Konflikt/ ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2018

Anonym

Jeg skrev en mail til Foa igår. Blev ringet op af dem og fik efterfølgende denne mail:

Tak for snakken i går.
Jeg summerer lige op her:
  • Du skal kun kontakte os/udbetaling danmark hvis din arbejdsplads udtages til strejke, eller vi rammes af lockout.
  • Vi supplerer op til din løn, hvis du stadig er i den del af din orlov hvor du får løn.
  • Hovedforbundet har desværre endnu ikke taget stilling til hvad der sker under evt lockout. Men jeg vil råde dig til at kontakte udbetaling danmark hvis det sker.
Jeg håber det var svar nok for nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg skrev en mail til Foa igår. Blev ringet op af dem og fik efterfølgende denne mail:

Tak for snakken i går.
Jeg summerer lige op her:
  • Du skal kun kontakte os/udbetaling danmark hvis din arbejdsplads udtages til strejke, eller vi rammes af lockout.
  • Vi supplerer op til din løn, hvis du stadig er i den del af din orlov hvor du får løn.
  • Hovedforbundet har desværre endnu ikke taget stilling til hvad der sker under evt lockout. Men jeg vil råde dig til at kontakte udbetaling danmark hvis det sker.
Jeg håber det var svar nok for nu.

Det med de supplerer op er det fordi du er på barsel? 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det med de supplerer op er det fordi du er på barsel? 

Ja, det er det. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mille123

Anonym skriver:

Ja, det er det. 

Jeg læste det bare som om det var udbetalingen Danmark som ikke ville kunne udbetale dagpengene, fordi de muligvis blev en del af strejken, men ja det er en træls situation.  

Anmeld Citér

2. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Noget jeg godt ku "frygte" er at man feks når til en enighed om, at vi offenlige ansatte får et lille, ubetydeligt lønstigning, også tager de den betalt frokost pause fra os. 

Det ka så betyde at den lønstigning vi evt få, går til at vi ka holde frokost.

Det der så realt sker er, at vi ik har tiden til at holde vores selvbetalte pause, men alligevel får trykket lønnen.

Som vi er normeret nu, ka det jo ik hænge sammen, hvis vi insistere på at holde vores 28 minutters pause, så er der måske pludselig ik nogen, til at hjælpe gamle Ole på toilettet, eller hvis han kalder alarm, fordi han er faldet osv.

Der er ingen gårvagter, fordi alle lære jo ska spise frokost på lægeværelset, for det er der pausen foregår, inden næste time. 

Vi pædagoger ( som mig)  der arbejder på bosteder, har aldrig rigtige pauser, fordi vi altid går med en overfaldsalarm, og bare ska være klar til at løbe til undsætning osv.

Det samme gør sig gældene i børnehaver. 

Vi ka jo ik bare stemple ind og ud.

Jeg er meget spændt på, hva konflikten udvikler sig til og hvordan den rammer de forskellige områder.

Jeg håber self på mere i løn, men samtidig syntes jeg en bedre bemanding er alfa omega!! Vh Stine 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Anonym trådstarter

Så har FOA meldt ud. Min arbejdsplads er desværre udvalgt 

Anmeld Citér

2. marts 2018

1977

Profilbillede for 1977
StineW79 skriver:

Noget jeg godt ku "frygte" er at man feks når til en enighed om, at vi offenlige ansatte får et lille, ubetydeligt lønstigning, også tager de den betalt frokost pause fra os. 

Det der så realt sker er, at vi ik har tiden til at holde vores selvbetalte pause, men alligevel får trykket lønnen.

Som vi er normeret nu, ka det jo ik hænge sammen, hvis vi insistere på at holde vores 28 minutters pause, så er der måske pludselig ik nogen, til at hjælpe gamle Ole på toilettet, eller hvis han kalder alarm, fordi han er faldet osv.

Der er ingen gårvagter, fordi alle lære jo ska spise frokost på lægeværelset, for det er der pausen foregår, inden næste time. 

Vi pædagoger ( som mig)  der arbejder på bosteder, har aldrig rigtige pauser, fordi vi altid går med en overfaldsalarm, og bare ska være klar til at løbe til undsætning osv.

Jeg er meget spændt på, hva konflikten udvikler sig til og hvordan den rammer de forskellige områder.

Jeg håber self på mere i løn, men samtidig syntes jeg en bedre bemanding er alfa omega!! Vh Stine 

KL vil ikke pille ved den kommunale pause. Det er meldt ud

Anmeld Citér

2. marts 2018

Loa

Anonym skriver:

Så har FOA meldt ud. Min arbejdsplads er desværre udvalgt 

Kan du se det et sted eller har du fået besked?

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
StineW79 skriver:

Men du er vel kommunalt ansat, ikke statsligt eller regionalt? Så er frokostpausen ikke i spil. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Kan du se det et sted eller har du fået besked?

Den er på FOA’s egen side under spørgsmål og svar. Under fanen hvilke arbejdspladser bliver ramt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.