Black Rose skriver:
Det er helt korrekt, men det er usandsynligt at TS får forældremyndigheden alene :-) Det gør man ikke meget i i dag, medmindre den ene part giver den anden den fulde forældremyndighed - som udgangspunkt vil de have delt :-)
Ja selvfølgelig, det var også bare fordi jeg blev helt forvirret da en anden sagde, at fuld forældremyndighed ikke betød at man alene kunne bestemme over de større ting i barnets liv, hermed også religion og dåb. Kom helt i tvivl om min forståelse af fuld forældremyndighed, måtte lige spørge nærmere. Men ja, det var lidt af et sidespor, og det beklager jeg endnu en gang 
Og må ellers sige, som en anden skriver, at det ikke virker særlig pænt at døbe barnet uden hensyn til farens ønske. Hvis det er en vigtig ting for begge forældre, så skal det da også håndteres som sådan, og så skal man da arbejde på at nå til enighed. Ellers kan det komme til at være en hindring for god kommunikation og samarbejde i årevis, om ikke andet, så lure i baggrunden som følelse af ærgerlse og manglen på respekt.
Anmeld
Citér