Hej alle
Jeg er ny her inde. Og ved godt der er mange tråde med dette emne.
Men har virkelig behov for at lufte mine følelser og tanker.
Jeg har nu været sammen med min mand i 5 år.
Vi blev gift for snart 1 år siden. Jeg er 24 og han er 30.
Jeg har nu i snart 2 år lagt meget op til at jeg gerne ville have mit første barn inden jeg blev 25.
Jeg føler mig klar.
Vi har fra starten begge været enige om at vi ville have børn på et tidspunkt.
Men han siger han ikke er klar.
Han har de sidste 2 år kommet med den ene undskyldning efter den anden. jeg var under uddannelse. Vi boede i lejlighed og havde ikke plads. økonomien var ikke til det. Han ville giftes inden vi skulle have børn.
Nu er jeg færdig med min uddannelse.
Jeg har et godt job med massere af fremtidsmuligheder og en god løn som stiger i takt med min erfaring
Vi er flyttet i hus
Og er blevet gift.
Men igen nu siger han at han ikke er klar.
Når jeg snakker om det skifter han emne.
Jeg fik endelig en snak ned ham forleden hvor han sagde at han ikke følte sig klar. Da jeg spurgte mere ind til det kom han med begrundelsen at han var bange for at jeg kunne dø under fødslen. Fordi at han har hørt at hans fætters kone var ved at forbløde.
Det skal siges at han er en mand der virkelig har svært ved at tage springet ud i de store nye ting.
Hunden skulle også lokkes ind. En hund som han elsker at bruge sin tid på og træne med.
Huset. Han syntes det var mange penge.
Og ja nu børn. Det er jo dyrt og kommer til at tage alt vores tid de næste 18 år.
Og nu til sagen. Er det okay af mig at blive en smule sur på ham. Jeg ved godt at jeg ikke kan presse ham til at føle sig klar. Men helt ærligt. Det er den ene undskyldning efter den anden. Jeg føler jeg bliver ført rundt i manegen. Han er 30. Han har vidst i mindst 2 år at jeg var klar til børn. Kommer han nogen sinde til punktet hvor han også er klar