Morfrakøbenhavn skriver:
Fordi vi elsker hinanden og ønskede os mere end noget andet et barn!
din kommentar må betyde du ikke har prøvet det på egen krop. For kanyler, hormoner, sorg, stress mm er en daglig del af det at være i behandling. Jeg gik til psykolog under forløbet da jeg havde det så svært. Så at jeg ingen sexlyst havde synes jeg egentlig er forståeligt.
Jeg havde troet alt ville blive bedre psykisk når det lykkedes men det har sat sine spor og en hård og kompliceret graviditet gjorde det ikke bedre.
behandlingen gjorde jeg blev en skygge af mig selv, verden føltes grå
Men når I elsker hinanden og har kæmpet så hårdt for at få det ønskede barn, så synes jeg ikke, I kan være bekendt at kaste håndklædet i ringen allerede. Det er søreme også en tung byrde at lægge på sit barn, at selve processen med at få det kom til at koste jeres forhold. Selvfølgelig vil I næppe give barnet dén forklaring nogensinde, men det er jo, ifølge det, du skriver, realiteterne. At da gevinsten endelig var der, magtede I ikke at kæmpe sammen for at give den de allerbedste vilkår.
Stoppede I aldrig op undervejs, så hinanden I øjnene og spurgte hinanden, om det nu også var det her, I skulle lige nu? I traf jo et valg ved at fortsætte med kanyler, hormoner, sorg og stress, og det valg forpligter efter min opfattelse.
Om det er professionel hjælp eller dybe og oprigtige samtaler jer indbyrdes, der skal til, skal jeg ikke kunne vurdere. Men det er simpelthen for hurtigt og for let at give op, når ALT i jeres liv tilsyneladende har handlet om at få det barn, I sådan ønskede jer, så længe. Så må I også tage ansvar, nu ønsket er opfyldt, i stedet for at løbe hver sin vej.