Eksen har ikke mødt den nye kæreste efter 1år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2017

Pikku Myy

Profilbillede for Pikku Myy
Jeg skriver hvad jeg laver lige nu...

Hvis du beslutter dig for at bringe det på bane, tænker jeg du skal vende den om.

Tænker ikke det vil være specielt fedt at skulle møde sin søns nye papfar, som han helt vildt gerne vil vise frem fordi han er helt vild med ham.

Måske skal den vinkles så det handler om at han har fortalt rigtig meget om sin fantastiske far til din kæreste, og han nu rigtig gerne vil vise HAM frem.

Giver det mening? Det er fedest at være den seje i situationer der er sårbare

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Pikku Myy skriver:

Hvis du beslutter dig for at bringe det på bane, tænker jeg du skal vende den om.

Tænker ikke det vil være specielt fedt at skulle møde sin søns nye papfar, som han helt vildt gerne vil vise frem fordi han er helt vild med ham.

Måske skal den vinkles så det handler om at han har fortalt rigtig meget om sin fantastiske far til din kæreste, og han nu rigtig gerne vil vise HAM frem.

Lige præcis ��

Anmeld Citér

13. december 2017

ChesireKitty

Profilbillede for ChesireKitty

Da min eks i sin tid rent faktisk havde samvær med vores datter, havde vi et lidt lignende problem. Vi gik fra hinanden ca. midt i graviditeten og jeg fandt en ny fyr da vores datter var ca. 4 måneder gammel. Vi flyttede ret hurtigt sammen og kort tid efter søgte min eks så samvær. Da det første samvær stod på, var vores datter kun 10 måneder og samværet foregik derfor i mit hjem. Min eks ville ikke have at min nye kæreste skulle være i huset, mens der var samvær - dette gik jeg med til. Efter 2 måneder hvor han havde været i huset 2 gange om ugen, sagde min kæreste nej til at smutte inden han kom; han gad simpelthen ikke mere. Min eks blev lidt hidsig over det, brokkede sig lidt og så var det ligesom det. Fremover var min kæreste i huset mens samværet stod på.

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hehe, det er en sød vinkel ❤️❤️

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

LoveEnough skriver:

Da min eks i sin tid rent faktisk havde samvær med vores datter, havde vi et lidt lignende problem. Vi gik fra hinanden ca. midt i graviditeten og jeg fandt en ny fyr da vores datter var ca. 4 måneder gammel. Vi flyttede ret hurtigt sammen og kort tid efter søgte min eks så samvær. Da det første samvær stod på, var vores datter kun 10 måneder og samværet foregik derfor i mit hjem. Min eks ville ikke have at min nye kæreste skulle være i huset, mens der var samvær - dette gik jeg med til. Efter 2 måneder hvor han havde været i huset 2 gange om ugen, sagde min kæreste nej til at smutte inden han kom; han gad simpelthen ikke mere. Min eks blev lidt hidsig over det, brokkede sig lidt og så var det ligesom det. Fremover var min kæreste i huset mens samværet stod på.

Åh det synes jeg også er en helt anden sag. Hvis min eks kom her for at aflevere/hente børn ville jeg aldrig bede min kæreste om at være væk eller gemme sig imens! Det er hans hjem. Og så ville de møde hinanden om min eks ville det eller ej. 

Men nu er det bare sådan at faren aldrig kommer i mit hjem. Så derfor skal det ligesom tilvælges af ham at møde min kæreste.

men jeg tænker at lade den ligge på hans banehalvdel. Så kan jeg da umuligt gøre ondt værre tænker jeg  

Anmeld Citér

13. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Nogen gange skal vi passe på vi ikke overproblematiserer ting. Jeg er med på det er kompliceret men nogle gange ser vi også spøgelser. Det hjælper næsten altid at snakke om tingene. Så jeg ville spørge ham helt ligefremt. Det betyder noget for børnene at I mødes er det ok “Søren” kommer med næste gang vi henter, vil du med ind til en kop kaffe eller hvad der nu passer. 

Så kan far sige ja eller nej og så er den ikke længere og du kan også give dine børn et ærligt svar. 

Det ville nok være min (måske naive) tilgang 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Nogen gange skal vi passe på vi ikke overproblematiserer ting. Jeg er med på det er kompliceret men nogle gange ser vi også spøgelser. Det hjælper næsten altid at snakke om tingene. Så jeg ville spørge ham helt ligefremt. Det betyder noget for børnene at I mødes er det ok “Søren” kommer med næste gang vi henter, vil du med ind til en kop kaffe eller hvad der nu passer. 

Så kan far sige ja eller nej og så er den ikke længere og du kan også give dine børn et ærligt svar. 

Det ville nok være min (måske naive) tilgang 

Ja det er desværre en naiv tilgang i dette tilfælde. Jeg er stor fan af at ligge svesken på disken og bare tale om det. Men min eks er desværre bare slet slet slet ikke sådan.. han vil ikke kunne lade det være ved at det er børnenes ønske og svare ja/nej. Han vil tillægge mig motiver som jeg slet ikke har. Og tro mig, han får flettet de mest utrolige negative motiver ind i selv de bedste gerninger, når det kommer fra mig. det er rigtig svært at arbejde med netop fordi at ligemeget hvad jeg siger og gør, bliver det opfattet negativt eller med et "ondt" motiv.. suk..

Anmeld Citér

13. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Ja det er desværre en naiv tilgang i dette tilfælde. Jeg er stor fan af at ligge svesken på disken og bare tale om det. Men min eks er desværre bare slet slet slet ikke sådan.. han vil ikke kunne lade det være ved at det er børnenes ønske og svare ja/nej. Han vil tillægge mig motiver som jeg slet ikke har. Og tro mig, han får flettet de mest utrolige negative motiver ind i selv de bedste gerninger, når det kommer fra mig. det er rigtig svært at arbejde med netop fordi at ligemeget hvad jeg siger og gør, bliver det opfattet negativt eller med et "ondt" motiv.. suk..

Men hvis du ikke vil spørge kan du jo ikke gøre noget. Så giver svaret sig selv. 

Men dit barn på 6 er så stort at I inden længe ikke længere kan lade være med at kommunikere. For du kan jo faktisk ikke give ham et ærligt svar når du ikke spørger ham. 

Jeg ville fortsat spørge ham og så lukke helt ned for alle angreb osv. Bare sig du ønsker et ja eller nej og luk for al anden snak. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Men hvis du ikke vil spørge kan du jo ikke gøre noget. Så giver svaret sig selv. 

Men dit barn på 6 er så stort at I inden længe ikke længere kan lade være med at kommunikere. For du kan jo faktisk ikke give ham et ærligt svar når du ikke spørger ham. 

Jeg ville fortsat spørge ham og så lukke helt ned for alle angreb osv. Bare sig du ønsker et ja eller nej og luk for al anden snak. 

Altså ja,svaret giver sig selv hvis vi bare taler om om jeg kan tage emnet op uden påstyr.

Men mit spørgmål er mere om det er så vigtigt at jeg skal tage det op alligevel, eller om det er fint nok at lade situationen være som den er og afvente at far selv tager initiativ engang.  

du har ret i at jeg ikke kan give ham et ærligt svar. Jeg siger som regel at kæresten gerne vil møde far - det er sandheden - men det må de voksne lige finde ud af hvordan det passer ind, eller at der ikke har været en anledning - hvilket jo også er rigtig nok. Så egentlig bliver det bare holdt hen. 

Jeg tænker egentlig det er mere fair at far selv fortæller "sandheden" til vores store da det er hans valg at lade være. Men omvendt, synes jeg egentlig det vil være ret synd for vores barn at høre far sige at han ikke vil møde mors kæreste fordi far er vred på mor og bliver ked af det fordi mor er glad. For det er jo sådan set sandheden. Men den er sgu ikke fair at stikke i hovedet på et barn. Synes jeg. 

Anmeld Citér

13. december 2017

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Min ex har i de tre år mit nye forhold har varet, heller ikke mødt min nye. Heller ikke trods jeg har barn med den nye. 

Jeg ser 3-4 gange årligt min mands ex-kone. Men kun i nødstilfælde eller ved 1. Skoledag etc. Hun kommer ikke ind i vores hjem og omvendt. Det er helt ok. Børnene taler meget om deres mor- og meget om mig- hos hende. Det ved jeg af omveje. Men det betyder ikke at vi behøver ses. Men det er fint hvis man kan. Men jeg synes slet ik det er et “must”.. man må kunne forklare blidt at det ikke er passende endnu, engang kunne det være fint hvis det kunne lade sig gøre at ses. Det har vores fint accepteret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.