Øv for en træls situation du står i
Men jeg må melde mig i koret af dem der anbefaler dig en uddannelse; som enlig forsørger vil du kunne få ca 12000kr før skat i SU, og deruover har du mulighed får lån på omkring 4000kr om måneden. Dvs en indtægt før skal på lige knap 16000kr, og læg dertil, at der som SU modtager IKKE er loft over boligstøtte på samme måde som der er på kh Og jeg ved godt at studielån ikke er verdens fedeste ide, men det er trods alt bedre end at sulte. Og hvis du forhøre dig lidt omkring i de økonomiske kredse, så er der generelt enighed om at studielån er det mest fornuftige lån (4% i rente under studie og 1% i rente i afbetalingsperioden). Det fås ikke billigere. Jeg er en af dem der står med en masssiv studiegæld +300000kr, men det skammer jeg mig ikke over, da min uddannelse klart har været det værd. Og det har da ikke forhindret os i at låne til både hus og bil
Prøv at se om du ikke kan få et møde med en uddannelsesvejleder i din kommune. Evt som supplement til din jobkonsulent. Eller bed din sagsbehandler undersøge mulighederne for dig.
Eller spørg om kurser så dine jobmuligheder øges. Ex rengøringskurser gennem AMU, eller et truckcertifakat eller et eller andet andet
Når du ikke har andet uddannelse end en hg, er selv en HF en mulighed, og hvis det virker uoverskueligt, kan jeg fortælle, at du som forsøger er SU berettiget ved 16 timers undervisning om ugen
og jeg ved godt, at intet at dette hjælper dig lige nu, men det kunne være en plan fremadrettet.
Anmeld
Citér