Stop med sut, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Filuca afleverede sin sut til julemanden og fik en cykel istedet. Da var hun 2 år og 9 mdr. Hun brugte den meget og havde en anelse suttebid, men efter 1 md uden sut sad tænderne flot igen

Milas er 2 år og 4 mdr og han skal ikke aflevere sutten til julemanden, det synes jeg er for tidligt. Han elsker sit sut (brugte endda de 4 første mdr af hans liv på at få ham til at tage den) så han må gerne ha den lidt endnu

Begge unger var/er suttomaner som jeg kaldte/kalder dem, og det gik bare så nemt med Filuca, hun var lidt ked de første to aftener hun sku i seng, men ikke noget at snakke om.....

Ved ikke, men har en anelse om det bliver lidt sværere med Milas......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Pia.

Ingen af mine tre rollinger har fået taget sutten de har selv smidt den når tiden var - dog har vi haft aftaler om at man ikke måtte gå med den hele dagen og den helst (ingen regler uden undtagelser *S*) skulle "bo" i sengen - Mikkel, den store smed sin da han var 4 år og et par mdr. så gad han ikke den mere - han tog helt selv valget. Mille var ca. 3½-4 år husker det faktisk ikke helt med sikkerhed.

Mads som fylder 4 år til februar har stadig sin sut - faktisk den første af mine børn hvor sutten irritere mig - hvorfor ved jeg ikke helt, men har lidt overvejet om den snart (ellers meget imod min vilje) skal væk ... Han virker større end de andre af mine børn, og på ham virker det faktisk som en dårlig vane - for han kan undvære den, hvis den ikke er der...

Men jeg ville have det dårligt med at tage den - måske fordi det har jeg aldrig prøvet, og ved at den jo selvfølgelig giver en form for tryghed !!!

Hmmm... Bruger Konrad stadig Sut Eva ?

Knus Pia

Anmeld

16. oktober 2009

TbCp

Tina2 skriver:

Begge unger var/er suttomaner som jeg kaldte/kalder dem, og det gik bare så nemt med Filuca, hun var lidt ked de første to aftener hun sku i seng, men ikke noget at snakke om.....

Ved ikke, men har en anelse om det bliver lidt sværere med Milas......

Dejligt at høre at det gik nemt, jeg har nemlig også en suttoman og frygter den dag vi skal have sutten væk :-S

Anmeld

16. oktober 2009

wamse

Kan slet ikke huske hvornår drengene smed deres sutter, men det er jo også mindst 100 år siden nu

Men Lærke smed sutten, da hun blev 3 og 2 mdr.  Hun har aldrig brugt den ret meget. Hun har fx aldrig brugt den i dagplejen, her hjemme var det kun til sove-brug.  Vi samlede hendes sutter sammen og gav til til biblioteket, hvor hun så fik en bog for dem. Man befyndte at kunne se det på tandsættet, så var det af med sutterne. Men der var nu heller ikke meget bøvl i det, hun havde lige et par gange, hvor hun var helt overkørt, hvor en sut klart ville have fået hende til ro noget før.

Anmeld

16. oktober 2009

Munder

Andrea skal aflevere den til "suttefeen" i dag. Hun bruger den kun om natten nu, men virker klar. Jeg er noget spændt på, hvordan det går, men suttefeen har købt en super gave til hende

Anmeld

16. oktober 2009

Lillefe

jeg mener Nadia var 18 måneder ca. hun gad aldrig rigtigt sut.. dog var der lige lidt problemer da hun skulle af med den.. hn brugte den stort set kun lidt når hun sov...så vi tog den bare og sagde vi ikke havde flere.. hun havde den også mest i hånden.

Anmeld

16. oktober 2009

mor_sabina

Eva skriver:

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre hvor gamle Jeres børn/barn var da det stoppede med sut og om de selv smed den eller i bestemte hvornår de var klar til det?

KNus Eva.

Nu har jeg en helt lille dregn så det er okay han sadig bruger sut. Men efter min mening skal den være lagt på hylden når han skal i børnehave. Til nøds kan han have den til natten. Men kad os nu se hvor stanhaftig jeg bliver når det er min egen guldklump det drejer sig om

Anmeld

16. oktober 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Ingen af mine tre rollinger har fået taget sutten de har selv smidt den når tiden var - dog har vi haft aftaler om at man ikke måtte gå med den hele dagen og den helst (ingen regler uden undtagelser *S*) skulle "bo" i sengen - Mikkel, den store smed sin da han var 4 år og et par mdr. så gad han ikke den mere - han tog helt selv valget. Mille var ca. 3½-4 år husker det faktisk ikke helt med sikkerhed.

Mads som fylder 4 år til februar har stadig sin sut - faktisk den første af mine børn hvor sutten irritere mig - hvorfor ved jeg ikke helt, men har lidt overvejet om den snart (ellers meget imod min vilje) skal væk ... Han virker større end de andre af mine børn, og på ham virker det faktisk som en dårlig vane - for han kan undvære den, hvis den ikke er der...

Men jeg ville have det dårligt med at tage den - måske fordi det har jeg aldrig prøvet, og ved at den jo selvfølgelig giver en form for tryghed !!!

Hmmm... Bruger Konrad stadig Sut Eva ?

Knus Pia

Hej smukke..

Ja, Konrad bruger den stadig. Han falder i søvn med den og bruger den ellers bare hvis han er ked eller en hyggefis og det er ok.

Jeg regner med at han smider den når han er klar, præcis som med de andre...

Håber du har det godt....savner dig vildt..

Knus..

Anmeld

16. oktober 2009

Honningblomst

Tak for alles svar...kan se at mine unger er lidt ældre end Jeres før de er suttefri, men jeg tager heller ikke sutten fra dem

Knus Eva...

Anmeld

16. oktober 2009

et-ønske

Freya bliver 4 til december, og jeg må med skam sige at hun stadig bruger sut! Hun er hos sin far hveranden weekend, der bruger hun ikke sut og har ikke gjort det siden januar. Men hjemme hos mig har hun åbenbart brug for den.  Hun får som regel kun lov til at få den i sin seng, og taber den så snart hun falder i søvn. Hun er bare så vildt glad for den, og har svært ved at falde i søvn uden.

Jeg har ALTID en  sut i lommen, den kan komme i brug hvis hun er træt en eftermiddag mens vi kører hjem, eller hvis vi er i byen og det er blevet sent. Jeg kan mærke at mange i min omgangskreds synes det er for meget - men jeg vil gerne have at hun falder godt i søvn fremfor at hun smidder sutten.

Freya ved godt at den dag hun ikke bruger sut mere, så skal vi have et marsvin (ja hun tror det bliver hendes - men der er vores!). Så hun ved hvad guleroden er, men ønsker det åbenbart ikke nok endnu.

/Ditte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.