Anonym skriver:
Jeg har nok svært ved at forstå det der med at to år er ingenting for ham. Men det kan godt være at det er rigtigt. Jeg synes jo bare der er sket enormt meget i både mit og hans liv siden. Og jeg ved med 100% sikkerhed at han ikke øsnker at vi skal være sammen igen på nogen måde. Så jeg tror ikke han ligefrem går og savner mig.
Men tror du, at han selv siger til en dag? Eller skal jeg føle mig frem eller måske bare vente til han selv fortæller om at han har mødt en? Eller ungerne gør, jeg er faktisk i tvivl om han ville fortælle mig det.
Jeg har en bekendt der blev skilt for 4,5 år siden. Hun er ikke kommet et skridt videre i sorgprocessen. Hun sidder stadig og græder over det, bliver ved med at hænge sig i hvad der skete den gang, kan huske samtlige datoer på separation, skilmisse, ny kæreste hos hendes eksmand osv. Nogle ting der i min verden er fuldstændig ligegyldige.
Hun har fået masser af hjælp, men hun sidder stadig fast. Og det er hårdt for hende og tager rigtig meget af hendes energi.
Min pointe er, at det kan tage lang tid at komme sig over en skilsmisse. For nogle kommer de hurtigt videre og får arbejdet med deres følelser og andre sidder bare fast.
Jeg tænker at der kommer en dag, hvor din eksmand føler for at møde din kæreste. Men han virker ikke til at være klar til det endnu. Måske kan han først rumme det når han engang selv kommer videre og måske har fået en ny kærlighed. Så kan det være at hans overskud ændres og han har mod på at møde din kæreste.
Jeg tænker at du må fortælle børnene - afhængig af deres alder og på en måde hvor de kan forstå det, at kærligheden kan gøre ondt og det kan derfor være svært for far at rumme en ny kæreste, men det kan være det ændres i fremtiden.
Anmeld
Citér