Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, eller hvad hans handicap er. Men behøver hans fødselsdagsgave være noget der koster penge? Hvad med en oplevelsesdag hvor I går på legepladsen og laver noget han kan lide, ser en film han gerne vil se, mal på sten, tag til stranden og saml muslinger, hop i vandpytter og lign. Har han behov for noget at pakke op, så lav en kasse med ting der symboliserer dagen i skal have.
Penge er ikke alt og har man få af dem må man lære at klare sig med det man har. Kviklån er bare skruen uden ende og gælden vil kun vokse og vokse. Få hjælp til at få lavet et budget og få sat jeres udgifter ned, så I kommer ud af den onde spiral. Og pas på du ikke får sat dig selv i en offerrolle.
Igen, jeg ved ikke hvad jeres dreng fejler, men måske det ville være bedre at du kom ud på arbejdsmarkedet? Også for ikke at gå i stå hjemme med din søn, men faktisk have et liv ved siden af. - har selv en handicappet søster, og var min mor blevet hjemme med hende var det ikke gået godt for nogen af dem. Istedet kom de begge ud og blev en del af samfundet. I modsætning til mange handicappede jeg har mødt efterfølgende, hvor deres mødre nærmest har haft spærret sig inde med dem.
Anmeld
Citér