Hej du,
Det er såå hårdt, hvor du er nu. Jeg kunne have skrevet dit indlæg for 4 år siden, da min datter var lille. Jeg skrev anonymt det her den gang: https://www.baby.dk/debat/232964pi1/boern-01-aar/naar-det-ikke-er-lykken-at-vaere-mor--.aspx
Jeg bebrejdede mig selv min reaktion den gang, fordi alle sagde, at små børn jo skulle græde lidt, så jeg tænkte jeg nok var pylret, når jeg syntes det var hårdt, at hun var sur og pylret fra hun havde været vågen en time - og hun skreg 4-5 timer hver aften.
Min sp anbefalede at sovetræne hende i barnevognen, da hun var omkring 4,5 måned (hun ville kun sove sine lure i løbet af dagen på mig, putning til nat tog 2-3 timer), så jeg kunne få lidt luft. Første dag skreg hun i 35 min mens jeg gik, sov i 25 min inden hun vågnede og skreg videre. Det var forfærdeligt, men jeg var desperat.
Det blev forholdsvis hurtigt bedre og i løbet af et par uger kunne hun vugges til ro på et par minutter uden at gå med hende.
Dengang mente jeg, at jeg ud over et stort søvnunderskud var okay. Men nu hvor jeg sidder med lillesøster på knap 3 måneder (som også sover alle lure på mig, men dog kan ligge selv lidt, når hun er vågen og slet ikke er lige så sur eller har timelange skrigture) kan jeg godt se, at jeg sandsynligvis havde en efterfødselsreaktion/depression, vi blev bare aldrig screenet af en eller anden grund. Jeg tænker du måske også skal tænke i de baner? Bed evt din sp om at blive screenet (igen).
I øvrigt blev min datter væsentligt mildere, da vi fik indarbejdet en ordentlig søvnrutine i dagtimerne, og da hun begyndte at kunne møve sig rundt, så hun selv kunne komme hen til de ting, hun ville have, og ikke længere var så afhængig af mig.

Anmeld
Citér