Mariehøne123 skriver:
Men hvis du ikke vil spørge kan du jo ikke gøre noget. Så giver svaret sig selv.
Men dit barn på 6 er så stort at I inden længe ikke længere kan lade være med at kommunikere. For du kan jo faktisk ikke give ham et ærligt svar når du ikke spørger ham.
Jeg ville fortsat spørge ham og så lukke helt ned for alle angreb osv. Bare sig du ønsker et ja eller nej og luk for al anden snak.
Altså ja,svaret giver sig selv hvis vi bare taler om om jeg kan tage emnet op uden påstyr.
Men mit spørgmål er mere om det er så vigtigt at jeg skal tage det op alligevel, eller om det er fint nok at lade situationen være som den er og afvente at far selv tager initiativ engang.
du har ret i at jeg ikke kan give ham et ærligt svar. Jeg siger som regel at kæresten gerne vil møde far - det er sandheden - men det må de voksne lige finde ud af hvordan det passer ind, eller at der ikke har været en anledning - hvilket jo også er rigtig nok. Så egentlig bliver det bare holdt hen.
Jeg tænker egentlig det er mere fair at far selv fortæller "sandheden" til vores store da det er hans valg at lade være. Men omvendt, synes jeg egentlig det vil være ret synd for vores barn at høre far sige at han ikke vil møde mors kæreste fordi far er vred på mor og bliver ked af det fordi mor er glad. For det er jo sådan set sandheden. Men den er sgu ikke fair at stikke i hovedet på et barn. Synes jeg.
Anmeld
Citér