Mor og meget mere skriver:
1. Du aner ikke, hvor omfattende og intensive terapiforløb, jeg har været i.
2. Selvfølgelig er medicin ikke sundt for kroppen. Det er ikke bare noget, du tror, det er noget, de fleste ved. Ved nogle sygdomme er alternativet værre. Jeg får fx også medicin mod sclerose. Det kunne jeg lade være med for at holde kroppen medicinfri, og så ville jeg måske ende i en kørestol. Jeg har truffet et velovervejet valg både mht. sclerosemedicin og antidepressiva. Det hjalp ikke min far satans meget, at han holdt kroppen fri for antidepressiva, da han døde 35 år gammel ved selvmord.
3. Hvis du er så vidende om det psykiatriske område, så undrer det mig, at du uden at nævne præparatet spørger tilfældige brugere på et debatforum, om det ikke specificerede præparat går i mælken, og om man bliver afhængig af det. Det lyser ikke langt væk af kendskab til andet end skandaleoverskrifter om “lykkepiller”.
4. Jeg svarede dig pænt, selv tak for dét, på dit upræcise spørgsmål. Du kvitterer med at lufte dine fordomme om “sådan én som mig”. Hvis jeg nu i stedet havde svaret, at efterfødselsreaktioner bestemt ikke kan kræve medicin, men bare er et spørgsmål om, at man skal tage sig sammen og dyrke noget tantrasex og huske at drikke rabarbersaft, for sådan føler JEG bare - og at JEG klarede en sådan reaktion uden medicin, fordi jeg tror på tantra fremfor medicin, “men sådan er vi jo så forskellige” - tænk, så tror jeg også, du ville have protesteret.
Jeg håber oprigtigt for dig, du hurtigt vil opnå en bedring, og at empati og udsyn vender tilbage, når du får det godt igen.
Nej det gør jeg ikke, det har heller ikke nogen betydning for om JEG vil være op medicin og tror det er løsningen på alt.
Og jeg er oprigtigt ked af det med din far!!
Desuden enorm flabet at skrive hvis jeg er så vidende.. men psykiatrien er meget andet end depression. Og det er da ikke så mærkeligt dette er mit første barn og jeg skal i medicinsk behandling? Hvor skulle jeg dog vide fra om man kan amme på depri medicin, når jeg aldrig har taget det ?? Godt så.
Bare til info, har jeg været paranoid og haft ptsd efter 9 måneders isolations fængsling jeg stadig har men efter, 11 år efter
hvor jeg har angst anfald i perioder, mareridt, ødelagt nerve system, har lettere grad af ocd og er MEGET sensitiv. Højst sandsynlig derfor jeg har fået den reaktion efter fødslen. Så inden du skal negligere mit kendskab til psykiatrien så skulle du måske ha lidt fakta .. tænker jeg ..
Men jeg lukker den her, jeg gider ikke sidde og blive kaldt fordomsfuld fordi jeg udtrykker mig lige ud af posen. I kan tro og skrive hvad i vil. Jeg er færdig her.
Glædelig jul til jer begge