Jeg hader at være sammen med min baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men jeg er altid i godt humør når dagen starter, der har jeg overskud til trods for han er oppe en gang i timen ca. Han er os sådan når han er sammen med far, mormor eller morfar. Han har været sådan en måneds tid ca.

Jeg giver ham alt min opmærksomhed. Jeg får ikke engang drukket, spist eller tisset mens far er på arbejde fordi jeg bare er på. Jeg ligger ham foran mig og synger børnesange, og triller rundt med ham, ligger ham på maven og ligger mig foran, snakker med ham, leger Ja hvad laver jeg ikk. Han ligger aldrig for sig selv, Måske det der er problemet.

Måske lød opslaget som om jeg ikke var der nok fordi jeg er stresset. Men det lige modsat. Jeg er stresset fordi jeg underholder, snakker er på koooonstant. Han er meget svær. Han gider en ting i 5 min så skal der ske noget andet.

Jeg får ind imellem mor eller far til at komme, ellers er hans far sammen med ham mens jeg går i centeret eller lign. Og får lidt tid for mig selv. Det er virkelig hårdt.

Og tusind tak for din besked.

Der er et apetitspring omkring 4 måneders alderen - ligger du ham til brystet lige så ofte han vil. Jeg husker det nærmest var hver time i den her periode. 

Kom bare til at tænke på det fordi du skrev at det har stået på i en måned, dvs. da han var 4 måneder og samtidig skriver du at du ikke producerer særlig meget mælk. Kan han være sulten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar og gode råd

Jeg ved ikke hvad der er sket, jeg tror min søn er herinde os for dagen efter jeg skrev denne her tråd er han blevet "normal" igen.

Intet surt humør, han er så glad hele dagen, sover uden brok, spiser uden brok. Det helt fantastisk! Fra den ene dag til den anden.. Det næsten ikke til at tro, han er en FORNØJELSE nu!

Bare en lille update herfra, tak fordi I tog jer tid til at læse!

Anmeld Citér

1. februar 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Jeg har verdens mest utilfredse baby. Og det er ikke bare almindeligt tigerspring eller lign. Han er helt forfærdelig. Han er næsten 5 mdr, jeg havde aldrig troet en baby kunne være så drænende i den alder 

Han er SÅ utilfreds konstant. Skaber sig hele tiden. Uanset hvor jeg ligger ham, så blir han utilfreds. Hvis jeg går ud af rummet græder han. Det ender i han skriger og når jeg så vil trøste så skubber han sig bagover væk fra mig, når jeg vil putte ham i vores seng sparker han med arme og ben (selvom det 5 timer siden han sidst sov), og det tager hurtigt 2-3 timer ved hver lur. Vi har putte ritualer, jeg synger og vi hygger inden men han blir så sur!

Når kl er 4 om eftermiddag, har jeg taget de første 6 Panodiler for at dæmpe den hovedpine jeg har fået af det skrigeri. Jeg er så stresset jeg ryster og har tabt mig 10kg. Han stresser mig SÅ meget! Jeg ammer næsten ikke længere, fordi han blir sur og jeg ikke har så meget mælk pga alt den stress. 

Jeg hader at gå hjemme. Jeg kan ikke tage ud med ham for han kan ikk sove nogen steder. Jo i vores seng med mig ved siden side (efter en kamp vel og mærke). Han hader sin barnevogn så det heller ingen mulighed. Jeg går aldrig nogen steder med ham fordi jeg blir så stresset og han blir så sur hele tiden.

Hans adfærd er ikke fordi han kan mærke jeg stresser, for han har været sådan længe og jeg bevare roen og er positiv og smilende.. Han er ligesådan med hans far. Jeg kæmper mig igennem dagen hver dag, og ender med at sidde og græde i afmagt og blir så ked af jeg ikke kan gøre ham tilfreds..

Havde bare brug for luft..

Nu hvor du ikke ammer ham, så tit, kunne det muligvis være et forsøg værd at varme hans mælk og komme lidt honning i. Honningen virker beroligende og smertelindrene for børn med ondt for tænder. Voksne kan også nyde gavn af et glas varm mælk med honning før sengetid. 

Det er et gammelt husråd, SÅ sundhedsplejersken  kan godt tænkes at fraråde det !

Anmeld Citér

1. februar 2018

MRN

Giv IKKE honning i mælken til din baby! 

Honning må ikke gives til børn under 1 år, pga bakteriesporer hvilket kan føre til spædbarnsbotulisme!!

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

Kurt_H skriver:

Nu hvor du ikke ammer ham, så tit, kunne det muligvis være et forsøg værd at varme hans mælk og komme lidt honning i. Honningen virker beroligende og smertelindrene for børn med ondt for tænder. Voksne kan også nyde gavn af et glas varm mælk med honning før sengetid. 

Det er et gammelt husråd, SÅ sundhedsplejersken  kan godt tænkes at fraråde det !

Tal for dit råd men babyer kan få alvorlig forgiftning af honning når de er under 1år, så det må man absolut ikke..

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym

Kurt_H skriver:

Som andre skriver må du absolut ikke give honning til børn under 1 år!

Det er ikke for sjovt sundhedsplejersken ikke siger god for det. 

De kan dø af det!!

Når honning frarådes til børn under 1 år, skyldes det, at et norsk barn i omkring 1917 døde af botulismus, også kaldet pølseforgiftning. Man mente, at det var, fordi barnet havde spist honning.

Uofficielt indrømmer Fødevarestyrelsen, at det ikke er nødvendigt at skrive det på pakningerne, men officielt skal det stå der.

Reglen har eksisteret siden 2003,  hvor Fødevarestyrelsen skrev:: 'Honning kan indeholde bakteriesporer og har i nogle tilfælde vist sig at være infektionskilden til spædbørnsbotulisme'.

Ifølge Fødevarestyrelsen er det bakterien Clostridium botulinum, der er tale om. Børn og voksne kan heller ikke tåle selve giftstoffet, som bakterien producerer, men kan godt tåle selve sporerne.

Sporerne kan dog aktivere sig i spædbørns fordøjelsessystem, og derfor mener man, at der er en risiko for, at de kan blive syge.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Baby2017

Kurt_H skriver:

Honning frarådes børn under 1 år da de kan blive alvorligt forgiftet som andre også skriver. Sundhedsplejersken anbefaler derimod sukkervand med et uroligt og måske smerteplaget barn. Det ER nemlig let smertelindrene og beroligene. Vi har brugt det en del til de urolige aftener. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Kurt_H

Som andre skriver må du absolut ikke give honning til børn under 1 år!

Det er ikke for sjovt sundhedsplejersken ikke siger god for det. 

De kan dø af det!!

Når honning frarådes til børn under 1 år, skyldes det, at et norsk barn i omkring 1917 døde af botulismus, også kaldet pølseforgiftning. Man mente, at det var, fordi barnet havde spist honning.

Uofficielt indrømmer Fødevarestyrelsen, at det ikke er nødvendigt at skrive det på pakningerne, men officielt skal det stå der.

Reglen har eksisteret siden 2003,  hvor Fødevarestyrelsen skrev:: 'Honning kan indeholde bakteriesporer og har i nogle tilfælde vist sig at være infektionskilden til spædbørnsbotulisme'.

Ifølge Fødevarestyrelsen er det bakterien Clostridium botulinum, der er tale om. Børn og voksne kan heller ikke tåle selve giftstoffet, som bakterien producerer, men kan godt tåle selve sporerne.

Sporerne kan dog aktivere sig i spædbørns fordøjelsessystem, og derfor mener man, at der er en risiko for, at de kan blive syge.

Undskyld, men jeg var ikke bekendt med den regel. Jeg kom med et råd i bedste øjemed.

Det var DERFOR at jeg mærkede noten med en  så man tjekkede med sundhedsplejersken først !

Læg mærke til at der står at det frarådes. Jeg læser lige på honningen at de skriver det ikke bør gives til børn under 1 år. Men ikke at det er forbudt !

Bakterien Clostridium botulinum kommer også fra andet end honning og det er ikke fordi at de dør på stribe af det, men det hjælper på forståelsen at skrive sådan, gætter jeg.

Fødevarestyrelsen har ikke min respekt, fordi de siger det som passer dem. I 1900-grøn-lang-kål blev det forbudt at lave røde pølser... så var det farvestoffer i diverse madvarer... der tabte de min interesse, fordi den dag i dag kan du købe røde pølser plus madvarer med jeg ved ikke hvor mange E-numre i... 

Fortæl mig ikke, at du som ammende mor ikke spiser supermarked mad... hvad bliver alt dét omdannet til ? Det er det du fodrer baby med.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym

Kurt_H skriver:

Undskyld, men jeg var ikke bekendt med den regel. Jeg kom med et råd i bedste øjemed.

Det var DERFOR at jeg mærkede noten med en  så man tjekkede med sundhedsplejersken først !

Læg mærke til at der står at det frarådes. Jeg læser lige på honningen at de skriver det ikke bør gives til børn under 1 år. Men ikke at det er forbudt !

Bakterien Clostridium botulinum kommer også fra andet end honning og det er ikke fordi at de dør på stribe af det, men det hjælper på forståelsen at skrive sådan, gætter jeg.

Fødevarestyrelsen har ikke min respekt, fordi de siger det som passer dem. I 1900-grøn-lang-kål blev det forbudt at lave røde pølser... så var det farvestoffer i diverse madvarer... der tabte de min interesse, fordi den dag i dag kan du købe røde pølser plus madvarer med jeg ved ikke hvor mange E-numre i... 

Fortæl mig ikke, at du som ammende mor ikke spiser supermarked mad... hvad bliver alt dét omdannet til ? Det er det du fodrer baby med.

Jeg har måske misforstået din måde at skrive det pp. For mig så det ud som at man ikke skulle høre på sundhedsplejersken når hun sagde det var nogo. 

Det er jo heller ikke forbudt at give dit barn under 1 år honning men når nu man kan læse det er farligt og det frarådes er der jo en grund til det. 

Nej børn dør ikke på stribe af det men som du kan læse er der nogle svampesporer deri som vi voksne godt kan klare men som helt små børn ikke kan. Om du stoler på sundhedsstyrrelsen eller ej, så er det et fact og man bør handle derefter. Der bliver hele tiden lavet nye regler ang. Alt hvad baby må få og det er jo fordi man hele tiden bliver klogere. 

Du kan ikke rigtig sammenligne hvad du som ammende spiser og hvad du direkte kommer i din baby. Synes du skal sætte dig lidt bedre ind i amning inden du klasker sådan en bemærkning op på disken

Anmeld Citér

8. februar 2018

HeMakesMe

Puha, det kunne have været mig, der skrev det indlæg, da min søn var de 5 måneder. Jeg skrev faktisk sådan et, eller det vil sige, jeg prøvede, men han vågnede hele tiden, så jeg fik aldrig skrevet det færdigt.

Min dreng var også sådan. Jeg måtte tage hjem fra mødregruppen, fordi han peb. Vi fik aldrig gæster, jeg tror ikke at folk orkede ham. Ude til sociale begivenheder peb han også altid og ville KUN holdes af mor eller far.

Hjemme... ja, jeg forstod simpelthen bare ikke, hvad jeg gjorde galt. Jeg lod ham både være alene, jeg legede med ham, var pædagogisk og spillede guitar, jeg viklede ham (hvilket min heldigvis elsker) og gik ture... jeg har prøvet alt.
Jeg var til fysioterapeut, som sagde, at alt så fint ud og fik lægen til at undersøge ham til 5-måneders undersøgelsen. Alt var fint helbredsmæssigt og han udviklede sig også, som han skulle.
Men han var bare sur. Så sur hele tiden. Græd ikke, brokkede sig bare. Og samtidig sov han altid kun 30 minutter ad gangen ca. 4-5 gange om dagen og en putning kunne snildt tage en time.

Han har været pjevset fra fødslen, men netop da han begyndte at kunne trille omkring de 4-5 måneder, blev han altså ekstra sur.

Jeg måtte sige til mig selv, at det nok var en fase. Og det var det. Han lærte at kravle og pludselig selv kunne komme rundt, da han var lidt under 8 måneder, og så blev han glad!

Men det var en hård periode. Jeg har også bare tabt mig. Al fødselsvægten og lidt til - og ikke på den pæne måde. Er helt afpillet.

Jeg har en teori om, at min dreng er rimelig sart. Der skal virkelig heller ikke meget til, før han bliver fuldstændig overgearet. Er der gæster i bare et par timer, så farer han bare rundt over det hele med ildrøde kinder. Der er ingen andre, der må holde ham, selvom han er 9 måneder nu. Så græder han voldsomt...
Han er også meget "på" og meget undersøgende, en rigtig pilfinger - og det samme gjaldt, da han var de der 5 måneder. Han ville bare se hele verden og alt legetøjet og så videre.

Nu er han så stor, at jeg kan give ham en fast rutine, det har hjulpet rigtig meget. Men det kunne jeg ikke dengang, da han også sov og ammede, som vinden blæste.

Tja, det jeg vil sige med det her indlæg er bare: du er ikke alene! Min søn var også sådan og jeg var ved at få grå hår! Jeg troede, at jeg var en dårlig mor og forstod ikke, hvordan de andre babyer bare kunne ligge på gulvet i mødregruppen og falde i søvn, når min egen bare peb og brokkede sig og fik hysteriske anfald, når han skulle sove.
Min mor forstod ikke, hvorfor jeg aldrig besøgte hende, men han skreg jo i bussen, han skreg hos hende og han skreg på vej hjem og så igen, når han skulle sove...

Måske er vores børn "særligt sensitive"? Jeg ved dog ikke om jeg tror på det...

Her er det heldigvis blevet bedre, meget bedre. Men han er stadig anderledes end de fleste andre børn, jeg har mødt... det er bare hans personlighed, tror jeg.... jeg har dog sagt til min kæreste, at hvis vores næste barn også bliver sådan, så nøjes jeg altså med 2 og ikke 3, som er planen

Held og lykke med din...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.