Konflikt/ ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

De forskellige fagforeninger har polstret deres strejkekasse forskelligt. Og har forskellige traditioner.

Fx har DJØF ikke en strejkekasse men tilbyder 0%s-lån og de strejkeudtaget får nedslag i kontingent mens resten betaler solidarisk mere i kontingent. Konstruktørforeningen og HK giver fuld lønrefusion og så højeste dagpengesats under lockout. Andre giver højeste dagpengesats både under strejke og eventuel lockout

FOAs hjemmeside hjælper dig ret langt. Der står også du får fuld løn og ved lockout tager HB stilling. Har du læst der, så du får givet dig selv ro i maven?  https://www.foa.dk/forbund/temaer/j-o/ok18/spoergsmaal-svar

Alternativt et kald til dem er vist dit bedste bud. Mon ikke de også mailer til jer? Så husk at opdater dine medlemsinfo med din private mailadresse på deres website. 

Edit: jeg fik citeret forkert. Det var naturligvis til TS. Undskyld til den forkert citeret debattør 

Vh. 

Tak for din besked. Jeg har været inde og læse på FOA’s side men blev nervøs for om det skulle forståes mellem linjerne at det kun var til låns fordi flere pludselig på et andet forum sagde at de kun lånte pengene. 

Jo jeg regner med at vi får noget at vide imorgen når de offentliggør hvilke arbejdspladser der rammes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2018

Mille123

Dertil kommer, at jeg læste på EB, at det kunne gå ud over udbetalingen af barselsdagpenge, fordi idbetalingen dk også bliver ramt af strejken 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Dertil kommer, at jeg læste på EB, at det kunne gå ud over udbetalingen af barselsdagpenge, fordi idbetalingen dk også bliver ramt af strejken 

Ja jeg håber virkelig ik at det når så vidt. Jeg går på barsel i starten er maj og det er super øv at jeg har fuld løn de første 6 mdr fra mit arbejde, men er strejken stadig igang der ryger jeg på udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

1. marts 2018

lineog4

Anonym skriver:

Ja jeg håber virkelig ik at det når så vidt. Jeg går på barsel i starten er maj og det er super øv at jeg har fuld løn de første 6 mdr fra mit arbejde, men er strejken stadig igang der ryger jeg på udbetaling Danmark 

Skulle det komme til strejke og så formodentlig en lockout, så tror jeg ikke vi skal regne med det er en langvarig konflikt for Danmark går i stå hvis alle offentlige ansatte minus tjenestemænd og ikke organiserede sendes hjem.

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Skulle det komme til strejke og så formodentlig en lockout, så tror jeg ikke vi skal regne med det er en langvarig konflikt for Danmark går i stå hvis alle offentlige ansatte minus tjenestemænd og ikke organiserede sendes hjem.

Jeg ville også være ked af hvis det nåede til en lockout, men indtil videre lysere det jo ik til det kan undgåes

Anmeld Citér

1. marts 2018

Mille123

Ja jeg er også på barsel med løn de første 6 mdr og det slutter så nu - så jeg overgår til barselsdagpenge fra den 20. I denne måned. Og da jeg er forudlønnet får jeg i forvejen ingen penge i næste måned, hvilket jeg selvfølgelig har taget højde for, men nu risikerer jeg det varer ved - men som en anden skriver så varer det næppe 6 mdr med storkonflikt - men træls er det 

Anmeld Citér

1. marts 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ville også være ked af hvis det nåede til en lockout, men indtil videre lysere det jo ik til det kan undgåes

Jeg må indrømme jeg ikke kan forstille mig stat, kommune og region lockoute 800.000 medarbejdere - og kan slet ikke forestille mig afslutning på sådan en konflikt - vil man virkelig lave lov fremfor forhandlet overenskomst til 800.000 stemmeberettigede så tæt på et valg? 

Måske er de arrogante nok?! Tror faktisk den største knast er lærernes arbejdstid men nu lå vi - kunne forestille mig det var en måde at knække sammenholdet, at de i forligsen nåede kompromis om løn og frokostpause og så skal de andre forbund vise om de solidariske i forhold til arbejdstidsaftale 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke kan forstille mig stat, kommune og region lockoute 800.000 medarbejdere - og kan slet ikke forestille mig afslutning på sådan en konflikt - vil man virkelig lave lov fremfor forhandlet overenskomst til 800.000 stemmeberettigede så tæt på et valg? 

Måske er de arrogante nok?! Tror faktisk den største knast er lærernes arbejdstid men nu lå vi - kunne forestille mig det var en måde at knække sammenholdet, at de i forligsen nåede kompromis om løn og frokostpause og så skal de andre forbund vise om de solidariske i forhold til arbejdstidsaftale 

Ja det er svært at forestille sig at de ville gå så vidt. Og dog. Jeg synes godt nok de er svære at regne ud lige nu! De virker totalt uforudsigelige derinde lige nu 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Men frokostpausen er jo kun på spil på det statslige og regionale område, så det kommer vel ikke til at indgå i et mæglingsforslag på det kommunale område og vil dermed ikke kunne medvirke til at knække musketer-eden dér? 

Anmeld Citér

1. marts 2018

lineog4

Men frokostpausen er jo kun på spil på det statslige og regionale område, så det kommer vel ikke til at indgå i et mæglingsforslag på det kommunale område og vil dermed ikke kunne medvirke til at knække musketer-eden dér? 

Synes nu også den har været på spil for de kommunale ac’er? Og der er jo også lærere/undervisere i staten. Men jeg tror de forregner sig, jeg tror ikke musketereden bliver brudt - jeg tror godt de ved, at det er nu eller aldrig. Men jeg kan bare heller ikke se en konflikt med alle og hvordan den skal ende og vil et S stemme for en lov der gælder alle offentlige ansatte, vil DF? Kan de overhovedet opnå et flertal?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.