Jehova????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nå men jeg vil lige gå tilbage til hvor denne tråd startede. haha

Er der nogen af jer som er Jehovas vidner som har prøvet hvor nogen holdte børnefest/fest for børn hvad man lige vil kalde det??

Håber nogen af jer har lyst til at svare??

Er alle jer fra JV smuttet?? Hahah 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvad skal de svare på? Skovrup har svaret dig, og du har jo talt med pigens mor om gave. 

Anmeld Citér

26. november 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Anonym skriver:

Er alle jer fra JV smuttet?? Hahah 

Kan nu godt forstå hvis de er smuttet

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Kan nu godt forstå hvis de er smuttet

? Vil du uddybe??

Anmeld Citér

26. november 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

? Vil du uddybe??

Kan du ikke lige svare på mit spørgsmål? 

Anmeld Citér

26. november 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Kan du ikke lige svare på mit spørgsmål? 

Hvilket spørgsmål?

Anmeld Citér

27. november 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

Hvilket spørgsmål?

Mor og meget mere: 

Hvad skal de svare på? Skovrup har svaret dig, og du har jo talt med pigens mor om gave. 

Skrevet af mig hehe: 

Og så kan jeg godt forstå de ikke svarer  mere. Hvad skal de også svarer på? Nu er det jo ikke en god lærig debat. Det er mudderkastning at de skal have frataget deres børn mm.. kan jeg da godt forstå de ikke gider. 

Tilsvarende gider jeg heller ikke diskutere pædofile præster inde for min religion og slet ikke så til regnskab med hvordan biskopperne og rom vælger at håndtere det.. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Hvilket spørgsmål?

Indlægget næstøverst på denne side, lige efter dit. 

Anmeld Citér

27. november 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
lineog4 skriver:

skal lige med det samme skrive jeg ikke er medlem af Jehova og aldrig vil blive det - der til er jeg alt for undrende og ville aldrig kunne tro på en enkelt sandhed.

Men jeg tænker i regnestykket, der mangler der at forældrene jo tror de gør det bedste for deres barn, for det bedste er ikke her på jord men når armageddon kommer og pladserne i himlen og på den genopståede jord tildeles. Det kan være barnet fik kort tid på jorden, men tilgengæld får det evigheden her fordi dets forældre (som er døbt og det er barnet ikke) holder sig på den rette vej og dermed tager barnet med. Derfor vil man som forælder der tror på evigheden tildeles de rettro have endnu mere dårlig samvittighed ved at frarøve den evighed for sine børn. 

Du har fuldstændig ret i, at forældrene mener, at de gør det bedste for deres børn. Det skal man selvfølgelig lige huske på. 

Min undren går nok mere på, at man kan tage alt der står i Biblen så bogstaveligt. Når man er barn, tror man jo, at forældrene er alvidende, men det kan være svært at forstå, at man ikke reflekterer mere over tingene, når man bliver voksen. Jeg er godt klar over, at man har fået det hele ind med modermælken - tænker bare, det er lidt underligt, at man ikke sætter spørgsmålstegn ved bare noget af det, når man bliver voksen. Det er der selvfølgelig også nogen, der gør og ender med at forlade JV.

Folk må tro lige hvad de vil, så længe det ikke skader andre mennesker. Og jeg kan ikke lade være med at synes, at man skader et barn ved at lade det dø. Og som læge må det være virkelig svært at se magtesløst til - det skal de jo så heller ikke, da de jo netop får lov til at give blod mod forældrenes vilje.

Og så synes jeg, at man må stå op for sin tro. Hvis man er villig til at lade sit barn dø, hvis blod kan redde det - ja så må man jo stå ved det, uanset hvad andre mener. 

Jeg synes, samtaler om tro og eksistens er rigtig spændende, og jeg synes godt, at man må stille kritiske spørgsmål. 

Jeg har ingen problemer med, at man ikke holder fødselsdag og jul, og at man mener, at Biblen direkte er Guds ord. 

Men jeg forstår ikke helt, hvordan næstekærlighed, som jeg ser som et meget central del af kristendommen, harmonerer med udstødelsen af familiemedlemmer. Det synes jeg jo ikke er særlig kærligt. Det kunne bare være spændende at høre, hvad de mener om den del af kristendommen.

Anmeld Citér

27. november 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
NGV skriver:

Det aller aller vigtigste man har brug for ved stort blodtab ('med få minutter tilbage') er væske. Blod består af ca 50% væske. Og når væskebalance er opretholdt, vil der i en given situation være tid til at skaffe alternativer som fx EPO. Derudover er det op til den enkelte om man ønsker at modtage derivater udvundet af blod -  men vi afslår brugen af fuldblod. 

Håber det er ok jeg også stiller et par spørgsmål. De er ikke blodreleteret

Nu har jeg læst samtlige 18 sider og har ikk kunnet læse det nogen steder

1. Hvorfor er det at i går og ringer på folks døre eller står nede ved fakta og uddeler Vagttårnet ud og prøver at få os over på jeres side, hvis man har “sin egen frie vilje”?

2. Hvordan ville i opfatte det hvis sådan nogen som mig der er evolutionist. Tror på Big bang og ren videnskab gik og ringede på jeres dør og lagde diverse beviser der modsiger alt om biblen på bordet? 

3. Passer det at hvis man har et bloddonor skilt på sin dør at i går videre?

Håber du vil svarer da det virkelig undre mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.