Jeg er gravid og skal føde om et par måneder. Af forskellige årsager bor min kæreste (og barnets far) og jeg ikke sammen, og har ikke planer om det inden barnet bliver født.
Jeg har i forvejen 2 børn som jeg selvfølgelig får enlig mor-tillæg til. Altså boligsikring og forhøjet børnepenge.
Hvad nu når mit barn er født, er jeg så også enlig mor til det? Min kæreste og jeg har jo hver vores bolig og betaler selvfølgelig hver især for vores eget. Vi har også hver vores økonomi. Han bidrager ikke som sådan til husholdningen, men når den lille bliver født vil han selvfølgelig være her oftere, og derfor også indimellem handle ind for os, regner jeg med. Han vil nok også hjælpe med at købe ting som hans barn mangler, og dermed vil han heller ikke skulle betale børnebidrag til mig. Men han vil nok komme til at købe ca for det beløb han skulle have betalt alligevel.
Så altså... vi har hver vores husholdning og udgifter, men er stadig kærester og han overnatter her et par gange om ugen og vil nok være lidt mere efter jeg har født.
Er jeg stadig enlig mor? Kan jeg være enlig mor til mine store børn og ikke til den lille? Min kæreste køber jo ikke ting til dem. Hvad siger I? 
Anmeld
Citér