Konflikt/ ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.682 visninger
46 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej tøser. 

Har i styr på det økonomiske ift ok18 og den truende konflikt/strejke??

her søger jeg gerne medlemmer af FOA. Kan se vi ender ud i ca 16.000 der skal strejke hvis vi når dertil. 

Hvordan foregår det økonomiske i forbindelse med strejken? Hvor meget får vi dækket, skal pengene betales tilbage? Jeg læser på FOA’s side at vi bliver fulgt dækket, men hører flere sige (fra andre fagforeninger) at det kun er et lån?? 

Er der nogle strejke kyndige herinde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej tøser. 

Har i styr på det økonomiske ift ok18 og den truende konflikt/strejke??

her søger jeg gerne medlemmer af FOA. Kan se vi ender ud i ca 16.000 der skal strejke hvis vi når dertil. 

Hvordan foregår det økonomiske i forbindelse med strejken? Hvor meget får vi dækket, skal pengene betales tilbage? Jeg læser på FOA’s side at vi bliver fulgt dækket, men hører flere sige (fra andre fagforeninger) at det kun er et lån?? 

Er der nogle strejke kyndige herinde?

Hej,

Jeg er selv medlem af HK, vi er fuldt dækket. Har en kollega som er medlem af IDA og der er der tale om lån. 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Jeg er selv medlem af HK, vi er fuldt dækket. Har en kollega som er medlem af IDA og der er der tale om lån. 

Så du skal ikke betale pengene af igen? Jeg synes virkelig det er forvirrende 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er sgu lidt nervøs hvad det kan ende ud i. Pengene er små i forvejen og jeg skal også på barsel fra den 10 maj

Anmeld Citér

1. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Så du skal ikke betale pengene af igen? Jeg synes virkelig det er forvirrende 

Nej jeg skal ikke betale pengene tilbage. 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nej jeg skal ikke betale pengene tilbage. 

Okay så håber jeg virkelig det er ligedan i FOA! Det er så øv for det er bare pisse vigtigt med de forhandlinger, men jeg er ked af at det lige ramler sammen med at jeg snart skal på barsel, jeg har så meget om ørerne i forvejen 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Så vidt jeg kan læse mig frem til på FOA’s hjemmeside, er der ikke taget endeligt stilling til understøttelse ved en evt. lockout. Strejkende vil få konfliktstøtte, så dén er du sikret under alle omstændigheder. 

I tilfælde af lockout - som tegner til at blive en realitet, hvis forbundene lægger ud med en strejke - kunne jeg forestille mig, at man vil lægge sig op ad den lånemodel, vi brugte i Danmarks Lærerforening i ‘13. Den er ret genial. Jeg har netop skrevet om den på følgende link:  https://www.folkeskolen.dk/627513/konfliktstoette---derfor-har-vi-raad

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så vidt jeg kan læse mig frem til på FOA’s hjemmeside, er der ikke taget endeligt stilling til understøttelse ved en evt. lockout. Strejkende vil få konfliktstøtte, så dén er du sikret under alle omstændigheder. 

I tilfælde af lockout - som tegner til at blive en realitet, hvis forbundene lægger ud med en strejke - kunne jeg forestille mig, at man vil lægge sig op ad den lånemodel, vi brugte i Danmarks Lærerforening i ‘13. Den er ret genial. Jeg har netop skrevet om den på følgende link:  https://www.folkeskolen.dk/627513/konfliktstoette---derfor-har-vi-raad

Tak for dit svar. Jeg er så dårlig til at læse (og forstå) sådan noget, det bliver hurtigt overskueligt. Men så længe der ikke sker et stort økonomisk tab bør jeg vil tage det med ro? 

Anmeld Citér

1. marts 2018

klmf

Jeg mener, at vi i DSR får svarende til højeste dp-sats hvis vi strejker. Bliver vi lockoutet er det derimod kun et lån, som vi så skal betale tilbage.

Anmeld Citér

1. marts 2018

Lje

Jeg mener, at vi i DSR får svarende til højeste dp-sats hvis vi strejker. Bliver vi lockoutet er det derimod kun et lån, som vi så skal betale tilbage.

De forskellige fagforeninger har polstret deres strejkekasse forskelligt. Og har forskellige traditioner.

Fx har DJØF ikke en strejkekasse men tilbyder 0%s-lån og de strejkeudtaget får nedslag i kontingent mens resten betaler solidarisk mere i kontingent. Konstruktørforeningen og HK giver fuld lønrefusion og så højeste dagpengesats under lockout. Andre giver højeste dagpengesats både under strejke og eventuel lockout

FOAs hjemmeside hjælper dig ret langt. Der står også du får fuld løn og ved lockout tager HB stilling. Har du læst der, så du får givet dig selv ro i maven?  https://www.foa.dk/forbund/temaer/j-o/ok18/spoergsmaal-svar

Alternativt et kald til dem er vist dit bedste bud. Mon ikke de også mailer til jer? Så husk at opdater dine medlemsinfo med din private mailadresse på deres website. 

Edit: jeg fik citeret forkert. Det var naturligvis til TS. Undskyld til den forkert citeret debattør 

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.