Konflikt/ ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2018

Lje

anjo01 skriver:

Tak for linket ) 

jeg er mere interesseret i de kommunale konfliktområder, men har lige læst mig frem til at de først behøver at melde noget ud den 7 marts..

Det lurede jeg godt men i linket står der mere info omkring den videre udmelding. Så selv om overskriften er lidt misvisende (ifht. kommunale skoler), så er der god viden at få på de relevante foreningers websites.

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2018

anjo01

Lje skriver:

Det lurede jeg godt men i linket står der mere info omkring den videre udmelding. Så selv om overskriften er lidt misvisende (ifht. kommunale skoler), så er der god viden at få på de relevante foreningers websites.

Vh.

Dexter sandt. Jeg har også gemt linket, så jeg kan se hvem der bliver udtaget til strejke. 

Skulle man ikke Teo det kommer til at gå hårdest ud over de kommuner, der ikke er tilfreds med de rammer de har? Tilstedeværelse, antal undervisningslektioner mv....

Anmeld Citér

2. marts 2018

Lje

Men det er jo mere eller mindre i alle kommuner jf. tidligere lockout og lovindgreb. Jeg er ret sikker på, der er rigtig mange strategiske overvejelser omkring, hvor de udtager til strejke.

Fx ville jeg ikke blive overrasket hvis Høje Taastrup bliver udtaget, da KLs forhandler (ifht. lærerne) er borgmester der. Tilsvarende vil Egedal nok blive udtaget af flere områder, da Sophie Løhde et valgt der. 

Men det er gisninger...

Vh. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lje skriver:

Men det er jo mere eller mindre i alle kommuner jf. tidligere lockout og lovindgreb. Jeg er ret sikker på, der er rigtig mange strategiske overvejelser omkring, hvor de udtager til strejke.

Fx ville jeg ikke blive overrasket hvis Høje Taastrup bliver udtaget, da KLs forhandler (ifht. lærerne) er borgmester der. Tilsvarende vil Egedal nok blive udtaget af flere områder, da Sophie Løhde et valgt der. 

Men det er gisninger...

Vh. 

Nej, der er kolossal forskel på kommunerne på det område. 3/4 af dem har lavet lokalaftaler i samarbejde med lærerne, og der er altså kun 1/4, der kører ren lov 409. Så ud fra, hvad vi tidligere har fået udmeldt fra Bondo, kunne det være oplagt at gå efter kommuner uden lokalaftale. Men intet er jo sikkert. 

Det er i øvrigt uforståeligt, at det store flertal af kommuner, der har indgået lokalaftaler - mod KL’s ønske - føler sig vel repræsenteret af KL i forhandlingerne.  

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Syntes det er ved at være uoverskueligt, hvilke ting der er på spil.

Håber at få mere info, over de næste par dage/uger! Vh Stine 

Frokostpausen har aldrig været i spil på det kommunale område. Det er desværre en udbredt misforståelse, også blandt lærere. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Lje

Nej, der er kolossal forskel på kommunerne på det område. 3/4 af dem har lavet lokalaftaler i samarbejde med lærerne, og der er altså kun 1/4, der kører ren lov 409. Så ud fra, hvad vi tidligere har fået udmeldt fra Bondo, kunne det være oplagt at gå efter kommuner uden lokalaftale. Men intet er jo sikkert. 

Det er i øvrigt uforståeligt, at det store flertal af kommuner, der har indgået lokalaftaler - mod KL’s ønske - føler sig vel repræsenteret af KL i forhandlingerne.  

Jeg var faktisk ikke klar over, at andelen af kommuner med lokalaftaler var så højt. Tak for at gøre mig klogere 

Du har helt ret i din betragtning. Sært setup for kommunerne. Pudsigt de kan føle sig godt repræsenteret. Men stadig spændende hvem de udtager hvor for at ramme bredest muligt. Det vil jo lige alt andet være forskellige behov 'for at ramme' alt afhængig af faggrupper. Mit personlige gæt er dog, at Høje Taastrup får det svært.

Vh.

Anmeld Citér

7. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Okay så håber jeg virkelig det er ligedan i FOA! Det er så øv for det er bare pisse vigtigt med de forhandlinger, men jeg er ked af at det lige ramler sammen med at jeg snart skal på barsel, jeg har så meget om ørerne i forvejen 

Der findes en ny gruppe af personer som muligvis bliver meget hårdt ramt, hvis jeg forstår reglerne rigtigt.

Er du på kontanthjælp, så skal du have et arbejde minimum 225 pr. år, hvilket er ca. 4,33 timer pr. uge. Har man lige akkurat dét antal timer pr. uge, så skal der ikke mange ugers strejke til før at kontanthjælpsmodtagere bliver ramt på pengepungen uden at få noget ud af strejken i sidste ende end en sanktion der har økonomisk betydning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.