hva hedder/ skal jeres søn hedde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

quity

Kom lige til at tænke på, at du nævnede at storebror skulle ha heddet Elias, men det kom han ik til. Er det ikke en mulighed nu til den lille nye?

Nichlas og Elias,det lyder da super sødt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Neki

Nadi skriver:

Min søn hedder Oliver, og hvis det viser sig at Lillepigen har udviklet en tap siden MD-scanningen, og jeg kunne bestemme så skulle vi have en Felix

-Nadia

haha...ikke for overhovedet at sammenligne, men jeg har haft to sibiriske dværghamstre da jeg var lille som hed Oliver og Felix....netop fordi jeg synes de to navne var så søde

Så selvfølgelig også gode navne til to sønner

Anmeld

23. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
quity skriver:

En uskrenven regel at Skrive drengenavnet Luka med k og pigenavnet Luca med c???? Det forstår jeg ik helt. For når man kigger på godkendte navne kan begge dele staves som man har lyst.

Hvor har du læst om den "regel"? For vil da gerne selv læse lidt om det, da jeg selv har navnet i tankerne

En uskreven regel, er en regel som ikke står nogen steder.

Hvis du googler navnet vil du kunne se, at drenge staves med k og piger med enten c eller cc. Ja, navnet er godkendt så du må stave det lige som du har lyst til om det er en dreng eller pige  Alle jeg kender og som kender nogen der hedder Luka/Luca/Lucca vil sige det samme som mig

Hvis du støder på navnet i Italien (hvor det stammer fra) bliver drengene stavet med c - for, at gøre det mere indviklet

Anmeld

23. november 2009

quity

MoarHvidovre skriver:

En uskreven regel, er en regel som ikke står nogen steder.

Hvis du googler navnet vil du kunne se, at drenge staves med k og piger med enten c eller cc. Ja, navnet er godkendt så du må stave det lige som du har lyst til om det er en dreng eller pige  Alle jeg kender og som kender nogen der hedder Luka/Luca/Lucca vil sige det samme som mig

Hvis du støder på navnet i Italien (hvor det stammer fra) bliver drengene stavet med c - for, at gøre det mere indviklet

Tak Tak... Jeg ved godt hvad en uskreven regel er, men tænkte at det må jo opstå et eller andet sted fra. Men pyt. håbede bare på at jeg kunne finde mere ud af hvor det kommer fra...

Takker igen for din respons.

Anmeld

23. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
quity skriver:

Tak Tak... Jeg ved godt hvad en uskreven regel er, men tænkte at det må jo opstå et eller andet sted fra. Men pyt. håbede bare på at jeg kunne finde mere ud af hvor det kommer fra...

Takker igen for din respons.

Ingen årsag - jeg ville da ønske, at jeg kunne have hjulpet dig mere, da jeg også selv er interesseret i, at læse om navnet

Anmeld

24. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

quity skriver:

Kom lige til at tænke på, at du nævnede at storebror skulle ha heddet Elias, men det kom han ik til. Er det ikke en mulighed nu til den lille nye?

Nichlas og Elias,det lyder da super sødt...

det har vi haft oppe og vende, men vi blev enige om at det skulle den lille nye ikke hedde fordi hans storebror hed det hele graviditeten da jeg ventede ham, så det syntes vi ikke.. og når nichlas ikke lignede en lille elias gør lillebror nok heller ikke.. men ja det lyder enlig meget godt sammen..

Anmeld

24. november 2009

Nuuni

har termin 12 marts og skal finde ud af kønnet på fredag
vi har snakket frem og tilbage med nogle navne.
Hvis det bliver en dreng : Ivik, Salik, Silas, Mathias, Mads, Alexander og Iindalik(som mellemnavn, Henrik på grønlandsk) for det hedder min morfar.

Hvis det er en pige Uilu, Victoria.

Anmeld

24. november 2009

Thildesmor

åh det er bare så svært med drengenavne synes jeg, vi har haft mange oppe og vende som f.eks. Victor, Niklas, Tobias og lige nu snakker vi meget om Silas

Men nu må vi jo se om det bliver en pige eller en dreng, pigenavnet ligger ihvertfald fast på Thilde.

KH Anette

16+2

Anmeld

24. november 2009

Unalisa

Min lille dreng skal hedde Zubair

Anmeld

24. november 2009

memuffin

vores sønne hedder Patrick louie og Liam emil....

Ellers kan jeg også super godt lide oliver og nikolaj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.