Mor_til_3_unger skriver:
Jeg synes det er uacceptabelt ,at man som voksen vil modsætte sig en dåb,så man tvinger sin 15 årig til at blive døbt for øjene af sine klassekammerater,for at kunne blive konfirmeret.
Hvor mange af jer der er imod dåb,tænker 15år frem i tiden,og jeres pode måske står som den eneste ,i klasse,og ikke kan/skal konfirmeres?
Ja, jeg har tænkt 15 år frem, ellers ville jeg da ikke tage den beslutning, som min mand og jeg har taget.
Dengang jeg blev konfirmeret var der flere, som skulle døbes, og der blev ikke gjort noget stort ud af det. Jeg var ikke engang med til nogle af dem. Ingen af os tænkte over det, og dem der skulle døbes havde heller ingen problemer med det.
Jeg tror endda, når min datter når den alder, så er der mere almindeligt.
Så du synes, det er mere acceptabelt at gå ind i kirken og "lyve"? Ingen i min familie tror på gud, og derfor kan jeg ikke se, hvorfor min datter skal døbes.
Bare fordi det er en tradition, så er det ikke ensbetydende med at ALLE skal gøre det.
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at få mine børn døbt, når jeg ikke tror på noget, jeg vil få ondt i maven af at stå i kirken og få dem døbt.
Det valg synes jeg, at de selv skal tage, når de er gamle nok. At de så skal døbes, når de skal konfirmeres, ja det er jo hvad man gør det til