Bidrag..? På røven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2009

MorTilGustav

MaleneP skriver:

Hej !

Jeg tænkte, at jeg lige vil svare på dette indlæg - da jeg selv står i samme situation.

Min datters biologiske far, vil heller ikke anerkende faderskab. Han gad sågar ikke "spilde" sin tid på, at møde op i statsforvaltningen. Jeg tog til et møde - og skrev under på at Frederikke og jeg, gerne vil have tage blodprøver for at slå faderskabet fast. Hun indkalder ham til endnu et møde - hvor han selvfølgelig ikke dukker op. Heller ikke da han får en chance mere. Vi får taget vores blodprøver i november 2008. Han reagere ikke på noget - og derfor ryger sagen i retten. Da vi så skal ind og vidne i retten, møder han heller ikke op - og møder heller ikke op til det anden gang (også her har han en ekstra chance)! Jeg får besked af retten om at politiet nu vil tage sig af at få ham anholdt til retsmøde! - har indtil videre modtaget 3 breve hvor politiet stadig IKKE har taget sig sammen til at få ham anholdt - de har sikkert for travlt med at finde steder hvor de kan få gratis kaffe og basser! Så idag dumper der brev ind af brevsprækken fra retten - nu skal vi gud-hjælpe-mig have taget nye blodprøver!!!

Jeg fortæller ikke dette for at du skal miste modet - men for at fortælle at det i den grad godt kan trække i langdrag! For vores vedkommende skriver vi knap 14 måneder !! Der er dog en løsning!! :

Du kan søge ved kommunen - og få udbetalt børnepenge igennem dem. Når sagen så er afsluttet og alle pengene fra faren kommer - så modregner de - og du får selvfølgelig overskuddet Så en smule er der da at se frem til! I øvrigt, synes jeg du skal tale med statsforvaltningen, og søge ALT hvad der søges kan - vil han være strid - så kan han få tilbage af samme skuffe!!

Håber for dig, at det kommer til at glide bedre med sagen end det gør ved os. Og der er HÅB og LØSNINGER på alting - jeg havde også et overtræk i starten, af nogenlunde samme grund som dig. Og min økonomi ser allerede meget fornuftig ud! 

Op med humøret og glæd dig til den lille ny - når du først er blevet mor, er problemerne ikke så vigtige ! - DET SKAL NOK GÅ DET HELE!  

Pyha! Det var da godt nok noget af en grim tur du har været igennem  Er jeg sgu ked af at høre. Men ja, jeg prøver at holde hovedet højt og jeg ved at det hele nok skal gå  Glæder mig bare til min lille dreng "ankommer"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Sees

Cecilia84 skriver:

Har termin d 30. okt. Når du siger børnepenge er det så børnechecken du mener? Den er da ens for alle..? Som enlig vil jeg kunne få et ordinært og et ekstra børnetilskud der hvert er på ca 1100 kr pr kvartal så det hjælper da en smule

søde søde søde, det er Århus kommune ikk ? Jeg får altså næsten 10.000 kr. i børnepenge og div. hvert kvartal, fra dem ..
Så du skal bare gå ind på borgerservice og søge ALT hvad der kan søges ..
Dem du burde have fået fra faderen, skal kommunen betale mens faderskbasagen er igang, og når han så har skrevet under, skylder han kommunen pengene.

Anmeld

12. oktober 2009

MorTilGustav

NoOne skriver:

søde søde søde, det er Århus kommune ikk ? Jeg får altså næsten 10.000 kr. i børnepenge og div. hvert kvartal, fra dem ..
Så du skal bare gå ind på borgerservice og søge ALT hvad der kan søges ..
Dem du burde have fået fra faderen, skal kommunen betale mens faderskbasagen er igang, og når han så har skrevet under, skylder han kommunen pengene.

Jep, Århus kommune. Åååh det er bare så forvirrende når alle de ting man ka søge om lyder næsten ens  Børnecheck, børnebidrag, børnetillæg etc etc. Men børnepenge (det samme som børnechecken, ik?) er da fast for alle så vidt jeg kan se?: https://www.borger.dk/Emner/familieboernunge/boern/boernepenge/Sider/boernecheck.aspx#RichHtmlField2Bookmark0

Snakkede med en dame fra Familieydelsen i dag, der sagde kommunen ville kunne betale børnebidraget for faderen mens sagen kører men det ville under alle omstændigheder først være fra kommende kvartal (januar).
Nu må vi se hvad der sker.. Er sgu lidt svært at finde hoved og hale i

Anmeld

12. oktober 2009

Sees

Cecilia84 skriver:

Jep, Århus kommune. Åååh det er bare så forvirrende når alle de ting man ka søge om lyder næsten ens  Børnecheck, børnebidrag, børnetillæg etc etc. Men børnepenge (det samme som børnechecken, ik?) er da fast for alle så vidt jeg kan se?: https://www.borger.dk/Emner/familieboernunge/boern/boernepenge/Sider/boernecheck.aspx#RichHtmlField2Bookmark0

Snakkede med en dame fra Familieydelsen i dag, der sagde kommunen ville kunne betale børnebidraget for faderen mens sagen kører men det ville under alle omstændigheder først være fra kommende kvartal (januar).

Synes du skal snakke med din sagsbehandler om det ..
Og så skal h*n nok guide dig igennem det.
Tror jeg får noget der hedder børnecheck, børnebidrag, ordinært børnebidrag og ekstra børnebidrag - Er ikke helt sikker !

Men ellers kan du jo søge enkel ydelse søde, til alle de udgifter du måtte have inden baby kommer - seng, barnevogn, puslebord - You name it.
Og du kan jo også søge enkelydelses til dit indskud, huslejer osv .. Alt det ved din sagsbehandler.

Anmeld

12. oktober 2009

qp

Som enlig har du ret til:

• Bidrag fra faderen - skal du søge om gennem kommunen
  • Børnefamileydelse - får du automatisk
  • Ordinært og ekstra ordinært tilskud - skal du søge om gennem kommunen

Bidraget fra faderen udbetales den dag i måneden dit barn fødes. Eks er min søn fra. 17 oktober, altså får jeg udbetalt hver månede d. 17.

Børnefamilieydelsen udbetales hver 3 månede, - b.la d. 20 oktober 2009, 20 januar 2010 osv osv....

Ordinært og ekstraordinært tilskud får du udbetalt sammen med børnefamilieydelsen den 20'ende i måneden hver 3 månede.

Håber det hjalp

Kh qp

Anmeld

13. oktober 2009

MorTilGustav

NoOne skriver:

Synes du skal snakke med din sagsbehandler om det ..
Og så skal h*n nok guide dig igennem det.
Tror jeg får noget der hedder børnecheck, børnebidrag, ordinært børnebidrag og ekstra børnebidrag - Er ikke helt sikker !

Men ellers kan du jo søge enkel ydelse søde, til alle de udgifter du måtte have inden baby kommer - seng, barnevogn, puslebord - You name it.
Og du kan jo også søge enkelydelses til dit indskud, huslejer osv .. Alt det ved din sagsbehandler.

Hmm. Har flere af de gange jeg har været på kommunen spurgt om jeg ikke kunne få en sagsbehandler, men det har virket som om de prøver at "slippe udenom"  De spørger bare hvad mit konkrete problem er, og sender mig videre.. Men kan være jeg må tage derned og banke i bordet så..
Synes ikke jeg har hørt om "enkelydelse"..?

Anmeld

13. oktober 2009

Pige2009

Cecilia84 skriver:

Hmm. Har flere af de gange jeg har været på kommunen spurgt om jeg ikke kunne få en sagsbehandler, men det har virket som om de prøver at "slippe udenom"  De spørger bare hvad mit konkrete problem er, og sender mig videre.. Men kan være jeg må tage derned og banke i bordet så..
Synes ikke jeg har hørt om "enkelydelse"..?

Enkeltydelsen er en ydelse du kan søge hos faderen, som så skal betale til dit underhold 2 mdr. før og 1 md. efter fødslen, samt de udgifter der evt. måtte være forbundet med fødslen.

Knus Linda, nu 3 dage over tiden

Anmeld

13. oktober 2009

MorTilGustav

Linda2009 skriver:

Enkeltydelsen er en ydelse du kan søge hos faderen, som så skal betale til dit underhold 2 mdr. før og 1 md. efter fødslen, samt de udgifter der evt. måtte være forbundet med fødslen.

Knus Linda, nu 3 dage over tiden

Aaaah, det er dét de kalder enkeltydelse  Men siden faderen selv er på SU og egentlig har lige så lidt penge som mig, tror jeg næsten ikke jeg kan få det..? Kan de mon tvinge ham til det?  Det vil i hvert fald ikke gavne vores forhold. Tror han vil blive ret knotten hvis jeg søger om mere end det "normale"...
Pyha, er du ikke MEGA utålmodig nu?

Anmeld

13. oktober 2009

S.L.S

hvis han ikke vil stå på som fader, er sagen således at så er det ukendt far.. og så længe det er sådan kan du få speciel ydelse og det forlyder sådan her... (fundet på guldborgsunds kommune hjemmeside) 

SÆRLIGT BØRNETILSKUD
Børn, der har mistet begge forældre, kan få et særligt børnetilskud på 6.768 kr. (2009).

Børn kan få et særligt børnetilskud på 3.384 kr. (2009), hvis kun den ene forælder lever, hvis faderskabet ikke er fastslået, eller hvis begge forældre er tilkendt førtidspension før 01.01.03 eller modtager folkepension. Er det kun den ene af forældrene, der er tilkendt førtidspension før 01.01.03 eller modtager folkepension, er det særlige børnetilskud på 2.997 kr. (2009). Det særlige børnetilskud til førtidspensionister der er tilkendt pension før 01.01.03 samt folkepensionister reguleres i forhold til indtægt.

står på linje 2...

håber det hjalp lidt..

og så ved jeg ikke om du har kontaktet s.u styrelsen og fortalt at du er blevet enlig mor osv, for der stiger du også i ydelsen som du får udbetalt..

hvis de da ikke har lavet reglerne om ???

knus herfra

Anmeld

13. oktober 2009

MorTilGustav

S.L.S skriver:

hvis han ikke vil stå på som fader, er sagen således at så er det ukendt far.. og så længe det er sådan kan du få speciel ydelse og det forlyder sådan her... (fundet på guldborgsunds kommune hjemmeside) 

SÆRLIGT BØRNETILSKUD
Børn, der har mistet begge forældre, kan få et særligt børnetilskud på 6.768 kr. (2009).

Børn kan få et særligt børnetilskud på 3.384 kr. (2009), hvis kun den ene forælder lever, hvis faderskabet ikke er fastslået, eller hvis begge forældre er tilkendt førtidspension før 01.01.03 eller modtager folkepension. Er det kun den ene af forældrene, der er tilkendt førtidspension før 01.01.03 eller modtager folkepension, er det særlige børnetilskud på 2.997 kr. (2009). Det særlige børnetilskud til førtidspensionister der er tilkendt pension før 01.01.03 samt folkepensionister reguleres i forhold til indtægt.

står på linje 2...

håber det hjalp lidt..

og så ved jeg ikke om du har kontaktet s.u styrelsen og fortalt at du er blevet enlig mor osv, for der stiger du også i ydelsen som du får udbetalt..

hvis de da ikke har lavet reglerne om ???

knus herfra

Tak for hjælpen, men lige nu forholder det sig sådan at jeg "bare" skal vente på at faderskabet bliver fastslået via DNA-test, der først kan laves når barnet er 3 mdr gammelt. Er 100 % sikker på hvem det er så der kommer ikke til at stå "ukendt far".
Kan se på SUs hjemmeside at man får eksta SU som enlig forsøger men det er så først EFTER man har brugt sine barselsklip som jeg tager over 12 mdr. Det er det samme som en normal SU så det er desværre ikke meget jeg kan gøre godt med det første år
Men tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.