Ved ikk hvordan vi skal klare den :’(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Det er bare helt i orden

Husk endelig at lave aftaler med dine kreditorer hvis der er noget du ikke kan betale så du ikke havner i yderligere gæld opstået pga. renter og gebyrer.

Har gudskelov kun en enkelt kreditor som er min bank. Skylder ikke penge andre steder. 

Mine regninger betales hver måned. Min KH dækker udgifterne. Men med minus på kontoen hver måned fordi vi jo skal have mad og drikke på bordet. Hver 3. mdr så dækker børnechecken størstedelen af overtrækket. Men det er så uholdbart og stressende. Og når man har konstateret stress i forvejen så hjælper økonomien ikke på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Rockertand

Anonym skriver:

jeg er hjemmegående på 4. år pga barsel og personlige udfordringer som stress og depressioner. Jeg har det sidste år været frisk og ovenpå og klar til arbejde og søgt tusinder af jobs i alle afskygninger. Men får afslag på afslag. Min ansøgning er godkendt af flere forskellige som synes den er super god. Så det frustrerer mig selvfølgelig at jeg ikk kan finde job. Har både sendt via jobopslag og personligt været ude og afleverer. 

Nu står min økonomi så slemt til at der er -9000 på kontoen. Alt er skåret fra. Tvpakker, streaming tjenester (undtagen 2), spiser hos min mor 4 dage om ugen og det er rester de sidste 3, har sat alt hvad jeg ejer og kan undvære til salg. 

Banken kan ikke hjælpe pga et højt lån efter tab på lejlighed. Og nu har jeg fået besked fra banken at jeg ikke må bruge min kort mere før det er bragt i orden. Dvs fra nu og frem til den 20. kan jeg ikke handle de fornødne ting. 

Har sat alt hvad jeg kan undvære til salg. Sønnen tøj han er vokset ud af, legetøj, dvd film - ja alt jeg kan undvære 

Får jeg ikke en indkomst indenfor meget kort tid er jeg bange for at vi ikke kan blive boende. 

Ved ikke hvad jeg ville med mint indlæg. Have lidt luft tror jeg. Tak fordi du læste med 

Har du uddannelse? Har du råd til at tage én?

Hvad søger du og hvorhenne?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Har du uddannelse? Har du råd til at tage én?

Hvad søger du og hvorhenne?

Nej bare har ingen uddannelse. Jeg har en Hag fra 2008. 

Har ikke råd til at tage en som enlig desværre. 

Jeg søger indenfor butik, kontor, reception, lager, rengøring. Faktisk stortset alt jeg kan. Det er kun supermarkeder jeg holder mig fra da jeg har angst og har svært nok ved at handle pga mange mennesker. 

Anmeld Citér

10. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

jeg er hjemmegående på 4. år pga barsel og personlige udfordringer som stress og depressioner. Jeg har det sidste år været frisk og ovenpå og klar til arbejde og søgt tusinder af jobs i alle afskygninger. Men får afslag på afslag. Min ansøgning er godkendt af flere forskellige som synes den er super god. Så det frustrerer mig selvfølgelig at jeg ikk kan finde job. Har både sendt via jobopslag og personligt været ude og afleverer. 

Nu står min økonomi så slemt til at der er -9000 på kontoen. Alt er skåret fra. Tvpakker, streaming tjenester (undtagen 2), spiser hos min mor 4 dage om ugen og det er rester de sidste 3, har sat alt hvad jeg ejer og kan undvære til salg. 

Banken kan ikke hjælpe pga et højt lån efter tab på lejlighed. Og nu har jeg fået besked fra banken at jeg ikke må bruge min kort mere før det er bragt i orden. Dvs fra nu og frem til den 20. kan jeg ikke handle de fornødne ting. 

Har sat alt hvad jeg kan undvære til salg. Sønnen tøj han er vokset ud af, legetøj, dvd film - ja alt jeg kan undvære 

Får jeg ikke en indkomst indenfor meget kort tid er jeg bange for at vi ikke kan blive boende. 

Ved ikke hvad jeg ville med mint indlæg. Have lidt luft tror jeg. Tak fordi du læste med 

Jeg ville også kontakte mødrehjælpen, hvis jeg var dig og så ville jeg finde noget billigere at bo i, hvis det kan gøres billigere end det du sidder i nu. Har du ikke noget familie du kan få hjælp fra? Tænker på om de vil kunne hjælpe dig med at få dit overtræk i banken væk. 

Hvorfor har du ikke råd til at uddanne dig? Du kan få dobbelt SU, boligstøtte, friplads og du må da også få penge fra børnenes far + ekstra børnefamilie ydelse? Det er jo mange penge det løber op i umiddelbart, og hvis du ikke har mere gæld end et banklån kan jeg ikke forstå hvordan du ingen penge kan have til rådighed. Ryger du? Eller har andre dyre vaner som du kan skippe? 

Hvis du tager en uddannelse har du mulighed for SU lån, og selvom det ikke er at fortrække så kan det være en mulighed for dig, for hvis du bagefter står med en god uddannelse og i sidste ende et godt job, så kan du jo ikke mærke om du betaler de 1000 kr. af på sådan et lån eller i omegnen at det beløb. Så vil du jo have mange flere penge end nu, hvis du får taget en uddannelse.  

Du skal nok klarer den. Men det lyder som om at du har brug for hjælp til at få styr på din situation. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg ville også kontakte mødrehjælpen, hvis jeg var dig og så ville jeg finde noget billigere at bo i, hvis det kan gøres billigere end det du sidder i nu. Har du ikke noget familie du kan få hjælp fra? Tænker på om de vil kunne hjælpe dig med at få dit overtræk i banken væk. 

Hvorfor har du ikke råd til at uddanne dig? Du kan få dobbelt SU, boligstøtte, friplads og du må da også få penge fra børnenes far + ekstra børnefamilie ydelse? Det er jo mange penge det løber op i umiddelbart, og hvis du ikke har mere gæld end et banklån kan jeg ikke forstå hvordan du ingen penge kan have til rådighed. Ryger du? Eller har andre dyre vaner som du kan skippe? 

Hvis du tager en uddannelse har du mulighed for SU lån, og selvom det ikke er at fortrække så kan det være en mulighed for dig, for hvis du bagefter står med en god uddannelse og i sidste ende et godt job, så kan du jo ikke mærke om du betaler de 1000 kr. af på sådan et lån eller i omegnen at det beløb. Så vil du jo have mange flere penge end nu, hvis du får taget en uddannelse.  

Du skal nok klarer den. Men det lyder som om at du har brug for hjælp til at få styr på din situation. 

Det er ikke en mulighed at finde noget billigere. Denne lejlighed har jeg venter på i 3 år. Boede hos min mor indtil da. Både under graviditet og min søns 2 første leveår. (Kommunen ville ikke hjælpe med bolig). Det er ikke bare lige sådan at få en lejlighed. 

Får ikke noget fra min søns far da vi har 7/7 ordning. Så det er jeg ikke berettiget. Men får alle ekstra tilskud jeg kan få som enlig. Har en Hg og har søgt mange elevpladser også så jeg kan få uddannelse. Er altid blevet frarådet på det kraftigste at tage su lån fra alle jeg kender der har haft gjort det. Det samme med Quicklån - hvorfor jeg heller aldrig har rørt sådan nogen. 

Har kun er banklån ja. På 80.000 kr som jeg betaler af på. Der er skåret i min kontanthjælp pga 225 timers reglen som jeg er ramt af. Så får kun lige knap 10K udbetalt som enlig.

Ved heller ikk lige hvilken uddannelse jeg skulle tage bortset fra det :/ 

Anmeld Citér

10. april 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Nej bare har ingen uddannelse. Jeg har en Hag fra 2008. 

Har ikke råd til at tage en som enlig desværre. 

Jeg søger indenfor butik, kontor, reception, lager, rengøring. Faktisk stortset alt jeg kan. Det er kun supermarkeder jeg holder mig fra da jeg har angst og har svært nok ved at handle pga mange mennesker. 

Hvor meget skal du have i indtægt hver måned til ALT?

Hvilket område bor du i?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvor meget skal du have i indtægt hver måned til ALT?

Hvilket område bor du i?

En udbetaling på 13-15.000. Det var hvad jeg fik som butiksassistent og da jeg var på dagpenge. Der kørte det hele gnidningsfrit. Dengang var jeg så også ryger. Så lidt mindre i dag ville også kunne gøre det da jeg er stoppet med at ryge. 

Bor på Vestegnen 

Anmeld Citér

10. april 2018

Abracadabra

Det lyder rigtigt svært. Det lyder også som om, at du har desperat brug for rådgivning - og endnu mere brug for et job. Der ER jo et ufaglært job til dig et eller andet sted - men du skal selvfølgelig lige finde ud af HVOR. Hvem hjælper dig i forhold til at søge job?

Anmeld Citér

10. april 2018

Abracadabra

Kender du Happyhelper.dk?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder rigtigt svært. Det lyder også som om, at du har desperat brug for rådgivning - og endnu mere brug for et job. Der ER jo et ufaglært job til dig et eller andet sted - men du skal selvfølgelig lige finde ud af HVOR. Hvem hjælper dig i forhold til at søge job?

Det er det ihvertfald. Jeg kæmper en kamp. Er glad for min søns livret er spaghetti. Så det er da billig mad i mange afskygninger. 

Jeg skriver til mødrehjælpen i aften når min søn er kommet i seng og beder om hjælp til vejledning. 

Jeg er tilknyttet en jobkonsulent på mit jobcenter og han hjælper mig lidt. Men for det meste står jeg egentlig alene med jobsægningerne. Min bedste veninde har været butikschef så hun er også god til at hjælpe mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.