Er jeg enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

Astrid&alex

Anonym skriver:

Arh sådan en holdning får mig til at få tics. 

Dvs det er okay at se bort fra reglerne når det er småpengene det drejer sig om? Hvor går grænsen så?

Kommunerne bliver sgu da nødt til at have et sted hvor det skiller, ellers var pengekassen ualmindelig hurtigt tom.

Og jeg kan da godt undre mig over behovet/ønsket om enlige ydelser når man er sammen med et kæreste og sætter et barn i verden. Tror sgu desværre flere og flere spekulerer i de tilskud fra det offentlige....

Jeg er helt enig med at der er dømt meget små sko. som udgangspunkt er det da en helt utrolig lovgivning. At detail lovgive om hvor meget eller hvor lidt man må se sin kæreste, eller om man må få rester med hjem  

Nu har jeg ikke boet i DK i rigtig mange år. Men der er helt klart sket et kedeligt skred i tiltroen til dem der har mindre end andre. men lad det nu ligge. Det mere for at sige jeg syntes da det var et meget reelt spørgsmål. Jeg ville faktisk have troet at man ville blive anset enlig. 

i den kontekst, syntes jeg da ikke at det er nødventigt med nogle af kommentarene her. jeg formoder at TS spørger for at undgå socialt bedrageri. 

Held og lykke med det TS

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

L-mor

Anonym skriver:

Men betyder det nødvendigvis at hun ikke har medfølelse med hende? Altså reglerne er der jo af en grund, og hvis hun ikke er enlig, så er hun ikke enlig, og så er hun ikke berettiget til enlige ydelser - så er der jo ikke så meget mere at rafle om - uanset hvor uheldig og trist en situation de står i?

Hun skrev, at det er TSs eget ‘valg’, bor jeg tænker, at TS nok oplever at hendes situation er resultatet af en række ulykker og uheld. 

Reglerne er som reglerne er, og TS tilkendegiver jo netop ved at oprette tråden en interesse i at sætte sig ind i reglerne for at kunne overholde dem.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

L-mor skriver:

Formentlig fordi du besvarer TSs fortælling om spiralen, der ikke virkede, graviditeten der først blev opdaget efter abortgrænsen, kærestens arbejdsulykke og deraf følgende sygdom, der har medført, at hun ikke - af hensyn til sine to teenagebørn - kan flytte sammen med sin kæreste med:

‘Det er jo så jeres valg og skal ikke ligge samfundet til last, at I har valgt den prioritering.‘

Man kunne have medfølelse med TS efter den række af uheld og ulykker, der er regnet ned over hende.

Det giver ingen mening overhovedet.

Vi har alle livsvilkår, nogle kan vi ændre, andre har vi ikke indflydelse på - men uanset, så er det ikke et tag-selv-bord, hvor man kan forvalte sit liv efter, hvad der giver ydelser.

Hun er ikke den eneste, der må indordne sig efter reglerne, og hun/de har altså selv valgt en familiekonstellation, hvor de bor hver for sig, og når man tager et aktivt valg, så må man selv betale.

Nu spørger trådstarter så for at blive klogere, hvilket er positivt, hun burde dog afklare det med kommunen i stedet for at spørge her.

- og så forstår jeg INTET af, at folk synes, at det er småligt eller at gå i for små sko, det er dine, mine og alles penge, der bliver smidt ud af vinduet til ingenting - kunne de ikke forvaltes bedre?!!

Anmeld Citér

10. april 2018

Astrid&alex

Anonym skriver:

Det giver ingen mening overhovedet.

Vi har alle livsvilkår, nogle kan vi ændre, andre har vi ikke indflydelse på - men uanset, så er det ikke et tag-selv-bord, hvor man kan forvalte sit liv efter, hvad der giver ydelser.

Hun er ikke den eneste, der må indordne sig efter reglerne, og hun/de har altså selv valgt en familiekonstellation, hvor de bor hver for sig, og når man tager et aktivt valg, så må man selv betale.

Nu spørger trådstarter så for at blive klogere, hvilket er positivt, hun burde dog afklare det med kommunen i stedet for at spørge her.

- og så forstår jeg INTET af, at folk synes, at det er småligt eller at gå i for små sko, det er dine, mine og alles penge, der bliver smidt ud af vinduet til ingenting - kunne de ikke forvaltes bedre?!!

ej altså. Er det ikke en lidt kedelig antagelse at TS forvalter sit liv efter hvad der giver ydelser.

Endvidere er det da en strålende investering at sørge for at forældre ikke har en dårlig økonomi. Det kommer jo børnene til gode, og dermed ultimativt samfundet til gode. Det er da vel ikke at smide pengene ud af vinduet.   

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.