Anonym skriver:
Tak for svar, lægen siger så meget sådan har jeg det. Vil hellere høre folks erfaringer 
Det ærgerligt at skulle tage det resten af ens liv, tænker nemlig os at man får det for godt så man synes ens "normale" tilstand er for nedtrykkende.
Du kender selvfølgelig ordet "lykkepiller". Det er SÅ misvisende. Det er jo ikke sådan, at man tager pillerne, og så er man sikker på at få det godt. Det der med at få det FOR godt - altså det kan jo ikke lade sig gøre.
Det kommer meget an på graden af depression. For mig betød pillerne "kun", at jeg fik hovedet en lille smule op over brønden, så jeg kunne samarbejde med terapeuten. Men jeg var stadig depressiv, selv om jeg tog medicinen. Men de havde dog en effekt.
Som en anden skriver, så bliver man ikke afhængig, men når man skal trappe ud, skal det ske langsomt og i tæt samarbejde med psykiater eller læge.
Det er meget forskelligt, hvilke bivirkninger, man bliver ramt af. Dog er det meget almindeligt, at man tager på. Træthed er også meget almindeligt.
Jeg har det rigtig godt i dag og har ikke været depressiv i mange år - men jeg er ikke medicinfri. Det er jeg sikker på, at jeg bliver på et tidspunkt. Men det er ikke vigtigt for mig at blive medicinfri - det er derimod rigtig vigtigt at undgå tilbagefald.
Jeg har ingen erfaring med amning, men det skal lægen kunne svare på.
Anmeld
Citér