Anonym skriver:
jeg er hjemmegående på 4. år pga barsel og personlige udfordringer som stress og depressioner. Jeg har det sidste år været frisk og ovenpå og klar til arbejde og søgt tusinder af jobs i alle afskygninger. Men får afslag på afslag. Min ansøgning er godkendt af flere forskellige som synes den er super god. Så det frustrerer mig selvfølgelig at jeg ikk kan finde job. Har både sendt via jobopslag og personligt været ude og afleverer.
Nu står min økonomi så slemt til at der er -9000 på kontoen. Alt er skåret fra. Tvpakker, streaming tjenester (undtagen 2), spiser hos min mor 4 dage om ugen og det er rester de sidste 3, har sat alt hvad jeg ejer og kan undvære til salg.
Banken kan ikke hjælpe pga et højt lån efter tab på lejlighed. Og nu har jeg fået besked fra banken at jeg ikke må bruge min kort mere før det er bragt i orden. Dvs fra nu og frem til den 20. kan jeg ikke handle de fornødne ting.
Har sat alt hvad jeg kan undvære til salg. Sønnen tøj han er vokset ud af, legetøj, dvd film - ja alt jeg kan undvære
Får jeg ikke en indkomst indenfor meget kort tid er jeg bange for at vi ikke kan blive boende.
Ved ikke hvad jeg ville med mint indlæg. Have lidt luft tror jeg. Tak fordi du læste med
Jeg ville også kontakte mødrehjælpen, hvis jeg var dig og så ville jeg finde noget billigere at bo i, hvis det kan gøres billigere end det du sidder i nu. Har du ikke noget familie du kan få hjælp fra? Tænker på om de vil kunne hjælpe dig med at få dit overtræk i banken væk.
Hvorfor har du ikke råd til at uddanne dig? Du kan få dobbelt SU, boligstøtte, friplads og du må da også få penge fra børnenes far + ekstra børnefamilie ydelse? Det er jo mange penge det løber op i umiddelbart, og hvis du ikke har mere gæld end et banklån kan jeg ikke forstå hvordan du ingen penge kan have til rådighed. Ryger du? Eller har andre dyre vaner som du kan skippe?
Hvis du tager en uddannelse har du mulighed for SU lån, og selvom det ikke er at fortrække så kan det være en mulighed for dig, for hvis du bagefter står med en god uddannelse og i sidste ende et godt job, så kan du jo ikke mærke om du betaler de 1000 kr. af på sådan et lån eller i omegnen at det beløb. Så vil du jo have mange flere penge end nu, hvis du får taget en uddannelse.
Du skal nok klarer den. Men det lyder som om at du har brug for hjælp til at få styr på din situation.