet 2 voksne begge på SU med 2 små børn, uden SU lån. Ja vi levet ikke det vilde luksus liv, men vi manglet bestemt heller ikke noget. Det gav jo friplads i institution og fuld boligstøtte, og det gør altså meget. Og ellers kan du jo tage SU lån ved behov, der er jo ingen der siger at du skal tage fuld SU lån under hele uddannelsen.

Har du bil du kan sælge eller evt flytte i noget mindre og billigere. ?? 

Forstår udemærket korets begrundelse for uddannelse. Det ville jeg også gerne. Men ved ikk hva jeg skulle uddanne mig som. 

Nej ejer ingen bil og som skrevet længere oppe så er flytning ikke en mulighed. 

Anmeld Citér

10. april 2018

God-mor

Rockertand skriver:

Er der nogen, der ved, hvad TS kan få på SU med det hele? Bare på basis-fradrag.

Hun skal have 13-15.000 ud hver måned.

2× SU er lidt over 12.000 kr. Brutto 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

2× SU er lidt over 12.000 kr. Brutto 

Hvordan er det nu. Brutto er før eller efter skat? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.