Jeg hader at være sammen med min baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.039 visninger
39 svar
66 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har verdens mest utilfredse baby. Og det er ikke bare almindeligt tigerspring eller lign. Han er helt forfærdelig. Han er næsten 5 mdr, jeg havde aldrig troet en baby kunne være så drænende i den alder 

Han er SÅ utilfreds konstant. Skaber sig hele tiden. Uanset hvor jeg ligger ham, så blir han utilfreds. Hvis jeg går ud af rummet græder han. Det ender i han skriger og når jeg så vil trøste så skubber han sig bagover væk fra mig, når jeg vil putte ham i vores seng sparker han med arme og ben (selvom det 5 timer siden han sidst sov), og det tager hurtigt 2-3 timer ved hver lur. Vi har putte ritualer, jeg synger og vi hygger inden men han blir så sur!

Når kl er 4 om eftermiddag, har jeg taget de første 6 Panodiler for at dæmpe den hovedpine jeg har fået af det skrigeri. Jeg er så stresset jeg ryster og har tabt mig 10kg. Han stresser mig SÅ meget! Jeg ammer næsten ikke længere, fordi han blir sur og jeg ikke har så meget mælk pga alt den stress. 

Jeg hader at gå hjemme. Jeg kan ikke tage ud med ham for han kan ikk sove nogen steder. Jo i vores seng med mig ved siden side (efter en kamp vel og mærke). Han hader sin barnevogn så det heller ingen mulighed. Jeg går aldrig nogen steder med ham fordi jeg blir så stresset og han blir så sur hele tiden.

Hans adfærd er ikke fordi han kan mærke jeg stresser, for han har været sådan længe og jeg bevare roen og er positiv og smilende.. Han er ligesådan med hans far. Jeg kæmper mig igennem dagen hver dag, og ender med at sidde og græde i afmagt og blir så ked af jeg ikke kan gøre ham tilfreds..

Havde bare brug for luft..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Pu ha det lyder træls  har du fået ham undersøgt for om noget sidder i klemme nogen steder, om det er ørerne eller maven der giver problemer? 

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Pu ha det lyder træls  har du fået ham undersøgt for om noget sidder i klemme nogen steder, om det er ørerne eller maven der giver problemer? 

Det eneste jeg mangler er ørelæge.. Han havde kolik i næsten 3 måneder, hvor vi var til alverdens ting. Det virker heller ikke til han har ondt, for hvis han får opmærksomhed, så smiler han .. måske ørelæge er en mulighed..

Anmeld Citér

24. januar 2018

Flomama

Puha  føler virkelig med dig, min søn skreg også hele tiden, føj hvor var det hårdt, han sov aldrig og brokkede sig bare konstant. 

Prøv at tale med læge og sundhedsplejerske, for os var det ergo terapi der skulle til. Han havde store problemer med vestibulær sansen så vi skulle træne alt mulig med ham og det hjalp altså, ikke over natten med gradvist 

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Puha  føler virkelig med dig, min søn skreg også hele tiden, føj hvor var det hårdt, han sov aldrig og brokkede sig bare konstant. 

Prøv at tale med læge og sundhedsplejerske, for os var det ergo terapi der skulle til. Han havde store problemer med vestibulær sansen så vi skulle træne alt mulig med ham og det hjalp altså, ikke over natten med gradvist 

Åh gud! Sover Aldrig, heller ikke her! Har ikke hørt om ergo terapi før, det skal vi helt sikkert forsøge. Tror nemlig os han er sensitiv eller noget er forkert med ham.. hvad er det for noget?

Anmeld Citér

24. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har verdens mest utilfredse baby. Og det er ikke bare almindeligt tigerspring eller lign. Han er helt forfærdelig. Han er næsten 5 mdr, jeg havde aldrig troet en baby kunne være så drænende i den alder 

Han er SÅ utilfreds konstant. Skaber sig hele tiden. Uanset hvor jeg ligger ham, så blir han utilfreds. Hvis jeg går ud af rummet græder han. Det ender i han skriger og når jeg så vil trøste så skubber han sig bagover væk fra mig, når jeg vil putte ham i vores seng sparker han med arme og ben (selvom det 5 timer siden han sidst sov), og det tager hurtigt 2-3 timer ved hver lur. Vi har putte ritualer, jeg synger og vi hygger inden men han blir så sur!

Når kl er 4 om eftermiddag, har jeg taget de første 6 Panodiler for at dæmpe den hovedpine jeg har fået af det skrigeri. Jeg er så stresset jeg ryster og har tabt mig 10kg. Han stresser mig SÅ meget! Jeg ammer næsten ikke længere, fordi han blir sur og jeg ikke har så meget mælk pga alt den stress. 

Jeg hader at gå hjemme. Jeg kan ikke tage ud med ham for han kan ikk sove nogen steder. Jo i vores seng med mig ved siden side (efter en kamp vel og mærke). Han hader sin barnevogn så det heller ingen mulighed. Jeg går aldrig nogen steder med ham fordi jeg blir så stresset og han blir så sur hele tiden.

Hans adfærd er ikke fordi han kan mærke jeg stresser, for han har været sådan længe og jeg bevare roen og er positiv og smilende.. Han er ligesådan med hans far. Jeg kæmper mig igennem dagen hver dag, og ender med at sidde og græde i afmagt og blir så ked af jeg ikke kan gøre ham tilfreds..

Havde bare brug for luft..

Du skal vise din sundhedsplejerske og/eller din læge, hvad du har skrevet her. Ikke kun din baby, men også du har brug for hjælp, omsorg, opmærksomhed på din tilstand. 

Anmeld Citér

24. januar 2018

Flomama

Anonym skriver:

Åh gud! Sover Aldrig, heller ikke her! Har ikke hørt om ergo terapi før, det skal vi helt sikkert forsøge. Tror nemlig os han er sensitiv eller noget er forkert med ham.. hvad er det for noget?

http://www.ergobarn.dk/2016/11/05/den-vestibulaere-sans-labyrintsansen/

Den her forklarer det godt syntes jeg  

ergo terapi var vores redning og vi prøvede også kiropraktor, fysioterapeut, zone terapi og kranio sekrel

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym

Har du prøvet, i samråd med lægen, at give baby panodil for at se, om der er noget der gør ondt på ham? Hvis panodil hjælper synes jeg du skal bede om henvisningtil en børnelæge

Det er frygteligt at have sådan en baby og du er udsat for massivt stress, så råb om hjælp og få lidt aflastning

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym

Selvom du skriver at baby ikke mærker at du er stresset, så kan det altså ikke undgås at baby bliver påvirket af vores humør. 

Du skriver også at han er glad når han får opmærksomhed. Jeg siger ikke at du ikke giver ham nok opmærksomhed, men måske har han brug for mere end ud orker at give ham. Hvis du føler dig stresset og presset, kan det være svært at finde overskud til at aktivere en baby. 

Har du ikke et netværk du kan trække på? Forældre, søskende eller lignende, som evt. kan aflaste dig lidt, så du kan finde ro til at gøre noget godt for dig selv og tænke på andet end morrollen? 

Og så synes jeg helt bestemt at du skal få talt med enten lægen eller sundhedsplejersken. Du har brug for noget hjælp til at håndtere babys utilfredshed og til at håndtere dit ve og vel. 

Jeg håber I får noget hjælp, så du kan få nydt den sidste tid af barslen. Og hvis det er muligt, kunne det måske også være en ide at far overtog noget af barslen og gik hjemme i stedet for?

Anmeld Citér

24. januar 2018

Anonym

Årh søde du! Hvor lyder det dog hårdt, mit svar er det samme som de andre allerede har skrevet, få ham undersøgt fra top til tå.❤️

Må jeg spørge hvilken kommune du bor i?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.