Bidrag..? På røven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Har netop sendt skemaet i dag og ansøger om ALT (dåbsbidrag, underhold før og efter fødsel etc). Faderskabet er endnu ikke fastslået men svar på blodprøverne er vist lige på trapperne så vi venter i spænding. Ansøgningen ligger vel bare på stand-by indtil da
Vi har det skam fint, tak! Håber det samme for jer

Det lyder da helt perfekt Vi har det også super godt, og Laura trives.

Jeg får bidrag fra Lauras far, men har så heller ikke søgt om andet. Han er nemlig ikke bleg for at komme med bleer osv., når jeg spørger, hvilket er ret dejligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

MorTilGustav skriver:

Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!  
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs"

Hvis din sag ender i retten, kan du fra statsforvaltningen få tilsendt brev om din sag er endt i retten - det brev skal du afleevre på kommunen og så får du med tilbage virkenekraft far-penge. Men de udbetales hver 3.mdr- sammentidig med børnepengene. Og når sagen så er afsluttet skal faren betale dig fremover og tilbage betale pengene til kommunen..

Anmeld

16. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

NikitasMoar skriver:

Jeg syntes ikke det er super let.. og min konto er pt på overtræk, men det er mere i forbindelse med fx. dagpleje start at der pludselig bliver en masse ekstra udgifter, ellers så køber jeg bare konstand på tilbud, men jeg var så heldig at jeg havde sparet 10.000 op inden jeg blev gravid og så havde jeg jo dem til udstyr.. og mine forældre hjalp med barnedåben, heldigvis.. og jeg købte nogle ting brugt, mens jeg ønskede mig ingen blomster eller så meget tøj, men mere ting(fik bæresele, lidt legetøj og lign) efter fødslen, hvor alle plejer at komme med blomster, jeg fik mor/barn buketten af mine forældre (det skulle efter sigende være faderen der kommer med den.. men, det ville jpo have lange udsigter)og ting/tøj af alle andre..

Jeg fik den vejledning af en studievejleder at jeg kunne tage dobbelt SU i 6 mdr. og så gå videre på dagpenge..  pænt naiv af mig, men kunne ikke fokucere på andet end at passe på mit barn inde i maven. Men jeg tænker lidt at pointen med at være på barsels SU er at du stadig er studieaktiv, og burde egentlig derfor stadig være muligt at få forsøgertillægget.. Jeg fatter det heller ikke, og havde jo egentlig også regnet med at være på barsel i 1 år, men det blev så kun 7 mdr. og Nikita går i dp, og jeg er startet på ny uddannelse, så har masser af tid.. men hvis du tager et halvt års barsel, hvor tæt er du så på en sommerferie..?? måske det kunne lade sig gøre at tage det sidste mdr. inden sommerferien eller lign med hjemmestudie..

Knuz fra Jane

Hvorfor får du ikke støtte til DP, er du ikke stadig alene søde?
Du kan jo søge økonomisk friplads..

Anmeld

17. april 2010

N&J

LouiseVous skriver:

Hvorfor får du ikke støtte til DP, er du ikke stadig alene søde?
Du kan jo søge økonomisk friplads..

Jo da... får dp gratis, da jeg er studerende (lav indtægt), men syntes bare der var så mange ting man skulle købe dobbelt da hun startede i dp.. 

Anmeld

17. april 2010

3xM

stort knus til dig...

kan se du har fået rigtig mange gode råd fra de andre så ville ikke give andet end lidt opbakning- og jeg håber du for godt styr på det inden baby det er så træls ikke at kan nyde sin graviditet pga spekulationer...

når baby er kommet ser alt lysere ud...

stort knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.