Er jeg enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2018

CinemaStrange

Som de andre skriver: nej du er ikke enlig mor til nogen af dine børn hvis du har en kæreste der overnatter hos dig flere gange om ugen, handler ind for dig og bidrager med gaver/ting til dig/barnet.

Tillæggene til enlige mødre er tiltænkt enlige mødre, der er reelt alene og derfor ikke har mulighed for at få hjælp fra andre end staten   

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sikke folk går i små sko. 

Anmeld Citér

7. april 2018

Anonym

mor:) skriver:

Det handler ikke om at gå i små sko. Det handler om lovgivningen. Jeg er sådanset ligeglad med om hun får forhøjet børnepenge og friplads til alle børnene selvom kæresten handler for hende 2-3 gange om ugen, er med til at hente og bringe og sover dig 5 gange om ugen. Men det er lovgivningen ikke. 

Folk fortæller hende bare reglerne omkring loven så hun ikk ender i socialt bedrageri uden at være bevidst om det 

Anmeld Citér

7. april 2018

Anonym

Arh sådan en holdning får mig til at få tics. 

Dvs det er okay at se bort fra reglerne når det er småpengene det drejer sig om? Hvor går grænsen så?

Kommunerne bliver sgu da nødt til at have et sted hvor det skiller, ellers var pengekassen ualmindelig hurtigt tom.

Og jeg kan da godt undre mig over behovet/ønsket om enlige ydelser når man er sammen med et kæreste og sætter et barn i verden. Tror sgu desværre flere og flere spekulerer i de tilskud fra det offentlige....

Anmeld Citér

7. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Hvorfor synes du at folk går i små sko ?

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jo, du må gerne have en kæreste, men han må rent lovgivningsmæssigt ikke bidrage med noget som helst økonomisk ( så han må ikke handle for dig), og han må kun overnatte 2-3 gange om ugen. Tror at du skal forhøre dig hos kommunen om reglerne, så du ikke ender med et tilbagebetalingskrav, for du er noget i en gråzone om du er reelt enlig eller ej.

Han køber indimellem mælk eller grønt til mig når jeg mangler... ligesom jeg betaler for maden når han spiser her. Det går vel ca lige op. Han betaler ingen af mine udgifter eller eksempelvis tøj eller andet til hverken mig eller mine børn, så kan slet ikke se jeg ikke skulle være enlig. Må en ven så heller ikke købe et par liter mælk med til mig? Eller betale når vi er ude og spise? Nogle har forældre der hjælper deres børn indimellem... de må heller ikke komme med en trøje til deres børnebørn eller handle ind for dem? Giver ingen mening i mit hoved. 

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym trådstarter

CinemaStrange skriver:

Som de andre skriver: nej du er ikke enlig mor til nogen af dine børn hvis du har en kæreste der overnatter hos dig flere gange om ugen, handler ind for dig og bidrager med gaver/ting til dig/barnet.

Tillæggene til enlige mødre er tiltænkt enlige mødre, der er reelt alene og derfor ikke har mulighed for at få hjælp fra andre end staten   

Han sover her et par gange om ugen, bidrager ikke til mine børn eller faste udgifter. Han handler måske ind for 100 kr om ugen til mig... er vist ca det samme som han spiser for her! 

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Arh sådan en holdning får mig til at få tics. 

Dvs det er okay at se bort fra reglerne når det er småpengene det drejer sig om? Hvor går grænsen så?

Kommunerne bliver sgu da nødt til at have et sted hvor det skiller, ellers var pengekassen ualmindelig hurtigt tom.

Og jeg kan da godt undre mig over behovet/ønsket om enlige ydelser når man er sammen med et kæreste og sætter et barn i verden. Tror sgu desværre flere og flere spekulerer i de tilskud fra det offentlige....

Jeg spurgte herinde, netop for at undgå at begå socialt bedrageri når min baby bliver født. At skrive jeg spekulerer i at få tilskud fra det offentlige er simpelthen forkert og ikke fair at beskylde mig for!

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym

Før jeg flyttede sammen med min nuværende mand, var jeg enlig med to børn. 

Jeg ringede til udbetaling Danmark og spurgte om hun kunne fortælle mig hvor meget og hvor lidt der skulle til før jeg ikke længere blev betragtet som værende enlig. 

- Min kæreste måtte sove her tre gange fordelt over fjorten dage, og ikke to nætter i træk. 

- Han måtte gerne spise her fem ud af fjorten dage, men han måtte ikke hjælpe med opvasken eller bære andet ud fra bordet end sin egen tallerken. 

- Han måtte ikke hente eller aflevere mine børn i institution. 

- Han måtte gerne handle ind for mig, men jeg skulle kunne dokumentere, at han fik præcis betaling for indkøbet. 

- Han måtte ikke have noget til at ligge her, heller ikke et sæt rene underbukser eller en tandbørste. 

Reglerne er MEGET firkantede, og det bedste du kan gøre er at ringe til UBD og få svar på dit spørgsmål. 

Anmeld Citér

8. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Før jeg flyttede sammen med min nuværende mand, var jeg enlig med to børn. 

Jeg ringede til udbetaling Danmark og spurgte om hun kunne fortælle mig hvor meget og hvor lidt der skulle til før jeg ikke længere blev betragtet som værende enlig. 

- Min kæreste måtte sove her tre gange fordelt over fjorten dage, og ikke to nætter i træk. 

- Han måtte gerne spise her fem ud af fjorten dage, men han måtte ikke hjælpe med opvasken eller bære andet ud fra bordet end sin egen tallerken. 

- Han måtte ikke hente eller aflevere mine børn i institution. 

- Han måtte gerne handle ind for mig, men jeg skulle kunne dokumentere, at han fik præcis betaling for indkøbet. 

- Han måtte ikke have noget til at ligge her, heller ikke et sæt rene underbukser eller en tandbørste. 

Reglerne er MEGET firkantede, og det bedste du kan gøre er at ringe til UBD og få svar på dit spørgsmål. 

Tusind tak for dit svar, jeg prøver at ringe derind i morgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.