Er jeg enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg spurgte herinde, netop for at undgå at begå socialt bedrageri når min baby bliver født. At skrive jeg spekulerer i at få tilskud fra det offentlige er simpelthen forkert og ikke fair at beskylde mig for!

Men undskyld, hvorfor sætter man et barn i verden med en mand man åbenbart er kæreste med, men stort set lever et seperat liv fra....?

Og man får vel ikke diverse enlige ydelser medmindre man søger om det? Så hvis du ikke søger det, får du det vel ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men undskyld, hvorfor sætter man et barn i verden med en mand man åbenbart er kæreste med, men stort set lever et seperat liv fra....?

Og man får vel ikke diverse enlige ydelser medmindre man søger om det? Så hvis du ikke søger det, får du det vel ikke?

Blev gravid mens jeg havde spiral og opdagede det først efter det var for sent til abort. 

Har boet sammen med min kæreste, men efter han havde en voldsom ulykke på job og som følge deraf er blevet alvorligt "syg", har vi valgt at bo hver for sig. Ikke mindst af hensyn til mine to teenage børn. Vi har vurderet det er bedst for dem. 

Nogle gange skal man bare lade være med at dømme folk når man ikke kender deres historie!! 

Anmeld Citér

9. april 2018

Anonym

Her fik jeg afvide af min kommune at min kæreste måtte det samme som en veninde.

altså sove max 2 gange om igen.

vi måtte spise sammen hos mig hvor jeg enten betalte alt eller vi delte lige. Dog måtte det kun være den mad vi spiste. Altså måtte han ikke lige købe andre vare der ikke indgik i vores måltid uden at få penge for det.

jeg måtte sove hos ham når jeg ville og lige sådan spise når jeg ville ( man tjekker jo heller ikke hvor tit en enlig spiser hos familien) men jeg måtte ikke få rester med hjem fra andet end det måltid vi havde delt. 

Han måtte gerne bidrage med ting til egne bærn ( havde vi dog ikke) men ikke mine egne børn udover det sædvanlige som fødselsdagsgaver samt lidt slik og lignende. 

Han måtte hjælpe til i det omfang en veninde ville gøre. Altså kan man godt tage opvasken sammen men han må ikke gøre disideret ren alene ( med mindre man var syg i max 3 dage da en ven eller mor jo også kunne komme og hjælpe) 

så jeg havde ikke så slemme regler. Det var bare som at have en veninde på besøg. Det var hvad han måtte. 

Udover at havde vi fået et barn sammen men boet hver for sig så måtte han altid bidrage til sit eget barn i det omfang han selv ønskede. 

Anmeld Citér

9. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Blev gravid mens jeg havde spiral og opdagede det først efter det var for sent til abort. 

Har boet sammen med min kæreste, men efter han havde en voldsom ulykke på job og som følge deraf er blevet alvorligt "syg", har vi valgt at bo hver for sig. Ikke mindst af hensyn til mine to teenage børn. Vi har vurderet det er bedst for dem. 

Nogle gange skal man bare lade være med at dømme folk når man ikke kender deres historie!! 

Det er jo så jeres valg og skal ikke ligge samfundet til last, at I har valgt den prioritering.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jo så jeres valg og skal ikke ligge samfundet til last, at I har valgt den prioritering.

Hvor er du dog et modbydeligt menneske!

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor? 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men hvorfor skulle du så være enlig mor? I er jo to om barnet?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor i alverden er hun det?

Man skal vel kun have de ydelser man er berettiget til? Uanset hvor sørgelig ens historie er...

I er jo to om barnet, ergo er du ikke enlig mor?

Anmeld Citér

10. april 2018

L-mor

Anonym skriver:

Hvorfor? 

Formentlig fordi du besvarer TSs fortælling om spiralen, der ikke virkede, graviditeten der først blev opdaget efter abortgrænsen, kærestens arbejdsulykke og deraf følgende sygdom, der har medført, at hun ikke - af hensyn til sine to teenagebørn - kan flytte sammen med sin kæreste med:

‘Det er jo så jeres valg og skal ikke ligge samfundet til last, at I har valgt den prioritering.‘

Man kunne have medfølelse med TS efter den række af uheld og ulykker, der er regnet ned over hende.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

L-mor skriver:

Formentlig fordi du besvarer TSs fortælling om spiralen, der ikke virkede, graviditeten der først blev opdaget efter abortgrænsen, kærestens arbejdsulykke og deraf følgende sygdom, der har medført, at hun ikke - af hensyn til sine to teenagebørn - kan flytte sammen med sin kæreste med:

‘Det er jo så jeres valg og skal ikke ligge samfundet til last, at I har valgt den prioritering.‘

Man kunne have medfølelse med TS efter den række af uheld og ulykker, der er regnet ned over hende.

Men betyder det nødvendigvis at hun ikke har medfølelse med hende? Altså reglerne er der jo af en grund, og hvis hun ikke er enlig, så er hun ikke enlig, og så er hun ikke berettiget til enlige ydelser - så er der jo ikke så meget mere at rafle om - uanset hvor uheldig og trist en situation de står i?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.