Syntes BMI er en rigtig god rettesnor.
når man ser på børn i dag er jeg målløs over hvor mange forældre der er blinde på deres eget barns vægt/krop. Der er bare i den børnehave min datter går i flere børn der i den grad ligger i den tunge ende, og når man høre forældrene snakke kan man høre de ikke selv kan se det.
dertil mener jeg dog ikke det er noget de mindre børn skal ind over, det er forældrene der skal have ringene at vide og rette op så børnenes højde retter sig ind til vægten.
kender nogle stykker der har været afsted til sp i skolen og været uforstående overfor at sp påpegede et tungt barn, hvor man udefra sagtens kan se barnet vejer for meget.
har ikke læst op på det, men er begrebet tunget knogler ikke for længe siden dømt ude. Enten har man muskelmasse eller fedt eller mangel på samme. Ja man kan være forskellig af statur men BMI er jo præcis en udregning ud fra højde og drøjde.
min den ældste til sidste sp i skolen blev vurderet til midt på i højden og lidt over i vægten, da hun så stod uden tøj på var sp svar: men det er ko ren muskelmasse. Hun er tydelig aftegnet på et niveau de fleste voksne ville være misundelige. Hun fik et fitness ur i julegave da hun syntes det er vild spændende og kan se hun i gennemsnit bevæger sig 20.000 skridt om dagen, hun går neget op i sport og generelt at være aktiv, så fik at vide at hende skulle vi ikke være nervøse for, så længe hun er så aktiv.
så meget langt svar til at BMI er en god måde at vurdere på som udgangspunkt
Anmeld
Citér