Puha, det kunne have været mig, der skrev det indlæg, da min søn var de 5 måneder. Jeg skrev faktisk sådan et, eller det vil sige, jeg prøvede, men han vågnede hele tiden, så jeg fik aldrig skrevet det færdigt.
Min dreng var også sådan. Jeg måtte tage hjem fra mødregruppen, fordi han peb. Vi fik aldrig gæster, jeg tror ikke at folk orkede ham. Ude til sociale begivenheder peb han også altid og ville KUN holdes af mor eller far.
Hjemme... ja, jeg forstod simpelthen bare ikke, hvad jeg gjorde galt. Jeg lod ham både være alene, jeg legede med ham, var pædagogisk og spillede guitar, jeg viklede ham (hvilket min heldigvis elsker) og gik ture... jeg har prøvet alt.
Jeg var til fysioterapeut, som sagde, at alt så fint ud og fik lægen til at undersøge ham til 5-måneders undersøgelsen. Alt var fint helbredsmæssigt og han udviklede sig også, som han skulle.
Men han var bare sur. Så sur hele tiden. Græd ikke, brokkede sig bare. Og samtidig sov han altid kun 30 minutter ad gangen ca. 4-5 gange om dagen og en putning kunne snildt tage en time.
Han har været pjevset fra fødslen, men netop da han begyndte at kunne trille omkring de 4-5 måneder, blev han altså ekstra sur.
Jeg måtte sige til mig selv, at det nok var en fase. Og det var det. Han lærte at kravle og pludselig selv kunne komme rundt, da han var lidt under 8 måneder, og så blev han glad!
Men det var en hård periode. Jeg har også bare tabt mig. Al fødselsvægten og lidt til - og ikke på den pæne måde. Er helt afpillet.
Jeg har en teori om, at min dreng er rimelig sart. Der skal virkelig heller ikke meget til, før han bliver fuldstændig overgearet. Er der gæster i bare et par timer, så farer han bare rundt over det hele med ildrøde kinder. Der er ingen andre, der må holde ham, selvom han er 9 måneder nu. Så græder han voldsomt...
Han er også meget "på" og meget undersøgende, en rigtig pilfinger - og det samme gjaldt, da han var de der 5 måneder. Han ville bare se hele verden og alt legetøjet og så videre.
Nu er han så stor, at jeg kan give ham en fast rutine, det har hjulpet rigtig meget. Men det kunne jeg ikke dengang, da han også sov og ammede, som vinden blæste.
Tja, det jeg vil sige med det her indlæg er bare: du er ikke alene! Min søn var også sådan og jeg var ved at få grå hår! Jeg troede, at jeg var en dårlig mor og forstod ikke, hvordan de andre babyer bare kunne ligge på gulvet i mødregruppen og falde i søvn, når min egen bare peb og brokkede sig og fik hysteriske anfald, når han skulle sove.
Min mor forstod ikke, hvorfor jeg aldrig besøgte hende, men han skreg jo i bussen, han skreg hos hende og han skreg på vej hjem og så igen, når han skulle sove...
Måske er vores børn "særligt sensitive"? Jeg ved dog ikke om jeg tror på det...
Her er det heldigvis blevet bedre, meget bedre. Men han er stadig anderledes end de fleste andre børn, jeg har mødt... det er bare hans personlighed, tror jeg.... jeg har dog sagt til min kæreste, at hvis vores næste barn også bliver sådan, så nøjes jeg altså med 2 og ikke 3, som er planen
Held og lykke med din...