Noget jeg godt ku "frygte" er at man feks når til en enighed om, at vi offenlige ansatte får et lille, ubetydeligt lønstigning, også tager de den betalt frokost pause fra os.
Det ka så betyde at den lønstigning vi evt få, går til at vi ka holde frokost.
Det der så realt sker er, at vi ik har tiden til at holde vores selvbetalte pause, men alligevel får trykket lønnen.
Som vi er normeret nu, ka det jo ik hænge sammen, hvis vi insistere på at holde vores 28 minutters pause, så er der måske pludselig ik nogen, til at hjælpe gamle Ole på toilettet, eller hvis han kalder alarm, fordi han er faldet osv.
Der er ingen gårvagter, fordi alle lære jo ska spise frokost på lægeværelset, for det er der pausen foregår, inden næste time.
Vi pædagoger ( som mig) der arbejder på bosteder, har aldrig rigtige pauser, fordi vi altid går med en overfaldsalarm, og bare ska være klar til at løbe til undsætning osv.
Det samme gør sig gældene i børnehaver.
Vi ka jo ik bare stemple ind og ud.
Jeg er meget spændt på, hva konflikten udvikler sig til og hvordan den rammer de forskellige områder.
Jeg håber self på mere i løn, men samtidig syntes jeg en bedre bemanding er alfa omega!! Vh Stine