Stop med sut, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.883 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Honningblomst

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre hvor gamle Jeres børn/barn var da det stoppede med sut og om de selv smed den eller i bestemte hvornår de var klar til det?

KNus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Lise

Simon har aldrig været sådan rigtigt til sutter, men har da brugt dem i perioder. Vi smed de sidste ud her i sommer, da han ikke viste dem interesse - udover til at lege med. Han blev 2 i juli.

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

Eva skriver:

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre hvor gamle Jeres børn/barn var da det stoppede med sut og om de selv smed den eller i bestemte hvornår de var klar til det?

KNus Eva.

MIn datter smed sin sut da hun var 2 år og 11 mdr. Det kom helt af sig selv, da hun egentlig ikke rigtig gad den mere, men havde den nok mere af vane. Jeg snakkede med hende om det, at nu var hun jo blevet en stor pige osv., og så endte det faktisk med hun selv gav mig den og sagde den skulle julemanden have - så hun vaskede dem alle og pakkede dem sammen og vi sendte dem på til julemanden, til babynisserne Hun spurgte efter den de første 2 nætter, men har ikke nævnt dem siden - ikke andet end babynisserne har fået dem.

Det kommer til at foregå på sammen måde, når hun smider bleen

Min søn smed sutten, da han var 2 år og 1 uge. Det klarede han osse selv, han brugte kun sutterne til at bide i og ikke til at sutte på. Han smed den i skraldespanden og sagde han ikke gad sut mere - er sikker på storesøster har smittet af på ham, men han spurgte efter den et par dage og nu spørger han aldrig til den.

Så her gik det nu meget smertefrit og forholdvis tidligt

Lone

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

Hov, hvor blev alle mine smiley'er af.............

Anmeld

12. oktober 2009

Henriette72

MIn datter smed sin sut da hun var 2 år og 11 mdr. Det kom helt af sig selv, da hun egentlig ikke rigtig gad den mere, men havde den nok mere af vane. Jeg snakkede med hende om det, at nu var hun jo blevet en stor pige osv., og så endte det faktisk med hun selv gav mig den og sagde den skulle julemanden have - så hun vaskede dem alle og pakkede dem sammen og vi sendte dem på til julemanden, til babynisserne Hun spurgte efter den de første 2 nætter, men har ikke nævnt dem siden - ikke andet end babynisserne har fået dem.

Det kommer til at foregå på sammen måde, når hun smider bleen

Min søn smed sutten, da han var 2 år og 1 uge. Det klarede han osse selv, han brugte kun sutterne til at bide i og ikke til at sutte på. Han smed den i skraldespanden og sagde han ikke gad sut mere - er sikker på storesøster har smittet af på ham, men han spurgte efter den et par dage og nu spørger han aldrig til den.

Så her gik det nu meget smertefrit og forholdvis tidligt

Lone

Nøj det lyder som en drømmemåde at slippe af med dem på Selma, 2½,  bruger kun sut når hun skal sove om aftenen. I vuggestuen blev den droppet for 1 år siden. Vi prøvede at stoppe helt den gang, men det var for hårdt for hende. Det kunne hun ikk. Når hun er træt om aftenen spørger hun efter sin "dyne, pude og sut" (hellig tre-enighed og det skal være en bestemt sut. Hun har 4 men det er kun den ene der duer.) og det får hun som regl hvis klokken er efter 19. Før kl 19 er der helst ingen sut og hun ved at hun ikk må gå rundt med den. Så hvis hun rejser sig fra sofaen, lægger hun den automatisk på sofabordet.

Knus

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

Henriette72 skriver:

Nøj det lyder som en drømmemåde at slippe af med dem på Selma, 2½,  bruger kun sut når hun skal sove om aftenen. I vuggestuen blev den droppet for 1 år siden. Vi prøvede at stoppe helt den gang, men det var for hårdt for hende. Det kunne hun ikk. Når hun er træt om aftenen spørger hun efter sin "dyne, pude og sut" (hellig tre-enighed og det skal være en bestemt sut. Hun har 4 men det er kun den ene der duer.) og det får hun som regl hvis klokken er efter 19. Før kl 19 er der helst ingen sut og hun ved at hun ikk må gå rundt med den. Så hvis hun rejser sig fra sofaen, lægger hun den automatisk på sofabordet.

Knus

Jeg er osse selv meget overrasket over, hvor nemt det faktisk gik, for min datter var meget afhængig af sutten ved sengetid.....men hun havde osse kun haft sutten, når hun sov siden hun var 1½ år, så hun var heller ikke vant til at rende med den hele tiden.

Men lige pludselig gad hun bare ikke mere...også var hun helt vild med julemanden ( og er stadig), så det var jo oplagt at sende dem op til ham...det var lige som noget hun kunne forholde sig til og målet var at hun blev suttefri inden børnehavestart.

Til gengæld har vi svært ved at få hende til at slippe bleen....

Anmeld

12. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Min datter var 3 år og 4 måneder. Vi afleverede dem til julemanden da han kom sejlende til Aalborg Det var rigtig hyggeligt, og bagefter tog vi i fætter BR og købte en gave til hende fra julemanden. Det gik rigtig fint, hun græd lidt den første aften, men ellers var der ikke noget.

Min søn er nu fyldt 3, og vi går bare og venter på at julemanden kommer i næste måned...

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

- skriver:

Cassandra var 23 mdr da hun glemte at spørge efter den. Hun ville ikke sove til middag mere da hun var 22 mdr.

He-He lidt sjovt, min søn stoppede osse med at sove til middag, kort efter hans 2-års fødselsdag...i weekenden sover han så stadig, men ikke på hverdagene

Anmeld

12. oktober 2009

Pia

Lærke kom af med dagsutterne da hu var 3 år.

Så havde hun så nat sutte til hun var 3 år og 7 mdr. Så fjernede vi den.

Men vi fandt så ud af efter en måned, at hun savnede sin natsut helt vildt og at det at hun manglede den var skyld i hele den trælse adfærd hun vidste i løbet af dagen og det blev helt slemt til afte og sengetid og hun be´gyndte og vågne om natten og ikke ville sove.

Så havde vi er samtale med noget der hedder tværfaglig team. de forslog at vi gav lærke sin natsut igen, for og se om det ikke unne hjælpe. De mener nemlig at lærkes natsut er en trygheds base for hende og at den kan hun ikke undvære endnu...

Vi syntes det var lidt underligt og skulle give hende den igen. Men som vi fik forklaret har børn forskelige trygheds behov i forskellige former. Og der er jo ingen regler for hvornår børn skal slippe sutten..

Hun fik den så igen og er nu den glade og tilpasse pige som vi kender.

Vi skal så prøve når hu blir 4 år til januar om hun kan undvære den der.

Men kan hun ikke det må vi prøve igen senere.

Pia

Anmeld

15. oktober 2009

Tina2

Filuca afleverede sin sut til julemanden og fik en cykel istedet. Da var hun 2 år og 9 mdr. Hun brugte den meget og havde en anelse suttebid, men efter 1 md uden sut sad tænderne flot igen

Milas er 2 år og 4 mdr og han skal ikke aflevere sutten til julemanden, det synes jeg er for tidligt. Han elsker sit sut (brugte endda de 4 første mdr af hans liv på at få ham til at tage den) så han må gerne ha den lidt endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.